Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra tidligere sælger ** Spørgsmål/svar - Tips/Trix **

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er det korrekt forstået at kanvassalget primært spiller på at give kunden opfattelsen af, at registreringen mere eller mindre er lovpligtig.

Og at mersalget primært spiller på at henvise til, at der fra de tidligere samtaler foreligger en form for aftale om en udvidet registrering, selvom denne aftale aldrig har fundet sted?

Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 14:37
Nogen går efter at få det til at lyde som "lovpligtigt/officielt", andre som at det er "en nødventighed og en god idé" hvis man altså er erhvervsaktiv, og gerne vil yde den service til kunderne som man hele tiden har gjort, nemlig ved at stå registreret de steder hvor de hele tiden har kunne finde en.

Mersalger spiller man på at folk ikke kan huske hvad der er blevet sagt, men at de som sagt har godkendt en aftale, og at de har betalt noget af rarten, og dermed er bundet.
Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 14:48
Hvad står der i den ordrebekræftelse, der bruges ved mersalg? Der står vel, at kunden skal betaler en bestemt sum for en registrering eller annonce i en bestemt periode, men står der noget lusk, man bør være opmærksom på?

Du siger, at kanvassælgere ikke altid helt ved, hvad der foregår. Sidder mersælgerne og kanvassælgerne i samme bygning/lokaler og spiser de f.eks. frokost sammen?
Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 14:56
Firmaers ordrebekræftelser ser altid meget forskellige ud, og der står mange forskellige ting i dem, både på kanvas, mersalg og gensalg, så derfor har jeg ikke mulighed for, at svare dig 100% på det spørgsmål. og ja, der er mange små trix i sådan en kontrakt.

eks. så står der gerne på en fremsendt kontrakt at "yderligere produkter vil blive fremsendt på serskildt aftale" altså mht. et mersalg.

kanvassælgere sidder gerne samlet et sted, og udvidet konsulenter et andet sted, eller ved andre borde. men de spiser alle sammen frokost og sådan sammen. Det er jo dem der sætter gejst til kanvas holdet, ved at komme med historier om nogen af de store salg de har lavet, og som de en dag måske selv kan komme til at lave, hvis de altså yder en god indsats på kanvas og bliver god nok.

For øvrigt er det yderst underholdende, at folk langt helere bare vil svine annoncesælgere til så snart at de skriver noget, end de rent faktisk kommer med konkrete spørgsmål eller med relevante kommentare. Der var langt mere gang i den, da jeg var the bad man, end når jeg sidder og prøver at hjælpe lidt, og give indblik i hvordan tingende virker, samt maner folks indvændinger til jorden mht. at sælgere konstant lyver og intet af det de siger eller gør er juridisk korrekt :)

Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 16:03
OK von h

Jeg er ved at skulle have en pause, men jeg synes, det har været meget spændende at læse dine svar, det giver et godt indblik i, hvordan den type salg foregår helt konkret.

At jeres setup ofte ikke kan anfægtes juridisk skyldes alene, at det juridiske system ikke får adgang til hele sandheden. Det juridiske system er primært egnet til at vurdere skriftlige aftaler, og her sørger I så vidt muligt for at holde jeres på det tørre. Men hvis alle de detaljer, du lægger frem om hvordan manipulationen i salget foregår, kom frem i en retssag, f.eks. via vidneudsagn fra sælgere, ville sagen ikke holde juridisk heller.

Med hensyn til det moralske kan jeg også godt forstå at mange læsere på Amino, herunder jeg selv, får dine holdninger til denne type salg galt i halsen. Jeg er ligeglad med om man kalder det for erhvervsregistreringer, annoncer eller opgaveformidling - hvis produktet er næsten værdiløst, og man forsøger at sælge det dyrt og give kunden indtryk af at det er penge værd, så er der tale om fup og svindel. I afsøger systematisk markedet efter personer, som ikke kan gennemskue dette, eller som let lader sig presse over telefonen. Og du ville jo ikke få en eneste kunde, hvis du rent faktisk oplyste, hvad kunden reelt får for pengene.

Det lader imidlertid til, at du synes, at denne type salg er helt i orden - hvis folk er dumme nok til at skrive under på din aftale, så fortjener de at miste pengene. Det har jeg  ret svært ved at acceptere, især når I har held til at presse større beløb ud af mindre erhversdrivende, som i de fleste tilfælde har tjent deres penge ved reelt og somme tider hårdt arbejde, som skaber reel værdi for samfundet. Du hæfter dig mere ved, at folk forsøger diverse krumspring, når de finder ud af, at de er taget ved næsen, hvilket jeg synes er fuldt forståeligt at de gør, det er jo jer, der er startet et ordreforløb med brug af ufine metoder.

