Overvej at tage en tur til København (Nørrebro) der er en lille biks på hjørnet ved Nørrebrohallen på Nørrebrogade. Han har stor succes med sit koncept med flammestegte kyllinger. Kan også være han kan oplyse dig om muligheder og idéer. Jeg tror han sælger 100+ på dagsbasis
Ham kommer 3-5 på spyd i 4 rækker der så ved flammer forberedes. Kyllingerne er marinerede og ganske velsmagende. Flammerne fremkommer ved anvendelse af flaskegas. Udvalget er relativt simpelt og det enkle gør at kunderne kan ekspederes ekstremt hurtigt. Der er generelt ikke plads til at sidde der og spise, det er "ud og ind" og ganske effektivt. Butiksarealet er ganske småt.
Men tag herover og se, jeg er ikke i tvivl om at tilsvarende kan skabe succes i mange byer, evt. som franchise koncept. Og han tjener gode penge, mener han tager 60,- for en hel kylling og det er nok det dyreste i Kbh for den slags butik.
Jeg kan tillige også anbefale King Chicken der ligger flere steder i kbh. Blandt på ndr. frihavnsgade på østerbro. De laver nogle fantastisk gode kyllinger, iøvrigt fra frankrig... Med et udvalg af flødekartofler og salat. Tjek dem ud når du er derovre også.
Naturligvis er der forskel... Men, jeg taler også mere om symbolværdien i at proklamere at man sælger økologiske kyllinger - der så også lige er blevet kørt 300 km... Det harmonerer ikke rigtigt... Lige så vel som at økologiske grøntsager fra Spanien også er hul i hovedet at sælge i Danmark... Med andre ord, har man sagt økologi, så må man tage hele pakken med, hvilket i min optik omfatter miljøhensyn...
Misforstå mig nu ikke for værende en hippie i grønne fløjlsbukser ;), jeg mener bare at det er et aspekt der skal med i overvejelserne...
Hej Anders
Jeg er fuldstændig enig med dig. Men hvis man på denne måde kan "presse" danske kyllingavlere til at stramme op, så er det ok med mig at fragte dem gennem landet. For jeg vil som forbruger til enhver tid hellere have en øko kyling fremfor en danpo misbrugt kylling!
Vi købte ved en lejlighed øko. majs til pop selv popcorn. Jeg læste på pakken at de var dyrket i Kina!! Det er altså også hul i hovedet. Og jeg tvivler på om man kan være sikker på oprigtigheden. Kina er ikke kendt for at fremme økologi eller sandhed...
Mvh
Jesper
Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl
Nu hvor vi alligevel har kapret tråden til at diskutere kyllingopdræt, så vil jeg da lige dele en oplevelse jeg havde så sent som i går, hvor jeg var i vores lokale føtex. En butik der normaltvis har et stort og varieret udbud. Min kæreste havde valgt at vi skulle have kyllingeburgere til aftensmad, så sådan måtte det nødvendigvis være. Men, men, men, normalvis vil jeg altid købe en kylling, der som minimum har været fritgående, men til denne "hurtige" omgang mad, ville jeg nøjes med kyllingefileter; men, det er tilsyneladende komplet umuligt at finde kyllingefileter der er opdrættet med bare en lille smule respekt for dyr og miljø... Saltvandspumpede steroidekyllingerfileter, er der eneste der lå i køledisken...