Hey :) Hvordan virker momsreglerne for sådan et firma? Hilsen Patrick P :-) |
Hej!
Er der en hvidplade..eller en gulplade bil??
Hey :) Hvordan virker momsreglerne for sådan et firma? Hilsen Patrick P :-) |
Hej! Er der en hvidplade..eller en gulplade bil?? |
- Hvide plader. :) |
Hej! Du kan ikke trække momsen fra på en hvidplade-bil. Vil mene, at når du kører i den privat til daglig, vil du blive beskattet af den private kørsel, uanset, at bilen bliver brugt i reklameøjemed. Noget andet er, at hvis bilen ikke kan bruges til private formål, så kan du driftsmæssigt- men ikke momsmæssigt trække fra. Hilsen Peter |
|
Hej! Kun på gulplade-biler. Peter |
og kun når den bruges fuldt ud i virksomheden, kan du trække købsmomsen fra. Hvis den bruges privat og erhvervsmæssigt kan du trække fuld moms af driften. Peter |
|
Hej! Du vil ikke kunne trække momsen fra. Gælder for hvidpladebiler, bortset fra leasingbiler på hvide plader, hvor moms på lejen kan trækkes fra(under visse betingelser). Peter |
Det er kun hvis bilen er leaset, at man kan trække noget af momsen fra - men det er vel og mærke kun en del af momsen. Og det gælder kun momsen på leasingen, så der kan stadig ikke fratrækkes moms på drift og vedligeholdelse. Jeg har selv en hvidplade bil. Den er købt via MediaMouse, er på hvide plader, jeg bruger den privat, og jeg bliver beskattet af den som "fri bil". Og intet som helst der angår bilen kan jeg trækker moms fra på. Selv parkeringsbilletter kan jeg ikke få lov til at trække momsen fra på - hvilket jeg syntes virker en tand latterligt. |