Jeg har læst en del om at hvis man udskifter side/domæne, at det så er vigtigt at bruge 301-redirect, så man beholder en del af linkværdien fra sine indgående links.
Når man har ovenstående i mente, vil det så ikke være en ide at købe et eksiterende/slettet domæne med mange indgående links, og 301 redirecte det til ens egen side?
Hvilken risko, vil der være i forbindelse ifbm. det?
Jeg har læst en del om at hvis man udskifter side/domæne, at det så er vigtigt at bruge 301-redirect, så man beholder en del af linkværdien fra sine indgående links.
Når man har ovenstående i mente, vil det så ikke være en ide at købe et eksiterende/slettet domæne med mange indgående links, og 301 redirecte det til ens egen side?
hmm.. uden at være expert!
altså google skulle meget gerne give dig linkjuicen fra de andre domæner, du kan altid holde øje med din pagerank & din placering og se om den bevæger sig.
Jeg gætter bare men hvis du køber et domæne med links så vil de vel ikke være super emne specifikke på dine produkter.
Dette kan efter min meningen gøre google i tvivl om hvad din side handler om og på den måde måske få dig til at falde på de placeringer der er vigtige for dig.
Eksempel.
Din side handler om fisk men det domæne du køber har en masse links med ankertekst og emnet katte.
Nu handler din side ikke meget specifikt om fisk, men om dyr. Hvis du kun sælger fisk kunne jeg tænke mig at det ville give dig mindre værdi i google på søgninger der handler om fisk.
Jeg har desuden fået opfattelsen af at googles nye caffein går mere op i kvalitet en kvantitet.
Jeg er dog ikke ekspert på dette område og skal ikke kunne sige om det er rigtigt blot en tanke.
Nej, det virker ikke mere - det gjorde det engang :) Google resætter linkværdien ved ejerskifte af domænet
Nej, det virker ikke mere - det gjorde det engang :) Google resætter linkværdien ved ejerskifte af domænet
hvis man antager at domænet købes mens det stadig er aktivt hvilken effekt vil det så have, og er der en chance for at det jeg omtaler kan være en risiko ?
"Nej, det virker ikke mere - det gjorde det engang :) Google resætter linkværdien ved ejerskifte af domænet"
Gælder dette også for danske domæner og hvordan kan google detecte det hvis der ikke er en offentlig visning af ejerskab,hvis man f.eks har skjult dette pga. hemmelig addresse`?
Det er jo kun tilfældet hvis ejerskabet af et .dk domæne skifter fra en sælger der har navnebeskyttelse til en køber der også har det. Hvor tit sker det lige?
Iøvrigt kan der være mange andre indikatorer på, at et website skifter ejer, som Google også ser på. I alle fald må jeg skuffe dig med, at hele den der "expired domain" business er død i dag i forhold til SEO. Move on - find noget nyt. Sådan er det med SEO - ingen af de virkelig sjove ting virker for evigt, men for dem af os, der når at hoppe på i tide, er det skam sjovt så længe det varer. Jeg nåede selv at tjene over 1 million på lige præcis expired domains :)