Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til navn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Er rendt ind i en hovedpine, som jeg skal bruge lidt hjælp til.

Jeg skal have fundet et nyt firma navn. Det som jeg selv er kommet frem til er følgende

Dansk Data Center

European Data Center
Nordisk Data Center
Nordisk Data Consult
Nordisk Data Sulution

World Wide Data Solutions

Dansk Data Consult

Som nogen af jer nok allerede har opdaget er det en IT virksomhed som jeg skal have fundet navnet til. Idag køre firmaet dog under et andet navn som jeg ikke vil komme ind på lige nu da det er en virksomhed jeg er ved og at overtage alle aktiviteter fra.

Det som vi kommer til at forhandle er lidt en blandet landhandel da jeg slår alle mine aktiviteter fra min gamle virksomhed og den jeg er ved og overtage aktiviteterne fra ind i en ny virksomhed som bliver ejet af et holding selskab. Ved godt at det er mange ting under et navn men sådan bliver løsningen.

Produkterne der bliver handlet med pt. er følgende

Online Data Services ( Hosting ) i England / Danmark / Norge / Sverige

Salg af brugt PC Dele til udlandet og derfor også opkøb af gamle bruge PC dele

Salg af netværks udstyr/løsninger ( Cisco, HP, Juniper )

Salg af reservedele ( PC Dele )

Det er sådan lige i store hovedtræk, det er en stor mundfuld men prøv og kom med nogle konstruktive navne, syntes jeg er gået helt død.

På forhånd tak fordi i gav jer tid til at komme med nogle gode svar. :)

-Per

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:00
Hej Per

Jeg kan godt se mig i tvivl omkring et par ting vedrørende dine ideer til et navn?
De foreslag du selv lægger frem; har du kommet frem til dem via en brainstorm, eller er det simpelthen din brainstorm?
Det kunne jo være godt at vide, om du selv mener at du er inde på noget af det rigtige; eller om navnet ligeså vel kan være noget helt andet.

Men. Først og fremmest ville jeg nok ikke blande danske og engelske ord sammen til et firmanavn.
Jeg ville gøre op med mig selv, om der er tale om: Danish, Scandinavian, Nordish, World Wide eller Online.
Jeg kunne også gøre op med mig selv omkring hvorvidt; center, consult eller solution er mest sigende om forretningen.
Spørgsmålet er også, om ordet "data" overhovdet behøver at indgå i navnet? - Hvis du som udgangspunkt strøj ordet data, så tror jeg at du selv ville blive "tvunget" til at tænke i andre baner.

For mig virker det som om, at du enten har lavet en alt for struktureret brainstorm; eller at du ikke har været struktureret nok efterfølgende. - Alene kombinationsmulighederne med dine egne bud åbner op for vidt forskellige associationer til din forretning.

Som jeg forstår det, så burde du holde det "lokalt" og jeg vil mene, at du bør stryge ordet consult og i stedet fokusere mere på "center" eller "solution", som trods alt åbner op for meget mere.

Jeg tænker lidt på, hvad du "prøver at sige", hvad dit image er og hvor meget af dette der kan siges-, eller bliver sagt med et evt. slogan?

Men nogle bud kunne jo være...

Danish center of Data solutions
Danish Datacenter
World Wide Data Solutions.
Data Trade n´ Aid
Scandata
Dandata
Eurodata
Datacenter and Solutions
Nordish Data Center and World Wide Hardware solutions... På den anden side må du hellere holde det kort. ;)

Men da det kan være svært, at samle alle dine aktiviteter under 1 sigende firmanavn. Så kunne du overveje blot at fokusere på den vigtigste aktivitet og tage udgangspunkt i det. - Jeg tror i hvert fald bare, at du skal passe på med ikke at vælge et navn, som vil "begrænse" forretningen unødigt.

Mvh.

James

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 16:08
Glem "Nordic" tænk globalt. Brug "International" eller et andet ord.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)