Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter: Bagsiden af medaljen!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Mit indtryk er også, den bedste måde er at melde åbent ud til kreditor - sådan her situationen, i stedet for at se passivt til.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 21:38

Stærk artikel.

Jeg havde sidste år en butik i 2mdr. Det gik ad helvede til og jeg tabte lidt penge. Det var dog kun et fritidsprojekt (havde lige 2mdr fri fra Uni), men jeg kan tydeligt huske hvordan det føltes, når kunderne ikke var der, og pengene fossede ud af bankkontoen. Det var ikke rart!

Sejt at du er kommet igennem det!

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:39

Hej Casper.

Jeg er også meget imponeret over dit mod til at stå frem med din historie. Ikke at du har noget som helst at skamme dig over - tværtimod. At du har lavet disse afdragsordninger synes jeg er dejligt at høre om. Jeg er sikker på at dine leverandører gerne vil handle med dig igen, hvis du en dag får brug for det. Du har jo vist dem at du er en ærlig mand og gerne vil betale hvad du skylder.

Det er godt at høre, at du har det godt og ikke er bitter over din situation (lyder det til). Rigtig meget held og lykke til dig fremover.

Mange hilsner Miriam

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:00

Hej Casper,

Ja, det er virkeligt stærkt af dig og fortælle det. Jeg er sikker på, at du nok skal komme op på hesten igen og at det vil gå fremad i dit næste projekt. Det er jo vores nederlag vi lærer af og udvikler os og for at få succes, skal vi igennem en masse nederlag - herefter kan vi se på hvert nederlag, som en succes man skulle gennemgå.

Jeg håber da virkelig ikke at din bank hader dig. Du passer jo dine ting og det er 'kun' 150000 kr. de skal have - der er mange, der skylder meget mere. Smile

God vind fremover Yes

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:05

Jeg ved nu ikke ligefrem om Nordea har et had/kærlighedsforhold til deres kunder. Men min bankrådgiver har sagt, de helst så jeg betalte min gæld ud - og så fandt en anden bank. Problemet, for dem, er at jeg ikke kan stille sikkerhed for mit lån.

Samarbejdet er godt nok langt væk, i forhold til dengang hvor det hele kørte. Men ja, banker er jo også en forretning der skal køre.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:14

Casper Schneider:
Jeg ved nu ikke ligefrem om Nordea har et had/kærlighedsforhold til deres kunder. Men min bankrådgiver har sagt, de helst så jeg betalte min gæld ud - og så fandt en anden bank. Problemet, for dem, er at jeg ikke kan stille sikkerhed for mit lån.

Tja, det lyder jo som en bank - de vil have dem, der har pengene. Men tag dem på ordet, for du kan sagtens leve uden Nordea og at de ikke har sikkerhed for lånet, det vidste de vel, da de lånte dig pengene ;-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:00

Øv og røv, men tak fordi du deler historien med os.
De 2 1/2 år går hurtigt og det virker som om du har nosser, så op på hesten igen :-)

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:49

Absolut sur røv - men det lyder heldigvis som om du er mand nok til at overleve det :)

Det er svært at gå igennem et helt liv som iværksætter uden at gå ned en gang eller to. Nogle vil endda mene, at man ikke er en rigtig iværksætter før man har prøvet det. På samme måde som man ikke er en rigtig SEO'er før man har fået mindst et website smidt ud af Google (eller som min gode ven og medvært på Strikepoint Dave Naylor sagde engang: Man er ikke SEO'er før man har fået smidt 2 millioner sider ud ... et par dage efter han selv oplevede det :))

Jeg tror ikke jeg kender nogle iværksættere, der ikke har dummet sig med et eller andet på et tidspunkt. Det har jeg, som jeg fortalte om på Aminitastic, også prøvet. Sidste gang røg der 400k og efterfølgende lidt mere i skattegæld. Men det er jo stadig vand ved siden af min gode ven Morten Lund ...

Det vigtige at holde fast i er, at man KAN komme ovenpå igen. Jeg knoklede og fik gælden ud af verden. Morten skal nok også komme ovenpå igen. Og det tror jeg også du gør. Held og lykke til med det hele

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 10:51

Hej Casper og andre aminoer

der måske står i samme situation som Casper. Du har i den grad grebet situationen an på den rigtige måde, men måske har du også været en smule for flink, men det kan kun vurderes, vis man kender detailjerne i din økonomi, den rente du betaler mens du afdrager og den rente du betalte banken før det kørte af sporet.
Hvad baggrunden har været for at du startede op som selvstændig kender vi heller ikke, men en del iværksættere opnår ikke den rådgivning, som de  måske umiddelbart forventer fra deres revisor, bank og diverse offentlige iværksætterordninger.
Hvorvidt de kan forvente at disse parter ser dem over skuldrene og påpeger de uheldigheder de begår løbende i deres virksomhed skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men mange nystartede virksomheder ville med stor gevinst kunne samarbejde  med en virksomhedsrådgiver, der løbende gav input til de beslutninger der tages og bibringe til en løbende risikovurdering af disse.
Problemet er jo at det er den enkelte beslutning og bundresultatet af denne, der summeret giver det resultat som kan konstateres når årsresultatet præsenteres for de interessanter, der er relateret til jeres virksomheder, hvorfor det jo er den løbende korrektion i beslutningerne, der er vigtig.
Når årsresultatet er summen af en lang række forkerte beslutninger, så opstår der panik ved hoveddøren.

Nu vil en anden fremkomme med "at det vil være alt for dyrt m.m". Dette er ikke korrekt, det kan om muligt være væsentligt dyrere at lade være.

Nu er jeg jo selv iværksætter og måske en af de gamle med 30 års erfaring, som jeg har samlet i min rådgivningsvirksomhed SAG-partners, hvorfra jeg tilbyder en partnerskabs aftale, der netop skal afdække og forhindre det behov som Casper's situation er et  eksempel på.

Med venlig hilsen 
og held og lykke til alle nye iværksættere

Bertil Vrou Thomsen
www.sag-partners.dk

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:59

Hej Casper

Tak fordi du vælger at dele din historie her på Amino.

Hvilken type virksomhed havde du? Hvis du havde et aps skulle du jo gerne kunne gå på røven, uden privat at skulle dække alle tabene efter en konkurs?!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)