Kære Aminoer Jeg vil henvende mig uopfordret til virksomheder, der laver webdesign, med tilbud om korrekturlæsning af deres websteder. Hvad synes I om mit salgsbrev? Alle gode råd velkomne - og nu håber jeg sandelig ikke, at I griber mig i stavefejl. Jeg ved jo, I prøver Gode råd om, hvor jeg finder en god telefonsælger, modtages også meget gerne. Jeg er ikke nogen ørn i telefonen og vil være ked af at miste kunder, bare fordi jeg selv skal stå for den del. Jeg sætter lige brevet ind nedenfor. Priser og adresser har jeg ikke sat på endnu. Det er et standardbrev. Men det er meningen, at jeg vil skrive et par mere målrettede linjer om hver eneste virksomhed, jeg henvender mig til.
HOV - første fejl fundet - det er selvfølgelig meningen, at alle overskrifter skal være lige store! Det bliver de, inden brevene sendes!
Tak for jeres hjælp derude - som så mange gange før! 100 procent's sprogrigtighed giver kroner i kassen!Jeg er stødt på (virksomhedens navn) webside.Det er tydeligt, at du er erfaren webdesigner, som både har store ambitioner og noget at have dem i! Det er også tydeligt, at din webside godt kunne bruge en håndsrækning fra en korrekturlæser. For kunden er sprogrigtighed et sikkert tegn på din virksomheds professionalisme og dine produkters høje kvalitet. Må jeg være den korrekturlæser?
Jeg er cand.mag. med stor erfaring inden for korrekturlæsning og tekstforfatning. Jeg retter stave-, slå- og kommafejl og skriver teksten på din virksomheds websted nænsomt om på steder, hvor det gavner dine kunders forståelse. Du modtager teksten som Word-fil, og jeg bruger kommandoen "Gennemse ændringer" under korrekturlæsningen. På den måde kan du selv se alle rettelser markeret i dokumentet, hvis du ønsker det, og du kan acceptere eller fravælge hver enkelt rettelse. Den korrekturlæste tekst sendes naturligvis per e-mail, så den er lige til at uploade til dit websted. Faktisk har jeg allerede korrekturlæst én af din virksomheds websider - den vedlægges! Selvfølgelig kan jeg også tilbyde dig en løbende sproglig vedligeholdelse af dit websted.
Jeg elsker nye kunder!
Min pris på xxx kr. per webside er i forvejen konkurrencedygtig. Men som ny kunde får du yderligere en rabat på 10 %. Jeg ringer til dig xxxdag i næste uge. Hvis du selv bestiller en fuld korrekturlæsning af dit websted inden da, sparer du yderligere 10 %!
Med venlig hilsen
|
Kort svar, så NEJ!
Kommentarerne med at deres web side konne bruge en håndsrækning med korrekturlæsning er direkte stødende og nedladende.
Du har ikke gjort dig klar hvad salgsbrevet skal bruges til og det skinner igennem.
I dit erhverv vil duunæppe sælge noget ved dette brev. Din ambition bør være at få lov at mødes med dem, præsentere forslag for dem...
Eftersom du tilbyder at vise dem eksempler, ville jeg henvise til det dybe link og sige at du har forslag til forbedringer - må jeg vise dem til jer?
Det ville jeg så gøre over web eller direkte.