Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få min penge tilbage? Hjææælp

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

det forholder sig sådan at jeg har købt et gavebevis på 700kr. hos en tatovør til min veninde,
her d. 09.09.09. Situationen er den at hun alligevel ikke ønsker at få lavet en tatovering, og vi i den forbindelse ønsker at få pengene refunderet .

Jeg ringer ned til tatovøren i dag d. 14.09.09 og siger jeg godt vil aflyse tiden jeg har fået samt ha´ refunderet mine 700kr. som jeg har givet for gavebeviset. Dertil svarer han at dette kan ikke lade sig gøre.
Jeg oplyser ham om at det ingen steder stod, hverken i butikken eller på gavebeviset.

Så spørg jeg jer kan det passe at jeg ikke kan få mine penge tilbage?
Da jeg spurgte ham nede i butikken den dag jeg købte gavebeviset kunne jeg selvfølgelig godt få refunderet gavebeviset (Hvilket i dag jo er påstand mod påstand). Det stod heller ingen steder i butikken, heller ikke på gavebeviset. Og vi kunne heller ikke få en bon/kvittering på gavebeviset. Hvilket jeg os gjorde opmærksom på i dag da jeg ringede der ned. Hans kommentar var bare, har du nogensinde set en tatovørbutik med et kasseapparat

Eftersigende skulle det være en rimelig anerkendt tatovør. Men med dårlig sans for kundeservice mener jeg:)
Håber i kan hjælpe 

Mvh. Nicklas

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rent juridisk har tatovøren loven på sin side... Gavekort kan ik byttes til penge, og ik returneres efter de er købt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41

Fashion-Seller:

Rent juridisk har tatovøren loven på sin side... Gavekort kan ik byttes til penge, og ik returneres efter de er købt.

Tak for svar:) Det var brugbart, jeg troede bare de skulle gøre opmærksom på dette.

Mvh. Nicklas

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicklas Jørgensen:

Tak for svar:) Det var brugbart, jeg troede bare de skulle gøre opmærksom på dette.

Nej det gælder det samme, som hvis du køber en bluse i en fysisk butik. Så skal de heller ik gøre opmærksom på, at du ik kan returnere den og få pengene tilbage...

Men du kan vel sælge det gavekort med et minimalt tab til en anden der ønsker en tattoo, og så er hele problematiken løst :D

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53

Ja det var ikke så tosset:)
tak for det og god dag. 

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 14:02

Hej Nicklas,

Hvor ligger tattovøren henne?

Mvh

Dan

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:08

Nicklas Jørgensen:

jeg troede bare de skulle gøre opmærksom på dette.

Mvh. Nicklas

Uanset om det er gavekort eller ej, findes der ingen generel fortrydelsesret i dansk lovgivning. Så der skal ikke gøres opmærksom på noget her.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 14:12

Når han har lovet dig mundtligt at det kunne byttes hænger han på den,,, desværre kan du ikke bevise det!! Så der har du tabt

Der hvor du står bedre er hvis han ikke har registreret det i regnskabet (hvilket han jo selv indrømmer, da han ikke vil lave kvittering, hvilket han SKAL i henhold til loven).

Hvis du vil gå efter ham har du et par muligheder som jeg ser det:

1. Du kan kontakte ham og bede om penge og fortælle ham at du ellers vil gå videre med gave kortet og anmelde ham for at have solgt det uden om regnskabet.

2. Du ringer direkte til Skat og siger du har et gavekort om sælger ikke har ville give en kvittering på, da det ikke skulle i regnskabet. Skat ved nok godt at tatovører ikke er dem der oplyser mest af deres overskud (beklager generaliseringen.Smile..)

3. Du ringer til ham og optager samtalen og får ham til at sige det med at "han ikke bruger kasseapparat" og derefter går du til punkt 1 eller 2"

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:16

Reklameshoppen.dk:

Der hvor du står bedre er hvis han ikke har registreret det i regnskabet (hvilket han jo selv indrømmer, da han ikke vil lave kvittering, hvilket han SKAL i henhold til loven).

Foregår det ik lidt anderledes med en tattovør, end med en normal virksomhed? De er underlagt en anden lovgivning mener jeg (er ik sikker...)

Reklameshoppen.dk:

1. Du kan kontakte ham og bede om penge og fortælle ham at du ellers vil gå videre med gave kortet og anmelde ham for at have solgt det uden om regnskabet.

2. Du ringer direkte til Skat og siger du har et gavekort om sælger ikke har ville give en kvittering på, da det ikke skulle i regnskabet. Skat ved nok godt at tatovører ikke er dem der oplyser mest af deres overskud (beklager generaliseringen.Smile..)

3. Du ringer til ham og optager samtalen og får ham til at sige det med at "han ikke bruger kasseapparat" og derefter går du til punkt 1 eller 2"

Siden hvornår har trusler hjulpet det mindste? Det er da den dummeste form for problemløsning, man ever kan foreslå!!!

Som skrevet tidligere er tattovører vist underlagt en anden form for regnskabsførelse mm. De har os et langt større frirum, før de skal betale moms, men får så heller ik momsen retur på de varer de køber...

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 14:25

Hej

Der ville intet være i denne sag hvis ikke det var fordi han havde lovet det pr. telefon at det kunne returneres. For så ville tatovører have loven på sin side, MEN en mundtlig aftale er jo lige så bindende som en skriftlig.... selv om folk ikke tror det og de er sværre at bevise....

og det var ikke for at opildne til trusler jeg lister bare de eneste muligheder for at få pengene tilbage som jeg kan komme på...

Hvis man ser på det rent juridisk skal man ikke bruge mulighed 1. du SKAL faktisk bruge mulighed 2 da du jo har været vidne til skatteunddragelse...

Jeg kender ikke regler for beskatning indenfor tatovørområdet, men hvorfor skulle de være særligt begunstigede....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)