Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af webshop - prisfastsættelse

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har fået et tilbud på min webshop som jeg gerne lige vil høre jeres kommentarer om. Jeg driver den ved siden af mit normale job og shoppen sælger udstyr til MP3 afspillere, walkie talkier m.m.

Jeg har sat den til salg for 350.000 kr + værdi af varelager = 120.000 kr. Dvs. i alt 470.000 kr.

Jeg har fået et tilbud på 295.000 kr incl værdi af varelager (der er omsætning på alle varer).

Mit spørgsmål til jer er: er dette en god pris for både køber og sælger og hvordan gør man en værdi af en virksomhed op når der er tale om en webshop?

Kort om virksomheden:

År 2008: Markedsføringsomkostninger: 3500 kr.
Nettoomsætning: 309.000 kr.
Årets resultat før skat: 168.000 kr.

År 2009 forventet: Markedsføringsomkostninger : 3500 kr.
Omsætning: 400.000 kr.
Årsresultat før skat: 200.000 kr.

Web-butikken bygger på en osCommerce-platform med et flot webdesign der løbende bliver udbygget - der er online-betaling på siden: Dankort, Visa/Dankort, Diners, Master m.m.

Fra og med september 2007 hvor shoppen åbnede, har vi serviceret 3500 kunder, og disse fremgår alle af kundedatabasen.

Der er ca. 300 varenr. (har det p.t. i et mindre lokale) Varerne kommer fra Kinesiske leverandører Danske distributører Svenske distributører

Shoppen sælger 95 % noname-produkter med en stor avance samt 5 % kendte brands med en lille avance.

Lagerværdi estimeret september: ca. 120.000 kr. dertil lægges salgsværdien på 350.000 kr.

Et givet salg vil inkludere kontrakt, domænenavn, butik med kunder, alle oprettede varer, varelager, information om leverandører, oplysninger af generel karakter der kan være til interesse for køber.

Shoppen vil fungere fra dag 1, og alene lageret har en salgsværdi på ca. 300.000 kr. så du kan have overskud efter 1½ år og betalt shoppen helt af.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:14

Hvis varelageret har en salgsværdi på ca. 300.000,-  , og vi forudsætter stabil omsætning, er man vel i + inden 1 år `? ( ved. salgspris 295.000,-)

Hvor lang tid bruger du på shoppen dagligt ?

Jeg synes ud fra dine opl. at 295.000,- lyder for billigt

Mvh

Jesper

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 16:15

Umiddelbart vil jeg mene at din egen pris er tættere på at være realistisk, end det bud du har modtaget!

Han får en forretning der alene på overskuddet sikrer ham hans investering i løbet af to år, og så vil han lige have dit varelager gratis med oven i hatten? Jeg vil næsten vædde min gamle hat på at du kan få i hvert fald 100.000 mere end han byder dig - måske endda de 470.000 du har udbudt den til.

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 09
Skrevet kl. 17:04

Jeg bruger i gennemsnit 45 min til 1 time dagligt. Pakning af varer og på posthuset. Bor dog lige ved siden af hvilket gør det meget nemmere.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:57

Det er jo ikke lang tid..

Men der skal vel også optimeres, bestilles varer, osv. 

men fortsat mener jeg det er alt for billigt

Sender du lige fordelt i hele landet , eller er der overvægt nogle steder ?

Mvh

Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 09
Skrevet kl. 19:00

Det er ligeligt fordelt i landet. Sender som maxibrev med post DK så pakker i boblekuverter og kan faktisk de fleste breve i hovedet ang vægt - og så på med et frimærke (klistermærke) og afsted er varen

klart der skal bruges tid på optimering og bestilling af varer men har nogle stabile gode leverandører

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 09
Skrevet kl. 16:38

Er der slet ikke andre der har kommentarer og meninger om emnet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14

Jeg synes umiddelbart, at det virker lidt vildt at kunne sælge for 1.000 kroner om dagen uden markedsføring. Min første tanke er, at du ligger meget tid i networking eller deltagelse på diverse relevante forummer end du måske lige tror? Ellers har du været dygtig til at få placeret den i søgemaskinerne?

Du må meget gerne sende en mail til tommy.froekjaer@gmail.com med url'en til salgsannoncen samt hjemmesiden, så skal jeg gerne smide en ny kommentar, men det er nu svært at sige ret meget når man ikke aner hvilken site det drejer sig om ;)

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 09
Skrevet kl. 19:03

Har skrevet en mail til dig!

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 09
Skrevet kl. 19:04

Glemte lige - bruger faktisk ingen tid på networking og forum beskrivelser - gjorde det meget lidt i starten men vel maks 10 timer total set (forummer)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)