Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminomesterskab i søgemaskineoptimering?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
SEO = Search Engine Optimization - eller søgemaskineoptimering, på dansk :)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 22:05
Dato: 18-09-2006 13:23:29 Forfatter:Karsten Nygaard
Vi er rigtig mange der har ''sandheden'' eller i det mindste et bud på den - når vi snakker søgemaskineoptimering. Dog er der ikke mange der tør/vil komme med referencer - det er vel i bund og grund lidt synd.

Kunne det være en ide med et aminomesterskab i søgemaskineoptimering?

Eksempelvis kunne Martin Thorborg lave et fiktivt ord som vi så hver især kunne gøre vores for at vores side kom øverst på. Vi kunne lave et regelsæt før vi gik i gang - eksempelvis om at der ikke må købes domænenavne med det udvalgte ord og at det skal foregå på et nyt domæne (må først bestilles/købes på startdagen).

Kunne det være noget eller skal vi alle sammen bare spille fordækt videre?

Kære Aminoer eller måske især SEO''er?

Nu skal man jo passe på med at klandre andres tiltag omkring konkurrencer efter devisen "ikke at kaste med sten når man selv bor i et glashus"

Som jeg umiddelbart læser Karstens indlæg, så efterlyser han vel egentligt lettere adgang til en dybere viden omkring søgemaskineoptimering end en konkurrence, hvis jeg ellers forstår hans indlæg korrekt!

Hvorfor ikke lave meget målrettede spørgsmål til SEO''erne via denne tråd, dermed kan vi andre også lærer noget - hvis vi ellers holder ørerne (nå nej øjnene) stive.

Der er ingen tvivl hos mig om at Mikkel ved en hulens masse omkring søgemaskineoptimering, men jeg er også bekendt med at han har virkelig travlt - derfor ikke så mange krumspring - men istedet meget specifikke spørgsmål, når han nu er så imødekommende at stille sin super knowledge til rådighed i et vist omfang.

Bare mine 5 cent!

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 22:59
Tak for de hurtige svar.

Jeg har vundet en tur i byen fra en anden Amino - fordi jeg hævdede at der næppe var nogen der ville stille op i sådan en konkurrence og for en gang skyld fik jeg ret. For den her SEO branche - som jeg selv efterhånden er en ret etableret del af - kan overhovedet ikke lide at spille med noget der ligner åbne kort - og den gennemsigtighed og lyst til at udlevere referencer som Mikkel nævner - kan jeg personligt ikke genkende.

Baggrunden var egentlig at få noget konkret at måle på - for hvis jeg foreslog at vi skulle se hvem der ligger højest på ordet søgemaskineoptimering - så ville jeg få standardsvaret fra andre SEOér om at det er der ingen almindelige der søger på - for rønnebærene er jo ikke sure. (Er p.t. selv nr. 11 hos Google på det ord og Thomas R. og de andre Concepter fører også der...) 

Vi er efterhånden en del Aminoer som tilbyder netydelser og kompetencer - og jeg forstår godt hvis det kan være svært at gennemskue hvem der har ret eller uret - og så ender det ofte med at de "højestråbende" ender med at være dem der står tilbage med det sidste ord.

Jeg har lært en masse på Amino og ser frem til at lære mere ... og så var jeg nysgerrig efter at se om de mange bidragsydere under emnerne SEO ville stille op og vise hvad de kunne i en lille konkurrence- men det må åbenlyst nok vente til en anden god gang.

God SEO arbejdslyst til jer alle and may the search engines be with u

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:17
> den gennemsigtighed og lyst til at udlevere referencer som Mikkel nævner - kan jeg personligt ikke genkende.

Så må du bestemt arbejde med de forkerte! :)
Udover de kundespecifikke detaljer som af naturlige årsager ikke kan deles med andre, så bør der ikke være noget hemmelighedskræmmeri ved SEO. Det er ikke en skid anderledes end så meget andet rådgivning.

Hvis en SEO-leverandør ikke vil forklare hvad han kan gøre for dig, og konkret hvad han gør undervejs, så skal du holde dig langt væk fra den butik!
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:24
Dato: 18-09-2006 22:59:14 Forfatter: Karsten Nygaard
Tak for de hurtige svar.

