...ved ikke om du er kommet skævt ud af sengen Bent, men jeg synes lige du skal læse mit indlæg igen. Ja Bent, selvfølgelig er det SKAT der laver de bindende svar, tror du jeg er født igår ?! Hvis du har 20 års erfaring bag dig, så ved du ligeså vel som jeg, at selvom lovteksten siger en ting, så kan praksis sagtens være anderledes... og nej Bent, jeg går ikke galt i byen. Hvis du læser hvad jeg skriver, så står skattelovgivningen SKREVET sort på hvidt, men som jeg lige netop pointerer, så er den langt fra bare sort og hvid... (hvilket du også selv skriver). Desuden ser jeg ingen grund til, at du betvivler mit kendskab til reglerne omkring udstationering, dem kender jeg alt for godt... |
I gamle dage var det Ligningsrådet der lavede det man kalder en bindende forhåndsbesked. I dag laves de bindende ligningssvar lokalt.
At praksis kan være "anderledes" end loven skyldes alene at reglerne ikke er sorte og hvide men på det her punkt er reglerne klare. Opfylder man bare et af de to kriterier, herunder kilometerkriteriet og har man en udenlandsk arbejdsgiver ja så er man berettiget til at køre på udenlandske plader.
Du skriver jo selv at udstationering udelukkende handler om LL § 33A (42 dages reglen) og hvis du mener det, ja så vil jeg tillade mig at betvivle dit kendskab til det der hedder udstationering.