Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat, Momsregistering, APS - Jeg mangler hjælp!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Østerbro
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har en kæreste der er i gang med at starte som selvstændig kosmetolog. Vi har mere eller mindre alting på plads, men jeg er stadig usikker på hvorledes hun skal registere sig.

Jeg ved at hun indtil hun har omsat for 50.000,- ikke skal gøre så meget - men forhåbentlig skulle hun jo meget gerne, meget hurtigt, skal over denne grænse og så ved jeg ikke helt hvordan det fungere. Jeg har forsøgt at læse lidt omkring momsregistering og CVR nummer, men synes ikke rigtig jeg kan finde ud af det. Og det er vel kun såfremt hun låner 125.000 at hun kan oprette et ApS (Eller hvis hun senere hen har 125.000 i firmaet).

Så er der en venlig sjæl der lige vil forklare mig, hvad der er bedst at gøre? Og hvordan det såfremt skal gøres?

På forhånd tak

Fra Køge
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:48

Hej Jonas

Jeg stiller mig gerne til rådighed pr. telefon hvis du vil have noget gratis rådgivning omkring det.

Jeg kan træffes på tho@greenbusinesshouse.dk

Adm. Direktør - Green Business House ApS - Værkstedsvej 7 - 4600 Køge - læs mere her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03

Hej!

Start op i personligt regi..spar op i VSO..indtil i har kapitalen til et ApS(80 tkr. fra 01.01/2010)!

Fra Østerbro
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 20:10

Og hvad betyder VSO? Og hvad så hvis hun inden årets slutning kommer over 50.000 ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Virksomhedskatteording=VSO, hvor man slipper med en forlods skat på 25%.

De 50tkr. er omsætning pr. løbende 12 måneder.

Ligesåsnart man nærmer sig grænsen, skal der ske momsregistrering, som så først gælder fra

de 50 tkr. og opefter.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 21:15

peter rocks ;-)

start en enkeltmandsvirksomhed betal moms og skat som andre

2010 koster (min indskud) det 80000kr at starte aps mod de nuværende 125000kr :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17

Yeps...80tkr. fra 1/1-2010.

NB.: Selv om man ikke bliver momsreigstreret, skal der betales skat af et evt. overskud!

Fra Østerbro
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 14:40

Hurtigt bonus spørgsmål! - Skal hun rette et CVR nummer? (Har effekt på om hun skal låne pengene privat eller erhvervsmæssigt)

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44

CVR.nr. følger personen lige som CPR.nr.

Hvis hun opretter et ApS, får hun dog et nyt CVR.nr.!

Fra Østerbro
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 16:17

Men hvis hun nu starter som privatperson først, og så senere opretter et firma, fordi hun kommer til at tjene over 50.000? Her tænker jeg ikke nødvendigvis Aps (ej heller efter 1/1)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)