Men jeg synes til gengæld, at det er prisværdigt, at du deltager i diskussionen og giver gode beskrivelser af, hvordan denne type salg foregår, og jeg finder nok på et par ekstra spørgsmål på et senere tidspunkt.
Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 21:06
Hvis kanvassælgeren ikke er oplært ordentligt, så er der mulighed for, at der kommer fejlagtige oplysninger ind i salget. men er det en mere erfaren sælger, så bliver et kanvas salg lavet uden nogen fejlagtige oplysninger. Ved manipulation mener du/i da dermed, at sælgeren sidder og fupper en kunde??

Jeg mener, hvor mange gange har man ikke været inde i en tøjbutik, og kommer ud med mere end man havde regnet med!

Nu skal jeg ikke kunne sige hvilket indtryk at kunderne sidder med, og kan derfor kun svare på egne vejne. Jeg mener ikke at jeg har givet udtryk for hvor super et produkt jeg har haft sidet med, eller lovet nogen guld og grønne skove. Når jeg sælger har det været på den måde at "sådan er det bare", men uden at promovere produktet overhoved.

Nåh ja tak for snakken. kan være at jeg smutter her forbi en anden god gang :D
Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 11:37

en MEGET lille liste over forskellige brugbare opslagsværker her i DK. Ved godt at det måske er det forkerte sted at poste dem, men føler nu engang at dette er MIN tråd :D ... JEg stempler dem IKKE som det i kalder for "Annoncehajer". Hensigten med denn lille liste, var bare at vise hvor man i dag har mulighed for, at finde en evt. håndværker hvis man måtte stå og mangle sådan en.

www.inforegistret.dk
www.it-fagregistret.dk
www.ittelefonbogen.dk
www.erhvervsbogen.dk
www.erhvervscentralen.dk
www.dgs.dk
www.eniro.dk
www.krak.dk
www.fredo.dk
www.fag-avisen.dk
www.netregistret.dk
www.regreg.dk
www.e-f.dk
www.kompass.dk
www.firmaopslaget.dk
www.erhvervsregistret.dk
www.infero.dk
www.virksomhedsregistret.dk

Tilmeldt 19. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:16
Mange tak for tippet.

Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 13:35

Nu har jeg efterhånden læst en hel del indlæg igennem i dette forum, og gang på gang fortæller folk om, at de bliver kontaktet dag ud og dag ind af annoncefirmaer, både de seriøse samt de useriøse. Mit spørgsmål til jer er nu, hvem er det i mener er de "seriøse" annonceudbydere??

Der  må være en hel del meninger på dette område, for både steder som google, tdc og AB Gruppen bliver jo også hængt ud!!

Btw Mikkel Demib : Din metode med at tage betaling er helt fin, det skal nok få langt de fleste sælgere til at opgive. Dog vil den prale af på dem der har været i "gamet" længere tid. Jeg selv ville klart give personen tlf videre hvis jeg fik en person i røret som kom med en udtalelse om at han/hun tager penge for samtalen, bare for at andre kunne få en god fredags griner. men det er godt tænkt, og samtalen bliver højest sansynligt afsluttet med at sælger og dig selv begge sidder med et lille smil på læben, istedet for at være sure. 10 points til dig Mikkel

For øvrigt, så bliver langt de fleste annoncer til folk inden for håndværkerfaget, autoværksteder og den vej igennem, betalt med sorte penge. som en af mine gamle kunder engang sagde : "Jaa det er jo fradrags berettet de penge jeg bruger på dig og dine fupannonce, og ja du kan jo selv tænke dig til hvad det er som jeg betaler dem med"

Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 01:49
""Hvorimod resten af servicesektoren.. så kunne vi jo alle te os som aber..
Jeg kunne for eks sætte mig ned og begynde at skrige når buschaufføren
ikke kan give tilbage på en 20'er... ikke fordi denne specifikke chauffør
er sur.. ligesom ham den sidste.. men fordi han ikke HAR 3 kroner at gi
tilbage...

Altså der vil jo altid være fjolser.. om det er mekanikere, slagtere, videoudlejere
osv osv...

Hvad med dem der bruger analyseinstitutter til at lave markedsundersøgelser for ens firma`?
Skal vi også begynde at råbe og skrige af dem fordi de bare gør deres job?...""

Næsten perfekt sagt :D BTW Mikkel deMIB *lol* så er din webside ikke det store at råbe hurra for. ligner næsten noget min fætter på 16 år kunne bikse sammen. og for at være helt ærlig, så efter at have læst utallige at dine kommentare i dette forum, minder du mest af alt af en der er blevet taget GODT og GRUNDIGT lige i anus af en tlf sælger i tidernes morgen!!

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)