Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apple sammen med PC..

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Jeg står med et par spørgsmål ang. MAC og PC..

Jeg har overvejet (kraftigt) at anskaffe mig sådan en fætter her: http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wo/9.RSLID?mco=C1211F78&nclm=iMac

Men.. men men men..
Er der nogen der ved om det er muligt for mig at køre mit Photoshop på en øse som den der??.. Er der ikke et program man kan køre det igennem, og i så fald.. virker det ordentligt ??..

Er det også muligt at synkronisere mit Outlook imellem dem ?..

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 19:22
Jeg har arbejdet på sådanen i et stykke tid - og den er altså superlækker! Den er nærmest bygget til at køre photoshop, men du skal have en udgave der passer til Mac - du kan altså ikke proppe en pc-version over på med mindre du installerer Windows på den først, men så kan du jo ligesågodt købe en pc.

Held og lykke med den (er temmelig misundelig)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 21:24
Dato: 07-09-2006 17:52:50
Forfatter:Fraende Media
Hej..

Er der nogen der ved om det er muligt for mig at køre mit Photoshop på en øse som den der??.. Er der ikke et program man kan køre det igennem, og i så fald.. virker det ordentligt ??..

Er det også muligt at synkronisere mit Outlook imellem dem ?..

Du skal have Photoshop til MAc, og ikke PC - så er der ingen problemer. Men.... Photoshop er ikke lavet i en Intel optimeret udgave endnu til de nye Intel baserede Macs (skal dog nok komme), men du skal under alle omstændigheder ud og have en ny licens, som jo koster ca lige så meget som til din PC. Det er med andre ord store penge du skal finde frem, da man ikke kan flyte en licens fra Windows til Mac.

Det samme går sig gældende for outlook. Dog hedder outlook til Mac Entourage, og virker en kende anderledes. Det burde dog være muligt at importere sin mail mm fra en PC version til en Mac. Kører du op imod en Exchange server er det lidt lettere, dog virker synkronisering med kontaktpersoner ikke så snedigt. (ret underligt opbygget). Og igen skal du have en ny licens til Entourage/officepakken til Mac.

Alternativt kan du partitionere den i 2, så du skal vælge mellem OsX og Windows når maskinen starter, og derved kunne beholde dine Windows licenser på en Mac.

...og sidste valg (og klart den dårligste løsning) er at køre Windows simulering i OsX.

Det er med andre ord store penge der skal investeres for at få det op at køre.

Held og lykke med det.

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 22:08
@ Christian

Jeg har også hørt, at Photohop endnu kun bruger den ene core i en dualcore-Mac ang. Photoshop; men det forstår jeg simpelthen ikke, da Apple jo laver sammenligninger/benchmarks mellem deres egne maskiner og PC netop baseret på bla. Photoshop, så hvorfor virke PS ikke til Mac? En anden ting er, at Adobe NETOP laver [etnavnjegikkekanhuske]-aware-software, som netop handler om dualcoreteknologi.

Med andre ord, hvor har du hørt, at Photoshop ikke kan køre på en mac med dualcore? Jeg tror simpelthen ikke det kan passe..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 22:49
Dato: 07-09-2006 22:07:43
Forfatter: davidchristensen
@ Christian

Med andre ord, hvor har du hørt, at Photoshop ikke kan køre på en mac med dualcore? Jeg tror simpelthen ikke det kan passe..

Du misforstår - det var heller ikke det jeg skrev. Photoshop kan godt køre på Intelbaserede Macs under Os X, men det der sker er at der kører et emuleringsprogram bagved, så du ikke får fuld udnyttelse af de ting en dualcore kan.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 07:58
Altså.. Hvis jeg køber mig den Mac der, og så bare instalere Win XP på den også..

Så kan jeg køre mit Photoshop og andre licenser igennem den?..

Men er det ikke lidt spild så ?.. Man mister jo lidt det med MACen når man køre det igennem Win XP ?..

Fra Horsens
Tilmeldt 5. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 08:30
@David: Rygtet for tiden er at de nye Mac''s har endog meget svært ved at afvikle store dele af Adobe palletten på acceptabel vis...
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:02
  I tidernes morgen, da jeg arbejdede som grafisk system konsulent hos en af de dengang største Apple-servicecentre, der havde vi allerede "ren mac versus pc-emulering"-diskussionen, da PowerMac serierne kom og de gav mulighed for både hardware- og software-emulering af en MS-platform. Men efter at vi havde solgt løsninger baseret på dette i et halvt år (og brændt fingrene gevaldigt på nogle sager), endte vi med at konkludere at, vil du køre Windows-programmer; så køb en PC. Vil du have en Mac, så må du også acceptere at køre med Mac-baserede programmer.

