Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan I lide mit salgsbrev?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg vil henvende mig uopfordret til virksomheder, der laver webdesign, med tilbud om korrekturlæsning af deres websteder.

Hvad synes I om mit salgsbrev? Alle gode råd velkomne - og nu håber jeg sandelig ikke, at I griber mig i stavefejl. Jeg ved jo, I prøverWink

Gode råd om, hvor jeg finder en god telefonsælger, modtages også meget gerne. Jeg er ikke nogen ørn i telefonen og vil være ked af at miste kunder, bare fordi jeg selv skal stå for den del.

Jeg sætter lige brevet ind nedenfor. Priser og adresser har jeg ikke sat på endnu. Det er et standardbrev. Men det er meningen, at jeg vil skrive et par mere målrettede linjer om hver eneste virksomhed, jeg henvender mig til.

HOV - første fejl fundet - det er selvfølgelig meningen, at alle overskrifter skal være lige store! Det bliver de, inden brevene sendes!

Tak for jeres hjælp derude - som så mange gange før!

100 procent's sprogrigtighed giver kroner i kassen!

Jeg er stødt på (virksomhedens navn) webside.

Det er tydeligt, at du er erfaren webdesigner, som både har store ambitioner og noget at have dem i!

Det er også tydeligt, at din webside godt kunne bruge en håndsrækning fra en korrekturlæser.

For kunden er sprogrigtighed et sikkert tegn på din virksomheds professionalisme og dine produkters høje kvalitet.

Må jeg være den korrekturlæser?

Jeg er cand.mag. med stor erfaring inden for korrekturlæsning og tekstforfatning.

Jeg retter stave-, slå- og kommafejl og skriver teksten på din virksomheds websted nænsomt om på steder, hvor det gavner dine kunders forståelse. Du modtager teksten som Word-fil, og jeg bruger kommandoen "Gennemse ændringer" under korrekturlæsningen. På den måde kan du selv se alle rettelser markeret i dokumentet, hvis du ønsker det, og du kan acceptere eller fravælge hver enkelt rettelse.

Den korrekturlæste tekst sendes naturligvis per e-mail, så den er lige til at uploade til dit websted.

Faktisk har jeg allerede korrekturlæst én af din virksomheds websider - den vedlægges!

Selvfølgelig kan jeg også tilbyde dig en løbende sproglig vedligeholdelse af dit websted.

Jeg elsker nye kunder!

Min pris på xxx kr. per webside er i forvejen konkurrencedygtig. Men som ny kunde får du yderligere en rabat på 10 %.

Jeg ringer til dig xxxdag i næste uge. Hvis du selv bestiller en fuld korrekturlæsning af dit websted inden da, sparer du yderligere 10 %!

Med venlig hilsen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 13:48

Kort svar, så NEJ!

Kommentarerne med at deres web side konne bruge en håndsrækning med korrekturlæsning er direkte stødende og nedladende.

Du har ikke gjort dig klar hvad salgsbrevet skal bruges til og det skinner igennem.

I dit erhverv vil duunæppe sælge noget ved dette brev. Din ambition bør være at få lov at mødes med dem, præsentere forslag for dem...

Eftersom du tilbyder at vise dem eksempler, ville jeg henvise til det dybe link og sige at du har forslag til forbedringer - må jeg vise dem til jer?

Det ville jeg så gøre over web eller direkte. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:49

Hej ;o)

Jeg synes at den græser til at være en nedladende tekst, helt fra begyndelsen ;o)

"Store ambitioner og noget at have dem i" ..............c'mon.....what's that about? At bruge ordet sprogrigtighed er måske heller ikke det mest geniale træk.

Du skriver fx. "for kunden er sprogrigtighed et sikkert tegn.......". Det virker meget upersonligt. For mig er det som om, at du glemmer at du skriver til mennesker. Een ting er korrekt sprog, men du skal jo sælge dig selv og din ydelse til mennsker ;o)

Du skriver fx sådan en sætning her, "Jeg retter stave-, slå- og kommafejl og skriver teksten på din virksomheds websted nænsomt om på steder, hvor det gavner dine kunders forståelse. ".

Den slags sætninger ville jeg give meget for at undgå på et website ;o) Alt for 'snørklet' imo.

Ps. Kommafejl..........er det ikke blot tegnsætningsfejl eller er det kun kommaer?

Nå....men det er faktisk en god ide du har fået der og det kan sagtens blive en forretning. Jeg mener at dit brev skal justeres kraftigt, i retning af at være mere rettet mod mennesket og samtidig vise lidt af dig selv ;o)

Held og lykke med projektet

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 13:50

Det er også tydeligt, at din webside godt kunne bruge en håndsrækning fra en korrekturlæser.

- Ikke en salgssætning.

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 13:55

Ja - jeg kan godt se, at det er ret svært at sige til folk, at de har et behov UDEN at støde dem! Det ville være let med et standardbrev, der kunne gå til alle virksomheder.

Problemet er jo bare, at jeg har siddet og kigget på deres hjemmeside og konstateret fejl -  på den måde kan jeg lave et meget mere målrettet salgsarbejde. Men hvordan får man det så sagt uden at støde?!

Løsningen må ligge i at skrive noget mere om den enkelte virksomhed.

Tak for jeres tilbagemeldinger.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 13:59

mariannes:

Ja - jeg kan godt se, at det er ret svært at sige til folk, at de har et behov UDEN at støde dem! Det ville være let med et standardbrev, der kunne gå til alle virksomheder.

Problemet er jo bare, at jeg har siddet og kigget på deres hjemmeside og konstateret fejl -  på den måde kan jeg lave et meget mere målrettet salgsarbejde. Men hvordan får man det så sagt uden at støde?!

Løsningen må ligge i at skrive noget mere om den enkelte virksomhed.

Tak for jeres tilbagemeldinger.

Hvad med at finde noget statistik om hvor mange falder fra pga. stavefejl/kommafejl.

Og så skrive noget alá; at det er rigtig godt gået men vidste du at 14% af dine besøgende forsvinder ved første stavefejl? Hvad siger du til 14% ekstra kunder?

- Lige hurtig - skal nok gennemtænkes lidt mere Smile

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 14:01

God ide, hvis der overhovedet findes sådan noget statistik! Jeg kigger lige efter, tak for ideen

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 14:06

Jeg ved ikke om det er en helt anden boldgade, men kan du få bare skyggen af SEO ind over (som jo også er en ret stor del af dét at skrive tekster), så tror jeg der er mange der vil have interesse.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 14:13

Ja, SEO er selvfølgelig altid interessant. Men i første omgang vil jeg henvende mig kun til firmaer, der sælger webdesign, og de har garanteret meget mere forstand på SEO end jeg.

Rask lille omformulering:

"Jeg har også lagt mærke til, at din webside kunne blive endnu bedre, hvis den fik en håndsrækning af en korrekturlæser".

Mon ikke det var bedre end at skrive, at det er tydeligt, at de ikke kan stave - jeg tror det!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:18

Kan du ikke skrive i normal skriftstørrelse?

Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået din fremgangsmåde.....

Du må jo ikke bare sende dem en email med dit tilbud, uden at have fået lov. Omvendt....hvis du ringer til dem og kan sende dem en fil med forskellene, så kunne det måske også være nok.....

Henvender du dig kun til dem, hvis side du har checket?

En anden ting er det med at tale ned...... Pas på at du ikke bliver for Cand.Mag'et - Jeg har selv masser af oplevelser med folk der fx. lige er blevet MBA'ere og som vil starte med at analysere virksomheder udfra lærebogen....fra begyndelsen (læs: Det kan være yderst trættende og tidsspilde)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)