Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærker: lasertryk og puljetryk

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Kom lige til at tænke på Vistaprint.... Gad vide om Vista må kalde en print "vista print" ?
"print i vista" !

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 11:35
Hej Peter

Jeg kan sagtens forstå at du har lidt overtryk

Er det Lasertryk selv der har kontaktet eller et patentbureau??

Har du talt med en jurist hos patent og varemærkestyrelsen?

Jeg kan kun anbefale at du taler med advokat.

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 14:44
Heh - sjovt at genlæse denne tråd efter så mange måneder.

Anne-> Jeg har snakket med en jurist hos DKPTO. Og jeg har også snakket med en advokat. Og det var Lasertryk selv, der kontaktede mig.

Sagen er vist gået i stilstand.  Der er ikke sket noget siden

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 19:16
Faldt i øvrigt lige over denne sag som sætter tingene lidt på spidsen. Jeg tror at mange ville give mig ret i mine synspunkter, hvis de kunne se sammenhængen til den sag, som er linket til her.

Vh
Peter

Fra Grenaa
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 23:28
Dato: 17-05-2007 19:15:43 Forfatter: pbtryk.dk Faldt i øvrigt lige over denne sag som sætter tingene lidt på spidsen. Jeg tror at mange ville give mig ret i mine synspunkter, hvis de kunne se sammenhængen til den sag, som er linket til her.

Vh
Peter

Hej Peter

Jeg er glad for du også har undersøgt sagen omkring ordet puljetryk ;-)

Med venlig hilsen

Mikkel

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 17:43
Hey!

Nu ikke for at røre op i debatten, men må også give Hans/Lasertryk ret her. Det har altid været en god marketing strategi at komme til at eje den slags udtryk og ord, som gælder for hele branchen. Når det så sker kan jeg da godt forstå man prøver at beskytte ens position, det ville vi vel alle.

Synes ikke det er relevant at kritisere Lasertryk.dk for deres produkter i denne tråd, det er ikke relevant for emnet i denne tråd. Tror godt vi alle kan forstå de beskytter deres navn/navne så godt som muligt, vi vil vel alle gerne sidde med den slags betegnelser, som er branche relevante.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 18:47
Dato: 20-05-2007 17:42:40
Forfatter: Rasmus Toustrup
Hey!
Nu ikke for at røre op i debatten...

...men du gør det alligevel?

Synes ikke det er relevant at kritisere Lasertryk.dk for deres produkter i denne tråd...

Det er ikke fra mig, du hører beklagelser over Lasertryk.dk. De må sejle deres eget skib - jeg er kaptajn på mit. Jeg klager til gengæld over konceptet DKPTO og den inkompetence, der ligger her... Det er da grangiveligt smart (omend dybt uetisk) af Lasertryk at registrere de omtalte ord.

Dato: 20-05-2007 17:42:40
Forfatter: Rasmus Toustrup
Det har altid været en god marketing strategi at komme til at eje den slags udtryk og ord, som gælder for hele branchen...
<snip>
...vi vil vel alle gerne sidde med den slags betegnelser, som er branche relevante.

Det synes jeg nu er en alvorlig generalisering. og fordi du nu selv puster til ilden, så skal jeg da gerne være med til at pøse lidt benzin på bålet også:

Varemærker + patenter er ikke acceptable, uanset hvad. Denne, min holdning, vil du eller andre aldrig kunne rokke ved. Jeg kan i høj grad leve med, at varemærker + patenter eksisterer, så længe det ikke direkte går ud over mig, men kun ramme de andre, som også kunne finde på at oprette et varemærke/patent. Men din holdning om, at det netop er smart at komme til at eje generiske ord er mig dybt forkastelig.

Det er også god marketingstrategi at "snylte" på andres varemærker.

Vh
Peter

Fra K&#248;benhavn
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:15
Nu kom jeg tilfældigt ind på tråden, men vil da lige give mit besyv med.

