Kære iværksættere, Efter at have puslet med tanken nogen tid, har jeg nu besluttet mig for - ligesom jer - at springe ud i det. Jeg vil importere vin, og hvor de fleste (i hvert fald større) importører satser på det brede udvalg, går jeg den anden vej. Jeg kommer kun til at forhandle vine fra Chianti Classico distriktet i Italien, da jeg ganske enkelt er vild med dem, og elsker at fortælle om dem, lære om dem, og naturligvis drikke dem. Med tiden ønsker jeg at opbygge et vist udvalg fra distriktet, f.eks. 10 producenter. Målet er at sælge udelukkende til erhvervslivet, dvs. ingen webshop til private. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, jeg håber I vil kommentere. 1. Hvilke primære typer virksomheder ser I som aftagere til et sådant produkt? Jeg vil f.eks. ikke kunne være "komplet" vinleverandør for ret mange. Selvstændige vinhandlere? Små supermarkeder? Har I nogen idé til markedsføring til sådanne kunder? 2. Jeg er meget åben overfor eventuelt samarbejde med andre vinimportører/handlere, da jeg jo kun er interesseret i et "hjørne" af det samlede udvalg af vin. Har I nogle idéer til hvordan det vil kunne foregå og gavne både mig og den/de eventuelle samarbejdspartner(e)? 3. Er der eventuelt nogen her, der kender til alm. praksis når det kommer til returvarer? Hvis en kunde bestiller 100 flasker, og 3 af dem "havde prop", dvs. reelt ikke var i orden, betragtes det som forventeligt, eller skal det medregnes i avancen, så kunden kan godtgøres? Jeg er meget spændt på at høre jeres input :) Mvh Anders |
Uden at kunne udtale mig kvalificeret om området, vil jeg tro, at særlige vine ville passe godt ind i sortimentet hos de firmaer, der sælger firmagaver til bl.a. julegaver, fødselsdagsgaver osv.
Mvh. Allan