Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af f.eks. video fra YouTube på egen blog

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har vist ikke været helt klar nok i mit spørgsmål. Jeg havde en idé om, at bruge et videoklip, jeg havde fundet på youtube, der ville passe godt til et emne jeg havde i tankerne. Videoen er ikke noget jeg selv har produceret.

Så er det vel en helt anden sag, eller?

Ved jo at flere og flere producerer video og podcast, som interesserede gerne må videredistribuere på andre sites (dog uden at ændre på indholdet), da det er en ekstrem god markedsføringsstrategi for den, der har produceret det.

Jeg er bare ikke helt klar over hvor grænsen går.

Hilsen Erik

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:28

Hej Erik

Kort svar.

Indhent tilladelse fra dem som har produceret indholdet og ved positiv tilbagemedling, har du hermed udbygget dit eget netværk for fremtidig reference / profiler osv.

Mvh.
Juul

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:23

Der hærsker desværre den generelle misforståelse, at fordi noget er tilgængeligt så må det også bruges. Sådan er det ikke. Bare fordi at YouTube giver mulighed for embedding, eller at et website udbyder RSS-feed af deres materiale, gør ikke at du automatisk må bruge det som du har lyst til. Ophavsretsloven gælder stadig!

Hvis du vil være helt sikker på ikke at komme i klemme, er det derfor bedst at kontakte dem der har rettighederne til det materiale du gerne vil bruge - med mindre de selv direkte skriver, at du gerne må bruge det, og til hvad.

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:30

Tusind tak for svarene.

Hilsen Erik

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)