Hej Jeg har lige modtaget endnu et surt opstød fra en person, jeg ikke kender. Årsagen i dette tilfælde? I min ugemail i dag skrev jeg bl.a.: I går gik mit nyeste hæfte om Adobe Acrobat i trykken. Der går nogle uger, før det kommer ud i butikkerne dog. For et par dage siden modtog jeg et tip til, hvor man kunne lave pdf-filer gratis. Jo, men det har jeg også tidligere, for meget længe siden, skrevet om på Tips&Tricks, og så er der det ved det, at gratis pdf-fil-programmer de kan stort set kun lave én ting: pdf-filer. Jamen, er det ikke hele pointen? Næh, hvis du vidste, hvad Adobe Acrobat kunne, så ville du glemme alt om gratis programmer, for der er en verden til forskel. Jeg vidste godt, at det kunne noget mere, men så meget mere? Det er forbløffende! Meget spændende program med muligheder, men køb den professionelle version. Den, der kan bruges til at indsætte film og lyd i dokumentet, og den, der kan bruges til at lave formularer med Den er virkelig super! Hertil fik jeg så svaret: Acrobat Reader er nu, hvor du tjener penge på at skrive om den bare "super" og mest den professionelle udgave, hvor der er mulighed for rigtig meget "legeri". Det er ikke mere end ca. 1 år siden, du var så venlig at anbefale os læsere at installere Foxit Reader, fordi den er hurtig og ikke fylder ret meget. Den kan "kun" læse pdf-filer, men tænk her på, at der jo nok er en hel del (måske de fleste ?), der ikke har brug for andet. Tak for Foxit rådet, den er rigtig god, faktisk værd at anbefale-men du har jo lige det der problem med pengene-ikke sandt ? Lidt trist historie. Det forbløffer mig til stadighed, når jeg får den slags reaktioner. Min mand og jeg har fået det på flere andre forhold, hvor vi tillader os at tjene penge, nemlig ved salg af viden. Folk har åbenbart den opfattelse, at viden er gratis, og noget nogen mennesker er født med, og det skal de så bare dele gratis ud af. Og at hvis man skriver begejstret om et produkt, men på en eller anden måde tjener på, så er det nok udelukkende af økonomiske hensyn. Hvilket sort-hvidt verdenssyn! Tilsyneladende er det mest ærefuldt at være på understøttelse eller bistand. Det skal man ikke skamme sig over. Men at TJENE PENGE! Ak, det er formasteligt! Næ, vi skal helst alle være ens og lige begrænsede. ![]() -- Mange hilsner Britt Malka www.tips-og-tricks.com - www.e-skole.com ![]() |
Ja, det er da utroligt at folk kan gå helt i baglås over så lidt. De må have for lidt at gå op i :-)
Vedkommende der brokkede sig i dit eksempel har nok indtryk af at du får en ordentlig pose penge af Adobe for at skrive noget pænt om deres produkt - og bliver derfor grøn af misundelse...
Personligt farer jeg ikke ud og køber et produkt, bare fordi det får gode anmeldelser, men undersøger selv markedet. Men selvfølgelig er det rart med tips til hvilke produkter man kan have med i sine overvejelser.
Man er vel selv ansvarlig for sine handlinger (og valg af produkter)
mvh Carsten