Ja - jeg henvender mig kun der, hvor jeg ser et behov. På den måde har jeg også den fordel at kunne målrette brevene til den enkelte virksomhed.
Det skal være et brev, ikke e-mail, da det er forbudt. Jeg synes ikke selv, telefonkontakten er min stærke side, derfor foretrækker jeg at sende brevet "i forvejen" i stedet for bare at gribe knoglen.
Hvad så med at få et lynkursus og gøre telefonen til dit stærke værktøj?
Det er dælme svært at sende et brev afsted, hvor du skriver at folk ikke kan skrive..............og så få det til at lyde charmerende og indbydende ;o) Kan det overhovedet svare sig? Hvor mange breve/gennemgange af websites tror du at du skal lave, for at få en kunde?
Tanken var at henvende mig per brev til steder, hvor jeg ser et behov.
På den måde kan jeg bedre målrette salgsbrevene. Kladden her var netop kun et forsøg på at lave en slags standardskabelon, som man så kan omformulere lidt, alt efter modtageren.
For meget cand.mag. Hmm? Jeg går ud fra, at du mener, der skal udelades nogle af de mere tørre detaljer.
Ja, det er da et godt spørgsmål. Jeg håber jo, at folk vil se det som muligheden for at få et bedre website. Der er garanteret mange, der godt er klar over, at retskrivning ikke er deres stærkeste kort. Men en alternativ mulighed er selvfølgelig bare at tilbyde virksomheder en gratis prøvekorrekturlæsning af en enkelt side UDEN at skrive, at man allerede har set et behov - og så håbe, at de allerede godt ved, at de har behovet!
Lynkursus i telefonsalg? Jeg tvivler på, at jeg er noget naturtalent der. Jeg prøver at overtale en gammel ven med en sælger i maven til at gå ind i foretagendet, men hvis du kender et godt telefonkursus, hører jeg selvfølgelig gerne om det
Jeg har fået en god kontakt herinde, som måske kunne være interesseret i at hjælpe dig gratis med salgstekster. Skriv en PM til mig eller på fokus@mail.tele.dk hvis du er interesseret.
Vær opmærksom på, at der er mange, der tilbyder din service. Derfor skal du skille dig ud fra mængden på en eller anden måde.
Jeg er godt med på, at der er masser af korrekturlæsere, men jeg tror ikke, at ret mange henvender sig uopfordret til denne type virksomheder. Måske tager jeg fejl, men det er på den måde, jeg håber at skille mig ud alligevel.
Du bliver nødt til at gribe telefonen og få ringet til den type virksomheder. Du går med en formodning, som du måske bruger unødvendigt krudt på. Lav en markedsundersøgelse for at få afklaret om der er brug for dig dér. Hvis ikke, kan du fokusere på andre virksomheder. Der er et marked for din ydelse. Du skal bare igang med at finde kunderne.