Jeg har vundet en tur i byen fra en anden Amino - fordi jeg hævdede at der næppe var nogen der ville stille op i sådan en konkurrence og for en gang skyld fik jeg ret. (snip)

God SEO arbejdslyst til jer alle and may the search engines be with u

Kære Karsten,

Måske du havde lyst til at oplyse hvor og hvornår du skal i byen - vi er nok nogle stykker der gerne vil komme fordi og bestille en lille en i dit navn

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:00
Dato: 18-09-2006 22:04:31
Forfatter: Lars C 

Som jeg umiddelbart læser Karstens indlæg, så efterlyser han vel egentligt lettere adgang til en dybere viden omkring søgemaskineoptimering end en konkurrence, hvis jeg ellers forstår hans indlæg korrekt!

Hvorfor ikke lave meget målrettede spørgsmål til SEO''erne via denne tråd, dermed kan vi andre også lærer noget - hvis vi ellers holder ørerne (nå nej øjnene) stive.

Der er ingen tvivl hos mig om at Mikkel ved en hulens masse omkring søgemaskineoptimering, men jeg er også bekendt med at han har virkelig travlt - derfor ikke så mange krumspring - men istedet meget specifikke spørgsmål, når han nu er så imødekommende at stille sin super knowledge til rådighed i et vist omfang.

Jeg læste tråden som et oplæg til en konkurrence, tror primært det var sætningen "Kunne det være en ide med et aminomesterskab i søgemaskineoptimering?" der gjorde udslaget

Der er virkelig mange indlæg om SEO på Amino, og der kommer hele tiden nye til, og de ender ofte i lange dybe diskussioner - hvilket alt sammen er fantastisk. Faktisk så fantastisk at det for nylig fik sin egen kategori http://www.amino.dk/idealbb/forum.asp?forumID=55

Der er med andre ord, allerede masser af muligheder at få SEO interesserede i tale herinde, og der er nu også  andre end Mikkel der kan hjælpe med emnet
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:58
Tjah... Der ka da være en idé i det for dem der har tiden, men det synes jeg næsten siger mere om dem der deltager end om dem der ikke gør  Flot at du vandt en tur i byen :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:24
Dato: 18-09-2006 22:59:14
Forfatter: Karsten Nygaard

Jeg har vundet en tur i byen fra en anden Amino - fordi jeg hævdede at der næppe var nogen der ville stille op i sådan en konkurrence og for en gang skyld fik jeg ret. For den her SEO branche - som jeg selv efterhånden er en ret etableret del af - kan overhovedet ikke lide at spille med noget der ligner åbne kort - og den gennemsigtighed og lyst til at udlevere referencer som Mikkel nævner - kan jeg personligt ikke genkende.

Nej - det er tydeligt at du ikke spiller med åbne kort, for så havde du vel nok skrevet at det var et væddemål, og ikke spildt en masse menneskers tid med at spørge ind til en konkurrence. Tør du fx nævne hvem det var du lavede vædemålet med?

At du ikke vil vise dine referencer inden for SEO, eller forklare hvordan du kommer frem til dine resultater, siger nok mere om dig end om branchen.
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 11:34
Hej Christian

Jeg stiller gerne op til en konkurrence - og forespørgslen var derfor reel nok - og skulle nogen ændre mening og synes at det er en god ide så er jeg stadig med på den.

Skulle du have lyst til at få mit salgsmateriale incl. referencer kan du kontakte mig på 5665 4565

Resten af dit indlæg vil jeg undlade at kommentere.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 19:04
Wow - der er godtnok kommet gang i den med det indlæg.

Jeg er kommet for sent forbi tråden, for nu har jeg jo gennemskuet hvad den rigtige dagsorden er, men jeg må indrømme, at jeg gerne vil deltage i amino-mesterskaberne i søgemaskineoptimering (dog som glad amatør). Jeg har fulgt de vise ord herinde og har selv opnået en hæderlig placering på Google (#1 for dem, der er nysgerrige).

Men uden at beskæftige mig med branchen vil jeg sige, at det må da være h*lv*d*s svært at komme med reelle referencer. Der er jo ingen, der kan kontrollere en evt. placering før SEO. Og konkurrence-billedet før og efter SEO kan jo være vildt forskelligt, så det er pokkers svært at give et ærligt billede. -Og så kan ting jo også indgå i en langsigtet strategi.... Hvad ved jeg.

Men udskrives der en konkurrence, er jeg frisk (sorry, hvis det betyder, du har tabt dit væddemål).

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)