Hej med Jer, Der er noget jeg ikke helt forstår... På facebook kan man jo vælge om man vil køre CPM eller CPC-annoncering. Jeg har hidtil kørt CPC...men priserne er steget vildt meget de seneste 4 måneder - så det gider jeg ikke mere. Imidlertid har jeg regnet lidt på det, og synes så vidt jeg kan se at sammenhængen mellem CPM-prisen og CPC-prisen er fuldstændigt galamatias! Det er jo ikke bare billigere...det er HELT VILDT billigere! Derfor må jeg spørge alle I erfarne folk: Kender I noget til om effekten af en eller anden grund skulle blive lavere ved at køre CPM i stedet for CPC? Hvis min CTR (klik-rate) fx. har ligget på 0,20% førhen...vil den så falde fordi jeg ændrer til CPM?? Som tallene er lige nu, vil de have 2,71 for et klik. Men de vil "kun" have 1,25 for 1000 visninger. I det tilfælde at man har en klikrate på 20 klik pr. 1000 visninger...så får man unægteligt noget mere for pengene Har jeg fuldstændigt misforstået noget?? De bedste hilsner Rikke |
Det kommer jo helt an på, hvor god du er til at lave fængende annoncer, som folk gider klikke på. Hvis du har en lille smule talent for det, kan jeg kun anbefale CPM, da du som du selv nævner kan opnå langt lavere klikpriser på den måde.
Hvis du derimod har et lidt tungt produkt, som der måske er stor konkurrence på, kan du overveje, om CPC bedre kan betale sig for dig. Men det er jo meget nemt at køre en enkelt dag med hver og så se, hvad der konverterer bedst.