Mvh |
Så du skulle istedet fortælle alt om ideen, men selv være anonym hvis det skulle give mening
Dbh Martin
Mvh |
Så du skulle istedet fortælle alt om ideen, men selv være anonym hvis det skulle give mening Dbh Martin |
Hej Niklái Som sagt synes jeg, at jeres logo er godt.
En vigtig ting ved et logo er, at det er let genkendeligt og let at duplikere så at sige.
Det drejer sig om, at finde den simple streg og det logo I har lavet må siges at besidde dette (hvilket er positivt).
Logoet skal helst få de mennesker der kender jeg til omgående, at huske jer. - Når man ser f.eks. logoet for nike, citroén osv., så drager man straks en relation til hvem de er og det gør man på et splitsekund.
Når du desuden ser f.eks. deres logo, så tror jeg de fleste vil være enige med mig i, at de ikke er aldersbestemte og de formår dermed at henvende sig til en bred gruppe af mennesker.
Selvom smileyen er et logo og et trademark man ikke skal tage fejl af, så henvender en smiley sig dog til det jeg vil mene er den yngre del af befolkningen. Den 35. årige forretningsmand tvivler jeg derimod på vil klikke sig ind på den.
For at ramme så bred en målgruppe, så tror jeg at I skal finde et mere sterilt logo. Men så vil I muligvis miste det præg I ønsker at sætte for jeres side. - Personligt kan jeg godt se hele zalut/salut ideen, som I har bygget jere logo på og jeg synes bestemt, at det er en god ide. - Men denne gode ide bliver muligvis hæmmet af den målgruppe I ønsker at ramme.
Dermed er det lidt svært at skulle afgøre, om jeres logo står mål med jeres ide, når vi ikke kender idegrundlaget.
Men logoet er i og for sig perfekt til den unge målgruppe. Logoet giver et frisk pust, men det mangler den seriøsitet den 35 årige forretningsmand søger og spørgsmålet er, om det virkelig er denne målgruppe I søger at ramme.
I hvert fald, så bare hold fast i at logoet skal indeholde den "enkle streg". Men den ville som sagt ikke tage skade af en lille smule effekter og hvis min scanner ikke var i stykker, så kunne jeg hurtigt skitsere hvad jeg mener.
Jeg har selv designet et logo til en ide jeg sysler med. Logoet er lidt mere detaljeret end jeres, men det har ikke tabt den enkle streg og det er nok det vigtigste når man laver logoer. - Hvis de altså skal virke effektivt på målgruppen.
Mvh.
James |
Mit første indtryk var "farvel".. - salut betyder jo både hej og farvel på fransk, og måden han vinker på får mig altså til at tænke på at smilyen vinker farvel.. Derudover mangler logoet noget "streg" eller liv. Det ligner lidt, at I har fundet en smiley på nettet og har brugt en font der følger med windows, og så har I sat lidt skygger og ting på i CorelDraw.
Mit råd er, at I skulle prøve at tegne det i hånden. Jeg vil ikke give Martin ret i, at det er Jubii-agtigt; Jubii''s logo har MEGET mere personlighed efter min mening..
Bare lidt konstruktiv kritik
|
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Jeg vil komme med noget mere info og svare på andre indlæg senere... Jeg er altså meget glad for al kritik jeg får... også den jeg ikke er enig i... Mvh |
Selvfølgelig er det flot lavet, og jeg kan godt lide navnet. Du skal nok både købe zalut.com og salut.com, da der helt sikkert er en bunke folk, der kommer til at stave forkert. Jeg er sådan set ikke engang nysgerrig efter din idé, men at holde den hemmelig hjælper dig ikke meget med mindre du er i gang med at udvikle pillen, der kan helbrede kræft. Den dag din side bliver lanceret, kan alle jo kopiere konceptet. Og så skal du helst have nogle stærkere kort end dine hemmeligheder. Held og lykke med at finde et nyt logo |
Vi har tænkt en del på det med at det staves med Z, og at folk vil prøve at skrive salut osv istedet... derfor har jeg tænkt på at man måske skulle lave Z''et stort og resten med småt, eller måske markere Z''et på en anden måde. salut.com er også allerede taget... Jeg er enig med James om, at man skal ha'' et logo der genkendes omgående... men da Citroén og Nike lavede deres logo''er var der ikke noget der hed internetadresser, og derfor var det næsten lige meget om folk kunne stave til deres navn... nu er det derimod meget vigtigt, at logo''et er baseret på navnet, så folk kan huske navnet og hvordan det staves når de tænker på logo''et... specielt i tilfælde som vores hvor folk kan komme til at glemme Z''et. Vi vil nu prøve at lave logo''et kun med navnet og gemme smiley''et til senere... men i er velkommen til at komme med flere idéer og kritiseringer Mvh |
Her vil jeg godt lige blande mig. Fordi man kan vel godt med succes bruge et andet brand - og selv få succes. Tænk bare på de Telia reklamer der kører i TV - med kendte sange ..."telia dækker hele danmark ...".
Vi synes alle de er røvdårlige - men alligevel husker vi dem og måske nynner vi til tider lidt med på dem :-)
På samme måde med Zalut kunne drage fordel af et kendt symbol/ikon som Bill Gates har opfundet :-) |
|
Så er der et nyt udkast på gaden ![]() http://zalut.com/logos/zalut_rund.jpg Er det noget vi kan gå i aktion med? Her er også det forrige udkast opsat på samme måde: http://zalut.com/logos/zalut_flat.jpg Jeg vil ellers gerne give jer mere info om projektet hen ad vejen ![]() Mvh |