Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal Bannereklamer koste?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Odense C.
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har en blog om fotografi der hedder www.Fotograftips.dk Det er en blog hvor jeg laver et indlæg om dagen og har gjort det siden december sidste år. 

Jeg har siden starten af marts hvor jeg flyttede server for bloggen haft omkring 165000 unikke besøgende. Jeg vil sige uden at blinke det nok er den mest besøgte blog om fotografi. Jeg har tænkt på hvad det er værd i evt. reklame indtægter. Jeg har slet ingen ide om hvordan og hvad man kan få for evt. banner reklamer. 

Er der nogen der har erfaring med det? hvad ligger prisen på? og hvordan får man det solgt?

SES

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:01

Jeg kigger lige med her, for jeg står i nogenlunde samme situation.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:19

Du skal et pænt stykke over 1.000 unikke besøgende om dagen førend det kan betragtes som et godt sted at annoncere for de store annoncører.

Men også med mindre antal besøgende pr dag, kan det smide noget af sig, specielt fra annoncører som har din målgruppe som potentielle kunder. 
Indtægten afhænger jo også af, hvor professionelt sitet virker (udstråling) - om det tiltaler annoncører, da deres annonce/produkt jo sættes i forbindelse med det site det eksponeres på.
Men et slag på tasken, mellem 2.000 og 5.000 pr md. i starten, og måske i længden mere, hvis der udvikles med henblik på at eksponere annoncer, på mest hensigtsmæssige måde set fra annoncør-øjne. F.eks. med få annoncer pr side, mange sideskift/annonceskift. nyhedsmail - med få annoncer i.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:23

Jeg mener at Adsense er det smarteste til en blog, da annoncerne regulerer sig efter indholdet. Men du kan se hvad nogle af de store sites (Ekstrabladet,DBA etc.)tager pr. CPM her: https://addealing.com/

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:37

Vi kunne godt være interesseret i at reklamere på dit site, da vi indtil videre har modtaget for lidt billedmateriale/grafik.

Hvis du har en profil over dine besøgende, dokumentation for besøgende, forslag til priser el. lign., vil vi gerne høre :o)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:44

Nicolaj:

Jeg mener at Adsense er det smarteste til en blog, da annoncerne regulerer sig efter indholdet. Men du kan se hvad nogle af de store sites (Ekstrabladet,DBA etc.)tager pr. CPM her: https://addealing.com/

Der er jeg uenig, lige omkring dette indhold, da det er meget målrettet mod bestemt (fag)gruppe interesse.

Jeg syn's du skal finde relevante annoncører selv. Oprette en side, hvor annoncører kan se priser, og bestille visninger.

Annoncerne må på dette site, gerne have en fotografisk fremstilling for at falde naturligt ind, der er adsense et dårligt valg.

Man kan forholdsvist simpelt danne sit eget annoncesystem. (eller en programmør kan) 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Odense C.
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 01:03

Hejsa

Tak for jeres hurtige svar. Det lyder til at det ville kunne give et afkast. Spændene.

Vil det være en bannereklame der vises hele tiden der giver det afkast eller kan der være rotation? har evt. tænkt på 3 stede hvor der kan være bannereklamer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 01:13

Hej Nicolai

Jeg vil give gutterne ret herinde, at besøgstallet skal være rimelig højt, hvis du skal sælge bannere af den slags du tænker på.

Men prøv istedet at overveje nogle af de forskellige affiliate programmer der er derude. Hvis du ikke helt ved hvordan det hænger sammen, har jeg skrevet et indlæg om hvordan det hele hænger sammen, du kan tjekke det her: Sådan tjener jeg penge via Euroads og Partner-ads.

De forskellige bannere fra disse to hjemmesider, kan du placere ligeså tosset du vil omkring på din hjemmeside. Håber det gav lidt blod på tanden.Yes

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 01:24

René Sørensen:
Jeg vil give gutterne ret herinde, at besøgstallet skal være rimelig højt, hvis du skal sælge bannere af den slags du tænker på

Jeg forstår ikke helt al den snak om besøgstal. Mange besøgende er lig mange potentielle kunder - så langt er vi enige. Men for mig at se kan du sagtens tjene gode penge på at have bannere på sin side - også selvom du eks. kun har 80 besøgende om dagen. Så lang tid din hjemmeside beskæftiger sig med en niche vil din bannerplads altid være interessant for firmaer, der selv er indenfor samme niche. Det hele handler vel om, at ens hjemmeside i så høj grad som muligt matcher det produkt som banneret indeholder. Hvis dette matcher godt, så ser jeg ingen som helst grund til at blande hverken AdSense eller andre affiliate programmer ind i det.

Var jeg i dit sted ville jeg oprette en "til annoncører" side på din hjemmeside. List her en masse statestik, samt hvilke firmaer du mener vil passe godt ind. Find derefter eventuelt et par telefonnumre på nogle firmaer du finder interessante, ring dem op og overbevis dem! Måske kunne du give dem en gratis prøveperiode og så få tracket hvor mange du sender videre. Efter et stykke kan I jo så sætte jer ned sammen og kigge på statestikken og derefter blive enige om en pris I begge kan være tjent med.

Er jeg helt ved siden af?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:34

cpufan:

Nicolaj:

Der er jeg uenig, lige omkring dette indhold, da det er meget målrettet mod bestemt (fag)gruppe interesse.

Jeg syn's du skal finde relevante annoncører selv. Oprette en side, hvor annoncører kan se priser, og bestille visninger.

Annoncerne må på dette site, gerne have en fotografisk fremstilling for at falde naturligt ind, der er adsense et dårligt valg.

Man kan forholdsvist simpelt danne sit eget annoncesystem. (eller en programmør kan) 

Måske har du ret og jeg skal gerne indrømme at jeg ikke tjekkede hans indhold, da der ikke var et link jeg kunne klikke på. Ren og skær dovenskab! Derfor var mit svar også generelt for annoncering på en blog. Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)