Hej Casper og andre aminoer
der måske står i samme situation som Casper. Du har i den grad grebet situationen an på den rigtige måde, men måske har du også været en smule for flink, men det kan kun vurderes, vis man kender detailjerne i din økonomi, den rente du betaler mens du afdrager og den rente du betalte banken før det kørte af sporet.
Hvad baggrunden har været for at du startede op som selvstændig kender vi heller ikke, men en del iværksættere opnår ikke den rådgivning, som de måske umiddelbart forventer fra deres revisor, bank og diverse offentlige iværksætterordninger.
Hvorvidt de kan forvente at disse parter ser dem over skuldrene og påpeger de uheldigheder de begår løbende i deres virksomhed skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men mange nystartede virksomheder ville med stor gevinst kunne samarbejde med en virksomhedsrådgiver, der løbende gav input til de beslutninger der tages og bibringe til en løbende risikovurdering af disse.
Problemet er jo at det er den enkelte beslutning og bundresultatet af denne, der summeret giver det resultat som kan konstateres når årsresultatet præsenteres for de interessanter, der er relateret til jeres virksomheder, hvorfor det jo er den løbende korrektion i beslutningerne, der er vigtig.
Når årsresultatet er summen af en lang række forkerte beslutninger, så opstår der panik ved hoveddøren.
Nu vil en anden fremkomme med "at det vil være alt for dyrt m.m". Dette er ikke korrekt, det kan om muligt være væsentligt dyrere at lade være.
Nu er jeg jo selv iværksætter og måske en af de gamle med 30 års erfaring, som jeg har samlet i min rådgivningsvirksomhed SAG-partners, hvorfra jeg tilbyder en partnerskabs aftale, der netop skal afdække og forhindre det behov som Casper's situation er et eksempel på.
Med venlig hilsen
og held og lykke til alle nye iværksættere
Bertil Vrou Thomsen
www.sag-partners.dk