Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det Optimale Link

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg sidder og leger lidt med de forskellige URL's på min side billigegolfbolde.dk

Jeg sælger en vare der hedder: Bridgestone 100 stk.

Er det smart jeg skriver 100 stk.? Fjerner det fokus fra søgemaskinen?

På nuværende tidspunkt hedder linket:

http://www.billigegolfbolde.dk/49-sobolde-bridgestone-100-stk.html

Er det optimalt? Kan det gøres bedre? Jeg vil nemlig gerne findes på 'søbolde' men også på 'Bridgestone'.

Her er nogle andre link jeg har overvejet:

http://www.billigegolfbolde.dk/49-soebolde-bridgestone-100-stk.html (oe istedet for o)

http://www.billigegolfbolde.dk/49-sobolde-bridgestone.html (uden 100 stk.)

Ser frem til at høre fra Jer :)

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:31

Jeg tror jeg ville holde linket til /bridgestone-golfbolde. Så rammer du to gode keywords med relevans for indholdet. Tallene forvirrer bare, og gør en søgning på bridgestone golfbolde, mindre præcis. Ingen vil alligevel søge på 100 bridgestone golfbolde. Med mindre man er meget meget speciel :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:17

Thomas S. Eriksen:

Jeg tror jeg ville holde linket til /bridgestone-golfbolde. Så rammer du to gode keywords med relevans for indholdet. Tallene forvirrer bare, og gør en søgning på bridgestone golfbolde, mindre præcis. Ingen vil alligevel søge på 100 bridgestone golfbolde. Med mindre man er meget meget speciel :)

Tak for en god forklaring. Er tommelfingerreglen, at linket skal være så relevant som muligt, eller? :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:08

Nogle der kan hjælpe? Smile

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:33

Der er vist udbredt enighed om at URL'en til din side ikke gør mirakler, men lidt betyder det selvfølgelig.

Og af det lidt, så tror jeg det er ligsom med det meste andet i SEO at hvis man prøver at ramme meget bredt betyder det også mindre kvalitet. Derfor vil jeg også forsøge at holde dine links til få relevante ord men prøv også at tænke mere på dine brugere end på Google. Hvilken URL ville dine brugere helst paste ind på facebook, i en mail osv.? og de der så ser linket, hvilken URL ville så få dem til at klikke?

Helt generelt så tror jeg du skal bruge meget mere energi på alt muligt andet indenfor SEO (Linkbuilding, optimering af dine tekster osv.) frem for at bekymre dig om du har 100 stk med i en url eller ej.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:13

Janus:

Der er vist udbredt enighed om at URL'en til din side ikke gør mirakler, men lidt betyder det selvfølgelig.

Og af det lidt, så tror jeg det er ligsom med det meste andet i SEO at hvis man prøver at ramme meget bredt betyder det også mindre kvalitet. Derfor vil jeg også forsøge at holde dine links til få relevante ord men prøv også at tænke mere på dine brugere end på Google. Hvilken URL ville dine brugere helst paste ind på facebook, i en mail osv.? og de der så ser linket, hvilken URL ville så få dem til at klikke?

Helt generelt så tror jeg du skal bruge meget mere energi på alt muligt andet indenfor SEO (Linkbuilding, optimering af dine tekster osv.) frem for at bekymre dig om du har 100 stk med i en url eller ej.

Hej Janus.

Spændene svar, den vinkel havde jeg ikke tænkt over. Jeg troede egentlig at URL'en betød en hel del. Det er dog lidt for sent nu, alle mine links er omdøbt til 'http://www.billigegolfbolde.dk/39-soebolde-titleist.html'

Men ja, nu vil jeg så ligge mere vægt på de andre ting :)

Tak for svaret..

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:09

Lav altid din URL så kort som muligt og drop ord i URL'en, der ikke hjælper til at gøre den lettere at aflæse for brugere og søgemaskiner. Normalt vil jeg anbefale at du dropper tal, stopord og alle specialtegn. Derudover kan jeg anbefale, som du også selv foreslår, at anvende fonetisk omskrivning af de danske tegn (ø=oe osv).

Og spild så ikke mere tid på det! :)
Brug dine resurser der hvor det virkelig betyder noget - og det er optimeringen af dine tekster (herunder også TITLEs) og ikke mindst noget seriøs linkbuilding.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 10:18

Tusind tak, for et perfekt svar! Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)