Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til slogan!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Blæserværkstedet - mere end varm luft
Blæserværkstedet - vi slipper en lille vind

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 17:41
Jeg sad lige og læste tråden igennem igen og kan da se at kreativiteten er sprudlende - måske endda for meget?

Et slogan behøver altså ikke at indeholde et ordspil og i mange tilfælde vil det være bedre uden. Det skal jo netop signalere kvalitet, ikke humor. Ikke at det ene udelukker det andet, men du kan godt komme til at virke useriøs. Sørg for at det også passer til dig som person, ellers virker det hurtigt falskt.

Der er ikke noget galt i at holde sig til de mere traditionelle/konservative(/tørre)

• professionel kvalitet   
  • vi kender dit instrument
  • Dit instrument er i gode hænder
  • for den kvalitetsbevidste musiker
  • når kvalitet er en nødvendighed
  • når kvalitet er et krav

ellers kan jeg også et par mindre seriøse

• - til en stille spiller
  • Vi polerer hornet   
  • med fuldt tryk på!
  • Det lyder godt, ikk'?

Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:58
Jeg er faktisk enig med Ellegaard - det er ikke altid nødvendigt at have en humoristisk vinkel og et finurligt ordspil.

Hvis din biks er seriøs og det er din professionalisme, kendskab og kærlighed til blæseinstrumenter samt godt håndværk der er din styrke, og din person iøvrigt er en smule dæmpet, er det nok de mere konservative forslag som Ellegaard foreslår dig du skal vælge. Du skal i hvertfald vælge det du selv kan stå inde for.

Beskedent forslag:

Blæserværkstedet - vi tar'' hånd om dit horn

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:21
"Blæserværkstedet". - Ikke bare opblæst
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 08:57
Jeg er helt igennem enig med Ellegaard.

Ud fra hvad du skriver driver du en meget seriøs virksomhed, som vil fremstå som meget professionel. Glem alt om finurlige ordspil og lad payoffet / sloganet tydeligt fortælle kunden hvad du tilbyder.

Jeg synes personligt meget godt om "professionel kvalitet" eller "når kvalitet er et krav". Hvis det sættes sammen med et logo der udstråler det samme - kvalitet - så har du et godt udgangspunkt.

Mikkel Johansen

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:39
Jeg vil tilslutte mig det store enighedskor.

Desuden tror jeg, at jeg kan se, hvad der er problemet i den idéudvikling, vi har forsøgt i denne tråd.

Vi har taget fat i verbet "at blæse", men de faste udtryk, der bruger dette begreb er næsten alle negativt ladet. "Blæse og have mel i munden", "Blæse på", Borte med Blæsten", "Helt blæst", "Blæse en lang march" osv. Vi har derfor været nødt til at lave negative udtalelser, og de fungerer bare næsten aldrig i et slogan. Det bliver simpelthen for søgt.

Derfor ordet "blæse" holdes ud af dit slogan - eller din punchline. Faktisk er jeg ret sikker på, at dit navn vil sælge langt bedre end en smart linie. At profilere sit firma med sit personlige navn signalerer, at man tør stå inde for det, man leverer. I din egen branche kunne man nævne Mørch, som har slået sig op på at lave virkelig gode strengeinstrumenter. Han har haft held til at brande sit eget navn og koble det med et kvalitetsbegreb - han dumper i øvrigt heller ikke prisen.

mvh Hans

PS - ang. negative slogans, har jeg faktisk oplevet et enkelt af slagsen, som er intet mindre end genialt. Det stammer tilbage fra dengang der stadig fandtes store musikfestivaller på to øer i Danmark, og faktisk vandt det en slogankonkurrence, selvom det vist aldrig rigtig kom i brug i markedsføringssammenhæng. Det lød:

Roskilde - ikke Ringe!

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 10:48
"Blæserværkstedet - Markedets reneste kammertone"

"Blæserværkstedet - ikke én hertz for meget"

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)