Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag til møbler.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har flere gange hørt at man stort set ikke kan trække et kontor fra der ligger i hjemmet, hvilket mit gør. Men det skulle vel ikke være et problem at trække skrivebrod og kontorstol fra?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57

Nej...det ville jeg da klart gøre!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:03

Møblerne følger mere eller mindre kontoret. Hvis man ikke kan få fradrag for arbejdsværelse kan man heller ikke få fradrag for møblerne medmindre vi taler om særlige møbler/inventar som er specielt til virksomheden. Det kan eksempelvis være en telefax, større printere o.l.

Er man i en situation hvor man er indenfor fradragsrammen for arbejdsværelse kan for meget almindelig indbo også få betydninger for denne vurdering, herunder spørgsmålet om hvorvidt det kun anvendes til formålet.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 10:13

Okay, i er ikke helt enigeSmile

Det værelse jeg bruger til kontor bruger jeg også til privaten, men det gælder ikke for min arbejdsplads, det er udelukkende arbejde. Den computer der er på skrivebordet er kun til arbejde, alt på skrivebordet er KUN til arbejde. Kan jeg da ikke trække et skrivebord en kontortol og nogle hylder til mine mapper fra?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24

Jeg kender en som har kontor hjemme. Han har trukket hele lortet fra. Sågar nogen syrede bøger om personlig udvikling.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:22

Hej Rønlund

Jeg har haft arbejdsværelse hjemme de seneste 6 år, og fratrukket skrivebord, stol, pc, printer osv. osv, uden bemærkninger. Gør du bare det, men selv. - alt med måde.

Mvh

Jesper

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:08

Malte Hvid:
Jeg kender en som har kontor hjemme. Han har trukket hele lortet fra. Sågar nogen syrede bøger om personlig udvikling.

Ja men det er jo ikke ensbetydende med at det er korrekt/ lovligt.

Jeg har altså også engang købt et skrivebord til firmaet, dengang jeg drev det hjemmefra. Jeg gik udfra at det var helt efter bogen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)