Dato: 27-09-2006 11:05:21
Forfatter: Admire
Hej Hans,
Tak for dine inputs.
Jeg vil nu ikke give dig ret.. Jeg lytter skam til det feedback jeg får. Men som folk har skrevet til mig, hvis ikke jeg kan redegøre for hvordan jeg finder frem til det omsætningstal jeg har givet, så er det ikke meget værd.
Det samme vil jeg sige om feedbacken. Hvis ikke de kan begrunde hvorfor de mener at mit projekt ikke kan skabe den omsætning må de da gerne redegøre hvorfor?
Når du nu siger at du aldrig har/vil binde dig til et produkt for 100,- pr. måned er jeg nødt til at trække lidt på smilebåndet. Det er du den eneste jeg har hørt sige...
Har du tænkt over hvor let du bruger 100,- i dag?
en tur i bio: 120,- med popcorn :) tidsforbrug: 2 timer
Jeg binder mig ikke til et bestemt antal ture i biffen pr. år. Jeg er sikker på, at jeg bruger mindst 100 dask på det om måneden, men jeg går, når jeg har lyst, og betaler kun for det, jeg får.
frokostpause: en varm ret 69,- + drikkelse: 20-30 kr. = 99,- tidsforbrug ½ time
en bytur med vennerne: drikkelse osv: 500-1000,- kr. tidsfobrug = 6 timer
Igen ikke faste ting, som jeg binder mig til. I øvrigt synes jeg, det forekommer billigere end de steder, hvor jeg plejer at komme.
For ikke at snakke om som du siger: Radio/tv licens, telefoni + mobil, parabol, kabel eller lign. ADSL mm..
Disse ting er netop basale ting, der hanlder om især kommunikation. Og her binder jeg mig gerne, når jeg er sikker på, at få den vare, som jeg har bestilt.
Så hvis ikke du binder dig for 100,- pr. måned på en eller anden måde tja.. så ved jeg ikke hvor du kommer fra.
Der er mange punkter, hvor jeg let når op på 100 kr. pr. md, men hvor jeg ikke binder mig til en fast udgift:
Hos bageren
Hos slagteren
Hos købmanden
Hos grønthandleren
Musik og film
Teater og udstillinger
Spændende nye ting til min computer og mig selv
Fælles for dem alle er, at jeg vælger fra gang til gang, hvor jeg vil handle, og at jeg ikke vil binde mig for et fast beløb.
Jeg ved godt, at mange køber store ting på afbedrag, og dermed binder sig til faste udgifter på forbrugsvarer, men det er formentlig én eller anden internettjeneste, du har tænkt dig at markedsføre. Den dyreste (udover adsl) jeg har i den genre er min søn, som bruger 34 kr. pr. md. på at deltage i et online spil. Sådan ser verden ud, her på Jegindø i Limfjorden, hvor jeg kommer fra (ca. 50 km syd for dig).
Hvis jeg er helt udenfor din målgruppe kan du jo være ligeglad, men hvis jeg bare er en smule interessant for dit produkt, kunne du måske være interesseret i mine vaner og mine holdninger til at binde mig fast til en udgift.
I foreningsverdenen ser man, at folk har mindre og mindre lyst til at binde sig til noget fast. De vil hellere betale mere for at kunne komme og gå som det passer dem. Jeg tror denne
tendens gør sig gældende på mange forbrugsområder, så du har for mig at se en stor opgave i at fastholde dine kunder, selv når du har fået dem på krogen.
Som tidligere nævnt ønskes du held og lykke med dit foretagende.
Hvis det var mig, ville jeg gennemregne udgifterne til markedsføring én gang til, fø