Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annonce paa dansk eller engelsk?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal meget snart i gang med Google Adwords mv. I den forbindelse er jeg kommet lidt i tvivl om hvorvidt mine annoncetekster skal vaere paa dansk eller engelsk.

Mit website er pt. 'kun' paa engelsk fordi mine kunder primaert vil komme fra UK. Men jeg vil ogsaa gerne tiltraekke kunder fra f.eks. Danmark.

Saa mit spoergsmaal er:

Skal min annonce vaere paa dansk eller engelsk? Vil kunden klikke vaek, hvis annoncen er paa dansk og saa er landingsiden paa engelsk?

Hvad vil du goere, udover lave en splittest?

Paa forhaand mange tak.

mvh.

Soeren

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:26

Jeg ville helt sikkert vælge en engelsksproget annonce til en engelsksproget hjemmeside. Men hvad med at oversætte siden til dansk?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:32

Jeg ville oversætte mit engelske site til dansk, hvis jeg gerne ville tiltrække danske kunder og bruge annonceringspenge på at trække dem til.

Har du et engelsk site til danske reklamer, vil du formentlig opleve en meget høj bounce rate og ikke komme i reel kontakt med nær så mange potentielle danske kunder.

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 11:35

Nicolaj:

Jeg ville helt sikkert vælge en engelsksproget annonce til en engelsksproget hjemmeside. Men hvad med at oversætte siden til dansk?

Tak for svaret. Ja, det mener jeg ogsaa selv vil vaere den rigtige maade, at gore det paa. Men altid rart lige, at faa andres vurdering. Siden skal paa et tidspunkt oversaettes til dansk, ingen tvivl om det. Indtil da koere jeg nok annoncerne paa engelsk.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 11:37

Frank Hellerup Madsen:

Jeg ville oversætte mit engelske site til dansk, hvis jeg gerne ville tiltrække danske kunder og bruge annonceringspenge på at trække dem til.

Har du et engelsk site til danske reklamer, vil du formentlig opleve en meget høj bounce rate og ikke komme i reel kontakt med nær så mange potentielle danske kunder.

Det er ogsaa planen paa sigt. Ok, det havde jeg ogsaa paa fornemmelsen. Tak for svaret. Smile

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:57

Hej Søren.

I den danske annonce vil jeg i nederste linje skrive noget i retning af:

Sprog: UK - Oprindelse: DK

Eller noget i den stil. Herved får du allerede i annoncen fortalt hvordan tingene hænger sammen.

og herved skulle du gerne opleve færre klik (= udgifter); men til gengæld at de, der kommer ind allerede er advaret og derfor ikke bliver overraskede over at finde en engelsksproget side.

Hvordan det skal skrives helt præcist skal der lige arbejdes med.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 15:23

Hej Søren 

Jeg har opsat en del Google Adwords kontoer både i Danmark og på udenlandske sider. Det jeg har erfaret, at annoncetekstens sprog skal passe sammen med landingspagen sprog. Det konvertere simpelthen bedst hvis sprogende matcher.

Spørgsmålet du derfor skal tænke over er, om det ikke vil skabe mere værdi for dig i det lange løb, hvis din hjemmeside bliver oversat til Dansk. Nu ved jeg ikke hvilken hjemmeside du har og hvor stor opgaven vil være for dig, men der skal selvfølgelig bruges nogle penge på at få siden oversat.

Jeg ved du skriver du vil gøre det i de lange løb, men hvorfor ikke få det gjort med det samme - hvis kapitalen er til det. Håber ikke jeg provokere dig for meget nu Wink

Ved at bruge Alternativ 1 uden oversættelse, og dermed ingen omkostninger til det, kan du måske have en omsætning på 5000 kr.

Ved at bruge Alternativ 2 med at få oversættelse, vil det koste dig 5000 kr. og du kan måske lave en omsætning der er 3-4-5 gange så stor, og dermed TJENE på at bruge penge på oversættelse. Tallene er bare eksempler, for at illustrere pointen. Men jeg tror snildt du kan opnå en bedre omsætning i de tal jeg har angivet.

Blot tænk på hvad der kan give din virksomhed værdi - også selvom du skal have penge op af lommen.

Det var lige mine guldkorn, håber det kan bruges.Yes

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 15:30

Hej Rene'

Mange tak. Det kan i hvert fald bruges. Det er ogsaa planen siden skal oversaettes paa sigt. sitet er her

Men der er paa mange maader en stoerre omgang. Endnu engang tak. Smile

mvh.

Soeren, CoolEvent.pl

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 15:35

Hej igen

Det var godt, glad for at kunne hjælpe dig. Jeg tror ikke dit link virker, men jeg kan se i URL det er www.coolevent.pl

Vi har været igennem samme omgang med min virksomhed www.trendfighter.dk som lige er blevet lanceret på tysk.

Men god vind fremover, det er helt sikkert en stor omgang at få alt oversat - men alternativet er desværre endnu værre

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 15:54

Hej igen

Tak skal du have. Det er ogsaa planen, at min side skal oversaettes til Tysk, Svensk, Norsk, Hollands samt som naevnt dansk.

Tak og i lige maade. Ja, jeg kommer ikke uden om, at oversaette siden.

mvh.

Soeren

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)