Hej Lise
HVorfor valgte i selv at overtage Adwordsdelene? Jeg gætter på at i mangler rapportering på hvor meget i retn faktisk tjener per investeret krone.
Vi anbefaler altid på det kraftigste vores kunder til at få implementeret webtracking (som Google Analytics), med e-handels sporing og Google Adwords slagssporing. Dette gør det myligt at se præcist hvor stor omsætning der er skabt via Adwords, og hvad ROI er ned til det enkelte søgeord. Hvordan kan du ellers vide om du tjener eller taber penge? Forlang rapportering der inkluderer ROI nøgletal.
Inden du farer ud og investerer i nyt design på baggrund af de andre kommentarer bør du også bruge din Google Analytics til at checke hvad dine bounce rates egentlig er, hvor lang tid brugerne bruger på sitet og hvor mange sider de ser. Ser det ikke så slemt ud er det nok et andet sted du skal starte.
Et KÆMPE problem i forhold til at få trafik fra de organisk søgeresultater er at i ikke bruger de ord jeres kunder søger på. En hurtig søgeordsanalyse viser at når folk søger efter minymo er der med søgninger som "minymo børnetøj", "minymo anorak" og "minymo flyverdragt". Ingen af disse fraser har i en passende side til på websitet, og af samme grund er i ikke i top 100 på nogen af søgeordene. Ønsker i trafik fra Google skal der en helt andet fokuseret indsats ind i forhold til at please søgemaskinerne.
Vil i noget med SEo kan jeg ikke anbefale mindre end:
* Korrekt opsætning af Google Analytics (for effektmåling)
* Søgeordsanalyse (for at vide hvad jeres kunder søger efter)
* Indholdsoptimering / indholdsproduktion (for at sikre at i har landingssider for hvert af de vigtigste søgeord)
* Linkbygning (fordi konkurrencen er benhård i jeres konkurrence selv på to-ords søgefraser som "minymo børnetøj").
På den absolut positive side er det fedt at i har en masse gode brands i jeres shop. Det gør at der er masser der rent faktisk søger efter lige netop de produkter i har på hylderne.
Mvh Jesper Jørgensen