Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

facebook - CPM vs. CPC??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer,

Der er noget jeg ikke helt forstår...Big Smile

facebook kan man jo vælge om man vil køre CPM eller CPC-annoncering. Jeg har hidtil kørt CPC...men priserne er steget vildt meget de seneste 4 måneder - så det gider jeg ikke mere.

Imidlertid har jeg regnet lidt på det, og synes så vidt jeg kan se at sammenhængen mellem CPM-prisen og CPC-prisen er fuldstændigt galamatias! Det er jo ikke bare billigere...det er HELT VILDT billigere!

Derfor må jeg spørge alle I erfarne folk: Kender I noget til om effekten af en eller anden grund skulle blive lavere ved at køre CPM i stedet for CPC? Hvis min CTR (klik-rate) fx. har ligget på 0,20% førhen...vil den så falde fordi jeg ændrer til CPM??

Som tallene er lige nu, vil de have 2,71 for et klik.  Men de vil "kun" have 1,25 for 1000 visninger.

I det tilfælde at man har en klikrate på 20 klik pr. 1000 visninger...så får man unægteligt noget mere for pengeneStick out tongue

Har jeg fuldstændigt misforstået noget??

De bedste hilsner

Rikke

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 23:53

Det kommer jo helt an på, hvor god du er til at lave fængende annoncer, som folk gider klikke på. Hvis du har en lille smule talent for det, kan jeg kun anbefale CPM, da du som du selv nævner kan opnå langt lavere klikpriser på den måde.

Hvis du derimod har et lidt tungt produkt, som der måske er stor konkurrence på, kan du overveje, om CPC bedre kan betale sig for dig. Men det er jo meget nemt at køre en enkelt dag med hver og så se, hvad der konverterer bedst.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:52

CPC er rigtig god hvis du er god til at præcisere din markedsføring. Ved facebook annoncering kan du angive din målgruppe ret så tæt, altså hvis ud skalérer et ned, er det ikke dyrt at give 10kr pr. klik, hvis de klik du får er potentielle kunder,og de så smider penge i kassen, vel og mærket sådan du får en indtjening, der er >10kr. Altså, her køber du en omsætning.

CPM er godt til branding processer, på grund af du betaler hvor mange gange du vil ahve din reklame, eller dit logo vist.

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)