Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønmodtager med Aps ?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Driftsomkostninger har ikke noget med dig som person at gøre.

Men du kan ikke arbejde i/udføre arbejde for selskabet samtidig med at du er ledig.

Alt om både i Danmark

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:41

Hej

Ved i om man kan starte et ApS op og samtidigt gøre det som bibeskæftegelse når man er ledig?

Mvh

Henrik
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 20:10
Jeg tror sagtens at du kan oprette et ApS, selvom du er ledig.
Du kan også sagtens arbejde for det, men så er du jo ikke ledig længere....

Om du kalder det bi- eller hovedbeskæftigelse er vel ligegyldigt......

Alt om både i Danmark

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:54

Helt ligegyldigt er det ikke, for kunne jeg få det godkendt som bibeskæftigelse, så kan jeg være på dagpenge i starten indtil det løber rundt... Jeg var bare nysgerrig om der er andre der er lykkedes for! :)

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 08:04
Sorry...min fejl....selvfølgelig er det ikke ligegyldigt om de er bi- eller hovedbeskæftigelse

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:23
Du kan naturligvis ikke have et arbejde samtidig med du modtager dagpenge !

Ikke for at lyde bittersur, men det er netop sådan en situation, der beviser, at folk i Danmark generelt har det for godt. Gå hjemme på dagpenge fremfor at få et job og en selvtilfredsstillende indtjening... Dette emne er debatteret i stor stil i "Cafe" kategorien under tråden "Længe leve Eva Kjers FØRSTE udtalelse !"

Men fair nok Henrik hvis jeg kunne få penge fra staten samtidig med jeg havde mine firmaer, så ville det da ikke være så skidt...

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 10:27
Jeg mener at det arbejde (timer) som du ligger i dit selskab, vil blive modregnet af en a-kasse....

Så går det vil lige op....

Alt om både i Danmark

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 10:41

Hej Bjarne,

Det er jeg klar over, hensigten er ikke at få "extra" i kassen, mens jeg tjener fedt på firmaet, det skulle bare fungere som et sikkerhedsnet i de første mdr. hvor DER ingen indtjening er men kun masser af udgifter!
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 10:53
Dato: 9/27/2005 10:22:54 AM Forfatter: Olin
Du kan naturligvis ikke have et arbejde samtidig med du modtager dagpenge !
Hvorfor kan jeg ikke det?
Ikke for at lyde bittersur, men det er netop sådan en situation, der beviser, at folk i Danmark generelt har det for godt. Gå hjemme på dagpenge fremfor at få et job og en selvtilfredsstillende indtjening... Dette emne er debatteret i stor stil i ''Cafe'' kategorien under tråden ''Længe leve Eva Kjers FØRSTE udtalelse !''
Men fair nok Henrik hvis jeg kunne få penge fra staten samtidig med jeg havde mine firmaer, så ville det da ikke være så skidt...

Nu kender du hverken mig eller min siatution, så jeg vil nøjes med at ryste overbærende på hovedet af dit indlæg!

Jeg vil bare bruge det som sikkerhedsnet i de første usikker mdr, hvor jeg skal opstarte aps''et og hvor der absolut er minimal indtjening, det er hverken moralsk eller etisk forkert, det er faktisk muligt og lovligt her i landet. og så kan jeg da tilføje at jeg selv investerer en del sparepenge og når mit projekt lykkes, skaber jeg endda flere arbejdspladser....

Jeg er pt. på dagpenge, og det er famne ikke sjovt, jeg vil hellere end gerne klare mig selv! men hey, jeg er ikke født med en guldske i r*ven som Eva Kjer, derfor undersøger jeg alle muligheder
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:48
Ikke et ondt ord om dig Henrik, for jeg kender dig naturligvis ikke, men man behøver ikke en guldske for at kunne klare sig selv. Det er ikke svært at finde et job idag - måske ikke lige drømmejobbet, men man skal jo starte et sted - det er altid lettere at få et job, når man har et job! Men som sagt kender jeg ikke din situation, så lad nu det ligge...

Mit indlæg var mere generelt - synes det er komplet latterligt, at man kan få penge for at gå hjemme uden at tilføre samfundet andet end udgifter. Hvis man er syg eller på anden måde uarbejdsdygtig, så er det helt perfekt, at vi har mulighed for at give disse folk en værdig tilværelse sådan som situationen er idag. Dem som blot er ugidelige eller ikke villige til at tage et simpelt job indtil man finder det rette, de skulle efter min mening ikke have en krone!

Mht. dit projekt så bare klø på - iværksætteri er en fantastisk ting - har selv været der flere gange. Hvis du kan få det til at køre på deltidsbasis så er det jo kun godt. Om du kan fortsætte på dagpenge ved siden af ApS''et, kan du vel høre kommunen om ? De er jo også interesserede i at du kommer igang, så måske du kunne lave en ordning med dem...
Side 2 ud af 3 (26 indlæg)