Jeg forlod konsulent delen af branchen helt for 5 år siden, men jeg har da stadig god kontakt med nogle af mine kolleger fra dengang, som stadig har fingrene i jorden. Og de hælder stadig til den ovenstående erfaring vi gjorde os dengang. Godtnok er emuleringen på Mac i da en hel del bedre end dengang, men der er stadig det basale problem, at blot fordi din WindowsXP kan køre på din Mac, så er det ikke endbetydende med at alle applikationerne nu også syntes det er lige sjovt. Nogle giver nogle underlige uforklarlige fejl, som simpelthen ikke kan løses og grunden til dem ligger formentenlig et eller andet sted i emuleringen.

Hvis du meget gerne vil have en iMac, så syntes jeg da også du skal købe den. De har en høj performance og et lækkert design, plus at skærmen der sidder i også er rigtig god. Men du må så også bide i det sure æble og gå ud og købe Mac-licenser af Photoshop m.m. Det er selvfølgelig en ekstra udgift, men jeg vil sige at det er nødvendigt. At køre med dine Windows-applikationer i en emulering på Mac''en, vil svare til at tage en Ferrari og så hælde 92 Oktan på den og udelukkende køre den i tredie gear (ser stadig fed ud - men kører ikke helt så godt).

Men hvis det udelukkende er for at have en computer/skærm som ser fed ud, så kan du jo også vælge at investere i en Windows-dåse af en eller anden art og gemme den væk under skrivebordet og så blot købe en Apple-skærm. Denne løsning kommer dog til at koste ca. det samme, som hvis du købte iMac''en - men til gengæld skal du ikke ud og have nye licenser (bare Creative Suite Advanced alene vil koste det samme som din iMac.)
Og hvis du skal ud og bruge det dobbelte beløb på licenser, som det beløb du har brugt på Mac''en, så skulle du måske holde fast i dine nuværende PC-licenser og så bruge nogle af "licens-pengene" og købe en ordentlig køter af en Windows-arbejdsstation.

Jeg har arbejdet med Mac i mange år - og har været rigtig rigtig glad for dem. Men efter så at have arbejdet på SGI og kraftige Windows-platforme, så har jeg desværre skiftet "religion". Men jeg syntes da stadig at Mac''erne er nogle flotte og dejlige maskiner og vi har da også stadig en enkelt i MediaMouse, men det får mig dog stadig ikke til at vige fra min daglige arbejdsstation: Dual 3Ghz processor, 3½ GB ram, dobbeltskærmløsning m. 2 x Quadro-kort + 1 x Matrox, 200 GB stribed RAID, direkte 2Gbit opkobling til vores data-server, og jeg kunne blive ved .

Men for at vende tilbage til min pointe: Vil du køre PC-applikationer, så køb en Windows-platform. Vil du have en Mac, så køb rigtige Mac-applikationer. Mac er ikke blot et spørgsmål om operativsystem, design og applikationer - det er en livsstil.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 11:32
Dato: 08-09-2006 09:02:23
Forfatter: Jesper Norbøll

Men for at vende tilbage til min pointe: Vil du køre PC-applikationer, så køb en Windows-platform. Vil du have en Mac, så køb rigtige Mac-applikationer. Mac er ikke blot et spørgsmål om operativsystem, design og applikationer - det er en livsstil.

Enig!
Synes dog det er lidt noget vrøvl med livsstil - det er hvad du selv gør det til. Hav fx selv en iPod - men det skyldes at den er lækker, har uhyggeligt meget plads og fungerer godt. Det er ikke et udtryk for at jeg syntes at det er godt produkt - ikke at jeg er Apple evangelist. Det der betyder noget er at det virker.

Tilbage til diskussionen.
....skal igen lige fremhæve at det stadig er begrænset med applikationer der understøtter den nye Intel processor, så det derfor godt kan betale sig at vente på nye software versioner.

Samtidigt kører bootcamp stadigt ikke optimalt, bla er der stadig en del bøvl med fx tastatur mm. Spiller du PC baserede computerspil, vil det være direkte tåbeligt at skifte.

Held og lykke med det.
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 14:03
Skal du have en computer med power så vælg Mac... så de nye maskiner fra dem kan du køre Windows via bootcamp hvis du stadig skal bruge dine gamle programmer).
Side 1 ud af 5 (45 indlæg)