Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afgift til brændbare cd´er

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
    Hej alle

ER der nogen der ved hvor jeg kan finde oplysninger om afgifter på brændbare cd´er??

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 10:25
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:26
   Det er CopyDan som styrer afgifterne her i DK. Det er også igennem dem, at du kan blive registreret således at du kan købe medier afgiftsfrit. Der er dog nogle forskellige kriterier som skal opfyldes alt efter hvilken type medie der er tale om (VHS, BetaCam, DV, HDDV, CD, DVD m.m.). I MediaMouse var vi i starten (tilbage før 2000) registreret til at kunne købe BetaCam og DV-bånd uden afgift og der var ikke så høje krav til hvordan vi håndterede disse. Men det var nok også fordi de færrest private benyttede denne type bånd på det tidspunkt. Til gengæld er kravene omkring CD og DVD-medierne i dag betydeligt højere. Bl.a. skal der føres en liste over hvem og hvad medierne skal bruges til. Der skal også føres en lagerliste og den skal kunne til enhver tid kunne forevisses på forlangen.

Men såfremt man bruger medierne professionelt, så er der også mange penge at spare ved at kunne købe dem uden afgift.

Du kan læse mere på www.copydan.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:29
Man kan også bare købe dem syd for grænsen og helt slippe for både afgift og omstændig administration. Og det er helt lovligt. der er flere sites (også på dansk) der sælger medier fra Tyskalnd. jeg får dem normalt derfra, eller fra USA.
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:32
Smukt

Tak for et hurtigt svar.

Jeg var på udkig efter cd-r i visitkortstørrelsen som jeg ville bruge til elektroniske visitkort. Det ville være oplagt til de virtuelle rundture jeg laver. Ïsær fordi jeg også lige er begyndt at lave elektroniske brochurer og skal bruge dem både til at promovere mig selv. Men også for at kunne tilbyde det til mine kunder.

JEg fandt et firma i Hong Kong der sælger dem billigt, men med afgift, told og moms så er der ikke noget at spare (

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:37
@ mikkel

Hmm måske var det værd at overveje at starte noget lignende op som en lille sidebeskæftigelse. Jeg overvejer at flytte til spanien så måske skulle man overveje at starte en webbutik fra Spanien og så sælge til det danske marked. Der er jo noget om at reglerne i EU betyder at mine kunder i så fald ikke skal betale dansk moms. Og så er der jo endnu mere at spare. Minus er selvfølgelig forsendelsesomkostningerne.

Hmm gad vide om man kunne alliere sig med nogen i DK og så have lager her i DK så det bliver sendt herfra. Hvad siger I til det??

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 10:42
Husk, at hvis du sælger eller giver cd''erne væk efter du har tilføjet indhold. Så er der ikke tale om blanke cd''er og du vil kunne få afgiften returneret.

Jeg lavede på et tidspunkt en firmapræsentation på cd''er i visitkort størrelse og det var lige ud af landevejen at få afgiften returneret. Dog kræves der, at du holder regnskab med dine afgiftsfri cd''er.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:51
@ michael

Genialt. Så er det økonomiske incitament jo pludseligt meget mere interessant. Men afgiften får man vel først tilbage når cd´erne er brugt??

Jeg ville gerne købe cd´er med tryk men jeg får jo brug for forskellige "forsider" alt afhængig af hvilke firma jeg skal lave præsentationer til. Har du et forslag til hvordan jeg finder en løsning til det?? Er det bedste at købe et eller andet label kit og så selv lave dem?? Og i så fald har du kendskab til noget du kan anbefale??

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 10:53
WideEyes, det er vist det billigmedien.dk gør - dem har jeg handlet med mange gange uden problemer og deres priser er ret gode.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:58
Hej Helmer

Ja det ved jeg godt, jeg har også selv brugt dem flere gange. Men deres udvalg i cd''er i visitkortstørrelsen er meget begrænset.

Tanken er nu også om der kunne være et økonomisk incitament til også at sælge andre varer over nettet på denne måde. Så når jeg flytter til spanien kan driev en webshop derfra og sælge til det danske marked.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)