Jeg syntes du har taget nogle ting ud af kontekst, og fremhævet nogle ord der virker generelt skræmmendende for mig indlæg. Prøv at forhold jer meget konkret til det jeg skriver!
Automatiseret tilmeldinger til linkkataloger er bestemt ikke noget jeg vil anbefale
Hvor i er forskellen på at man ud jer store kanoners anbefalinger og lister, klikker sig rundt på en række hjemmesider og tilmelder sig link, skriver nogle tekster, tryk okay gem, finder næste. Eller man har alle tekstfelterne på en side, og trykker gem? Ingenting - det vil på ingen måde skader din indeksering i Google.
Jeg er på intet tidspunkt ude og angribe din ekspertise indenfor området. Jeg har lavet et produkt som følger de anbefalinger de fleste SEO eksperter giver vedr. linkbuilding.
Jeg kender ikke SEO eksperter, der vil anbefale automatiserede tilmeldinger til kataloger. Og da slet ikke hvis der ikke er foretaget den nødvendige research og evaluering af dem inden. Så det ved jeg ikke hvor du har fra.
Igen forholder du dig ikke til hvad jeg skriver konkret, men tager nogle ord ud af sammenhæng :-). Som tidligere nævnt er automatiseringen ikke mere automatisk, at den faktisk ikke er automatisk, men kræver manuelt arbejde for hvert enkelt katalog.
Hvad er det skadelige i det?
Men det er da meget smart at få mig til fremstå som fyren, den pontentielt kan skade dit website, ved at bruge de ord og vendinger :-).
Casper, jeg forholder mig skam lige præcis til det du skriver og det du siger du leverer.
Som nævnt tidligere i tråden er der desværre en tendens til at SEO markedet tiltrækker døgnfluer, der har læst en bog eller to og så mener de kan undvære alt det, som mere erfarne håndværkere i branchen ved er nødvendigt. Den slags løsninger vil jeg blive ved med at anbefale folk at holde sig fra - uanset om det gælder SEO, webudvikling eller reparation af din bil.
Du skriver, du ikke kender SEO eksperter der vil anbefale automatiserede tilmeldinger til kataloger. Det gør jeg heller ikke.Min pointe er blot, at mit produkt ikke er et automatiseret tilmeldings script, som jeg syntes du lægger op til (jeg kan jo tage fejl). Det er manuelt håndarbejde, hvor alle overflødige processor med klik frem og tilbage er skåret væk.
Har lige et spørgsmål, .. Mikkel du skrvier ´altså foretager en faglig holdbar vurdering af om de kataloger der tilmeldes til overhovedet gavner - eller om de modsat dette, er af en type som søgemaskinerne opfatter negativt. Det kræver bestemt også tid. Og faglig viden. ´ ?
Troede ikke at indgående links på nogen måder kunne have en negativ effekt på sitet de peger på, .. måske de kan have mere eller mindre posetiv effekt men ligefrem en negativ effekt troede jeg ikke var mulig. Måske medmindre at det lugter af at de er købt i store mængder.
Troede ikke at indgående links på nogen måder kunne have en negativ effekt på sitet de peger på
Læs hvad jeg skriver igen. Der er forskel på at søgemaskinerne opfattr noget negativt og så at det har en direkte negativ effekt af væsentlig karakter :)
Peter_A:
Måske jeg fejl ?
Ja, det gør du. Indgående links i de rette mængder og af tilstrækkelig skidt karakter kan bestemt godt have en negativ effekt.
Okay vidste ikke at de kunne have en negativ effekt. så kan det ikke være svært at lægge en evt konkurrent ned med de ´tilbud´ man ser rundt omkring på nettet
Jeg kan anbefale at læse de afsnit i min bog der handler om at få andres websites smidt ud af søgemaskinerne. Men lad mig blot understrege her at det både er en meget usikker og risikabel strategi :)