Hvis du sætter en landingpage op som er specifikt for dem der kommer fra Facebook, har du mulighed for at sætte et Mål/Goal op med de trin, du ønsker de skal gå igennem for at nå til det endelige mål (f.eks. en "Tak for dit køb"-side eller "Tak for din tilmelding til nyhedsbrevet"). Et step ville jo så være INDEN det endelige Mål/Goal, at de rammer din landing page fra Facebook.
Var det sådan noget du mente? :)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Under Mål/Goals i Google Analytics skal du "bare" indsætte alle steps i købsprocessen, så du er sikker på du sporer dem hele vejen til exit og evt kan se om AdWords er mere effektiv i hele processen end Facebook.
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Well, ja, som Marcel skriver, skal du have et mål sat op først.
Når det er gjort, kan du spore salg fra sites som facebook, problemet er bare, at du får en masse forskellige refererende sites fra facebook, fx apps.facebook.com.
Så jeg vil råde dig til at bruge dette tool: http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=55578
Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882" Smykker til mænd