Kære Aminoer, Jeg har fået et tilbud på min webshop som jeg gerne lige vil høre jeres kommentarer om. Jeg driver den ved siden af mit normale job og shoppen sælger udstyr til MP3 afspillere, walkie talkier m.m. Jeg har sat den til salg for 350.000 kr + værdi af varelager = 120.000 kr. Dvs. i alt 470.000 kr. Mit spørgsmål til jer er: er dette en god pris for både køber og sælger og hvordan gør man en værdi af en virksomhed op når der er tale om en webshop? Kort om virksomheden: År 2008: Markedsføringsomkostninger: 3500 kr. År 2009 forventet: Markedsføringsomkostninger : 3500 kr. Fra og med september 2007 hvor shoppen åbnede, har vi serviceret 3500 kunder, og disse fremgår alle af kundedatabasen. Shoppen sælger 95 % noname-produkter med en stor avance samt 5 % kendte brands med en lille avance. Lagerværdi estimeret september: ca. 120.000 kr. dertil lægges salgsværdien på 350.000 kr. Et givet salg vil inkludere kontrakt, domænenavn, butik med kunder, alle oprettede varer, varelager, information om leverandører, oplysninger af generel karakter der kan være til interesse for køber. Shoppen vil fungere fra dag 1, og alene lageret har en salgsværdi på ca. 300.000 kr. så du kan have overskud efter 1½ år og betalt shoppen helt af. |
Hvis varelageret har en salgsværdi på ca. 300.000,- , og vi forudsætter stabil omsætning, er man vel i + inden 1 år `? ( ved. salgspris 295.000,-)
Hvor lang tid bruger du på shoppen dagligt ?
Jeg synes ud fra dine opl. at 295.000,- lyder for billigt
Mvh
Jesper