Jeg er selv uddannet grafiker i min fars gamle trykkeri (som i øvrigt var min farfars før min fars). Og Lasertryk er ikke et nyt ord. Det har faktisk en lille historie. Det startede i 90'erne da farve laserprinterne blev bedre samt billigere. Der opstod ordet "lasertryk" men det var blandt kunder, amatører og lign. (det er logisk i ufaglærte hoveder, et tryk lavet med laser) Og jeg kan huske min far bandede det udtryk væk, for en laserprinter er en laserprinter, den varmer farvet pulver fast på papiret med laser. Og et tryk er et tryk, man overfører farve fra en trykplade ned på papir, dvs. farven bliver trykt på. Så dengang og stadig kigger jeg nedladende på såkaldte fagfolk der bruger ordet "lasertryk", for det er simpelt hen en hån og til dels uvidenhed overfor at stolt håndværk.

Men hvorom alting er, så må jeg ud fra et jura synspunkt holde med Lasertryk i denne sag.

I øvrigt, trods ordet bevist eller ubevist, med mit kendskab til økonomien i den grafiske branche, så syntes jeg sku det er godt gået at de har fået stablet sådan en virksomhed på benene, det sku flot.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 18:22

CEO-> du giver ikke meget mening... Du anerkender, at ordet "lasertryk" har været bredt anvendt men mener samtidig at firmaet Lasertryk.dk har juridisk hold i en sag, der omhandler varemærkeregistrering af et ord, der i sagens natur ikke kan varemærkeregistreres, hvis det er et almindeligt anvendt ord? Jeg undres...

Derudover - før du brækker dig over os "fagfolk" og andre uvidende imbeciler, så bør jeg nok korrigere dig i din forestilling om, hvordan en laserprinter fungerer: En elektrostatisk valse lades med ioner af en laser. Denne trækker så toner ud af en kassette, der overføres til papiret. Endelig påvarmes toneren til papiret gennem en varmevalse, der leverer varme og tryk.

Udfra din egen definition af, hvad "tryk" indebærer, så bør du også angribe serigrafer og risografer. Er det modtrykscylinderen, der afgør om en tryksag er "trykt"?

Undskyld, at jeg lyder harsk, men jeg kan ikke undlade at reagere på, når folk retter andre, når de ikke engang selv har ret.

Endelig - jeg er også imponeret over, hvor godt det går for Lasertryk.dk. Respekt for det, deres metoder til side :)

Vh

Peter 

Fra K&#248;benhavn
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:16
Hej Peter

Jeg kan mærke at det er et ømtåligt emne for digWink, men jeg skrev mit indlæg, nogenlunde for at skære det ud i pap, tror ikke andre end fagfolk, forstår det du lige har skrevet. Lad os sige 10 reklamebureauer ringer til dig, og bestiller trykte visitkort, og modtager laser"trykte" visitkort, så tror jeg du vil have 10 produktionschefer i røret som vil høre hvorfor deres visitkort ikke er blevet trykt, men printet på din printer. Summa summarum anerkender jeg stadig ikke ordet, en græsslåmaskine er ikke en bil, bare fordi den har fire hjul og en benzinmotor. Min vurdering er at Lasertryk enten i uvidenhed om hvad et stykke papir med farve på, der kommer ud af en printer hedder. Eller helt bevist prøver at ramme en bestemt målgruppe af kunder. Heller mest til det sidste.

Mht. til varemærket, så mener jeg stadig at juraen vinder. Men fra mit private synspunkt mener jeg det er noget pjat, simpelt baseret på at det ord ikke burde kunne registreres som varemærke, da man vil det eller ej, var og er til dels i nogle inhouse markering afdelinger, terminologien for at digitalprint.

Beklager mit korte svar, men jeg har desværre ikke tid til at skrive længere uddybende forklaringer. Det var heller ikke for at starte en længere debat om hvem der er klogest, jeg har haft den samme mening i ca. 13 år, og den ændrer sig ikke hvad end du skriver.

Mvh. CEO.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)