Jeg bruger selv gigahost privat, men overvejer faktisk meget at skifte. Jeg syntes de har et nemt og simpelt kontrolpanel, hvor næsten alt kan sættes op hurtigt, på en brugervenlig måde, men jeg har ofte haft problemer med deres server nedbrud. Jeg har brugt dem i et år, og ca. 1 gang hver eller hveranden måned har den været gal. Jeg har dog ikke mistet data, som jeg kan forstå tidligere kunder har. I starten var de flinke til at skrive hurtigt tilbage, når man opdagede et problem. Nu syntes jeg supporten halter meget, og så bliver man jo "lidt" utryk da det er den eneste form for kontakt. Jeg vil af den grund, aldrig anbefale en kunde at bruge Gigahost, med mindre at jævnlige servernedbrud kan godtages, men til hobbybrug er det okay. Man får hvad man betaler for :o) |
Hvis du går op i Surftown Erhvervshotellerne har du også telefonsupport, men det er klart at dette så også koster lidt mere.
Nu kigger du meget på produktet (fx. 6gb op imod 20gb) hvilket nok er ligemeget da det er rigeligt til op til flere hjemmesider (så længe brugerne af dine hjemmesider ikke har mulighed for fx at uploade video film), men hvad med at kigge på firmaerne bag!
----
SurfTown.dk (www.surftown.dk)
Surftown er en del af Cohaesio A/S, som er etableret i 2001.
SurfTown giver et ærligt svar på, hvor meget trafik du kan bruge og de har skippet bindingsperioden i modsætning til de fleste andre. SurfTown har eget datacenter, og driver serverdrift fra egne faciliteter.
Cohaesio A/S som Surftown er en del af kom ud af 2008 med et netto resultat på mere end 6.7 mio. kroner.
Gigahost ApS (www.gigahost.dk)
Gigahost ApS er et selvstændigt selskab etableret i 2005 som et I/S.
Koncepter bag Gigahost er at man kan have alle sine ting ét sted. Prisstrukturen er simpel og der er ikke tvivl om hvad det koster.
Gigahost benytter NetGroup datacenter.
Gigahost ApS har ikke offentliggjort 2008 regnskab endnu, men kom ud af 2007 med et nettoresultat på lige knap 100.000 kr.
Kilde: http://blog.frands.net/?p=78 (som også skriver at han ville vælge Gigahost hvis han skulle vælge)
For mig at se er Surftown en mere solid hosting partner som har lidt at stå i mod med også i dårligere tider!
Disclaimer: Jeg har kun anvendt Surftown tidligere og var nogenlunde tilfreds (bruger dem ikke længere) og har ingen erfaringer med Gigahost.