Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få dagpenge når jeg har et CVR nr.?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej...Brian!

Går bare ikke ud fra, at manden er i selvstændig A-kasse, men en lønmodtager A-kasse på ledighedstidspunktet, og så

er reglerne som beskrevet.

Jeg har selv prøvet det.

Her kommer diskrimeringen mellem selvstændige og lønmodtagere klart frem igen!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke noget med at tiden du kan få dagpenge bliver begrænset til et år istedet for 4 år.

Det var den besked en af mine venner fik af KRIFA. 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

http://www.prosa.dk/bliv-medlem/nyuddannet/spoergsmaal-og-svar/12-momsregistreret/

Hvis a-kassen godkender din virksomhed som bibeskæftigelse, kan du få dagpenge i 78 uger. Derefter må du enten afmelde din virksomhed eller evt. gøre den til din fuldtidsbeskæftigelse. Arbejdstimer og forbrugt tid i din virksomhed vil blive fradraget i dagpengene.

http://www.prosa.dk/a-kasse/dagpenge/selvstaendig-virksomhed/

 

Snak altid med din A-kasse så misforståelser ikke opstår, det kan koste penge for dig.

Mvh
Juul

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Enig med Juul - og så synes jeg faktisk at man skal benytte de muligheder der ligger når man går fra lønmodtager til selvstændig frem for at pålægge sig en eller anden ( i mine øjne) misforstået bod. Ordningen er lavet med et formål, ellers ville den ikke være der. Kan du få dagpenge i en periode der kan få enderne som nystartet iværksætter til at nå sammen, - så er det din pligt som den økonomisk ansvarlige i dit nye firma at gøre brug af denne ordning. I det første stykke tid som nystartet er tiden der går med at udfylde papirer m.v. for at få supplerende dagpenge nok alligevel den bedste timeløn du får i lang tid. Wink

/Michael  

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Hej

Enig med Juul - og så synes jeg faktisk at man skal benytte de muligheder der ligger når man går fra lønmodtager til selvstændig frem for at pålægge sig en eller anden ( i mine øjne) misforstået bod. Ordningen er lavet med et formål, ellers ville den ikke være der. Kan du få dagpenge i en periode der kan få enderne som nystartet iværksætter til at nå sammen, - så er det din pligt som den økonomisk ansvarlige i dit nye firma at gøre brug af denne ordning. I det første stykke tid som nystartet er tiden der går med at udfylde papirer m.v. for at få supplerende dagpenge nok alligevel den bedste timeløn du får i lang tid. Wink

/Michael  

Du kan være 100% på at ordningen ikke er lavet så iværksætter kan starte virksomhed op og samtidig modtage dagpenge.

Jeg mener heller ikke det burde være muligt at have virksomhed og samtidig modtage dagpenge..! Det hammonere ikke med at du skal stå tilrådighed for arbejdsmarkedet. Desuden kan man heller ikke starte en virksomhed op ved at bruge under 30 timer pr. uge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo..Remy....det kan lade sig gøre, når man kommer fra lønmodtagerjob, men ikke når man er i en

selvstændig A-kasse!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jo..Remy....det kan lade sig gøre, når man kommer fra lønmodtagerjob, men ikke når man er i en

selvstændig A-kasse!

Nu snakker vi om opstart af en virksomhed. Det kan ikke lade sig gøre ved en arbejdsindsats under 30 timer.! Reglen burde tage højde for om du har drevet din virksomhed i X antal år med X antal kr. i omsætning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Remy...vi er da enige om, at reglerne burde justeres, men det bliver kun ved snakken fra politikkernes

side!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep desværre..

I denne tråd kan man tydeligt læse hvorfor den burde laves om Big Smile

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er jo flere andre muligheder for at få offentlig støtte til at opstarte en ny virksomhed, hvorfor så fravælge en mulighed som man sandsynligvis opfylder kravene til som medlem af A-kasse?

Jeg ved ikke hvad intentionen har været, jeg konstaterer bare at muligheden eksisterer.

Jeg ville heller ikke betale min revisor for at ringe rundt til de politikere der har vedtaget skattelovgivningen, for lige at tjekke op på om mit skattefradrag nu ogå er i overensstemmelse med hvad de havde tænkt sig.

/Michael

 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)