Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nøddegangen 12, Holte
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Måske nogen kloge Aminoer kan hjælpe?

Hvor stor en avance er rimelig/amlindelig/passende på engros salg?

Jeg har agenturet på en vare som jeg både sælger engros og i egen butik. Nu er jeg kommet i tvivl om hvorvidt jeg sælger den for dyrt/billigt når jeg sælger den engros.

Venligst

Anne-Dorthe

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 22:54
....stort set umuligt at svare på, da det afhænger af varen, varens pris, varens markedsværdi, konkurrencesituationen, udbud/efterspørgsel mm.

Eksempel. Ved laptops er der sjældent mere end 10%, ved tilbehør kan der være 400%

Når du tjener penge, og har tilfredse kunder som også tjener penge har du den rigtige avance.

Undersøg markedet for den vare du vil sælge, og så har du et fingerpeg om avancen.

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:06
Enig i at det kan variere meget fra branche til branche og produkt til produkt.

Jeg er selv ved at starte en import op af brændeovne til træpiller og er i dialog med forhandlere.

Spørg dine potentielle kunder, hvad de normalt får i avance på produkter som dine. Du vil blive overasket over, hvor ærlige svar du får.

jesper

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 00:23
Avancen afhænger meget af hvilken vare det er og hvor presset produktets pris i forvejen er på markedet. Ligger man på 10-15 % i engrossalg er man ikke dårligt stillet. Man igen er det markedet der sætter prisen, for slet ikke at glemme din egen indkøbspris. Din indkøbspris kontra hvad den er på markedet. Dine salgsevner skal afgøre om du skal ligge over/under markedsprisen og derved tjene mindre/mere.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:00

Du må ikke betragte din avance som et moralsk anliggende, så knækker firmaet nakken.

Sådan gør du:

1)                  U = Hvad koster eller kan/bør produktet koste i detail-handlen?

2)                  A = Hvad plejer avancen at ligge på i detail-handlen?

3)                  Du skal give dine kunder en lidt bedre avance, end de er vant til.

4)                  Derfor: Træk A og en lille smule mere (f.eks. 10%) fra U. Herved får du din engrospris = E.

5)                  Træk din indkøbspris (= I) fra engrosprisen = din avance.

6)                  Spørg dig selv: Er det godt nok til at dit firma kan overleve?

Hvis ja, har du fundet det rigtige produkt. Hvis nej: Find et andet produkt.

U minus (A+10%) = E minus I = din avance

Hvis dit produkt i forvejen er på markedet, så skal dit produkt naturligvis være billigere for slutbruger (f.eks. 10%). Så ser regnestykket sådan ud:

(U minus 10%) minus (A+10%) = E minus I = din avance

Stil dig selv spørgsmål 6 igen.

Eksempel

Produktet plejer at koste 300 kroner. Dit produkt skal koste 270 kroner. Slutbruger er glad, han sparer penge og køber dit produkt. Ergo står dit produkt sig godt i konkurrencen.

Dine kunder er vant til en avance på 50% og vil forvente en engrospris på 180 kroner. Du giver dem en bedre avance og derfor er din engrospris 160 kroner. Din kunde er glad.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)