Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apple sammen med PC..

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu var det jo en imac og ikke en powermac han havde kigget på.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 19:16
Dato: 09-09-2006 18:24:58 Forfatter: mk Nu var det jo en imac og ikke en powermac han havde kigget på.

Havde egentlig lovet mig selv ikke at kommentere mere på denne tråd (som Lone, og kunne heller ikke lade være igen), da debatten var kommet ud på et niveau hvor argumenter og diskussion åbenbart ikke virker længere.

Lone: Skide skægt link - om end noget sørgeligt at se en dual G5 ende sine dage som et kabinet. Tragisk.

Mk: Det var en joke for pokker, hold nu igen med de harske kommentarer, og indse at der findes folk (du beskrev dem selv som de 10%) der gerne vil have en Apple, og gerne betaler ekstra for færre muligheder.

Brian: Håber du tager en beslutning DU bliver glad for, uanset om det er Apple eller ej.

Personlig holdning: Jeg syntes Apples design er for lækkert, deres hardware og minimalisme totalt iorden, omend lidt dyrere end tilsvarende power på en PC. Jeg bruger personligt PC, da hele vores netværk og program setup er fokuseret på Microsoft løsninger. Er ligeglad om der er et æble eller en pære på forsiden af min maskine - bare den kan matche mine behov, og kan køre de programmer jeg har (og det ligger inden for økonomisk rækkevidde). Var liiige ved at ende i samme Apple/PC debat for nylig, men fik den stoppet i opløbet : http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=6932 

SIDSTE KOMMENTAR I DENNE TRÅD FRA MIG

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 19:56
Netmedia prøv nu og læse hvad jeg skriver, jeg har ingen ikke skrevet nogen steder at 10% vil have apple. Jesus nå er også ude håber du finder ud af det ;)

Edit:

Lone linket virker ikke her, jeg bliver underligt nok smidt over på politiken.dk ?
Fra St. Darum
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 20:21
Brian,

Kan du ikke lige skrive et indlæg i forlængelse af denne tråd, når du har købt en ny maskine og eventuelt har haft den et par dage? Sådan nærmest af hobbyantropologiske årsager, kunne jeg faktisk godt tænke mig at vide om denne tråd har givet den fornødne indsigt til at gøre et kvalificeret køb. At et eventuelt positivt udfald så måske kunne få mig til at overveje at gøre det samme valg, må omend så kategoriseres som et ganske andet men dog ikke utænkeligt anliggende.

Obs! Lad for en anden gangs skyld være med at nævne de to produktkategorier i samme indlæg. Det går altid galt.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 23:34
Jeg vil gerne lige komme med lidt gode argumenter for at vælge Mac.

Jeg arbejder professionelt med Mac og har aldrig haft store problemer.
Og det bedste er at jeg i de 10 år jeg har arbejdet med mac, har jeg aldrig bekymret mig om virus!

Jeg købte i øvrigt en Mac 7500 for 10 år siden (for den nette sum af 25.000,- kr.), min mand bruger den stadig til tekstbehandling og den har aldrig lavet bøvl eller skullet genstartes!

Jeg arbejder både med stationær og blærbar Mac, og det funger bare superb!

Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 09:19
Det er også lidt derfor jeg er interesseret i at skifte.. Er TRÆT af alle de problemer der konstant er med PC og Windows :/ ..

Men.. Nu skal jeg bare have et hurtigt svar på dette.. VIL mit Photoshop CS2 kunne virke fint igennem et program på MAC ?.. Eller med Win XP instaleret på en mac ?.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 18:39
Hej Brian

Nej ... dit dyrt indkøbte CS2 til pc kan ikke installeres på en Mac.

Hvis du køre Win XP på en mac og så installere dine pc programmer, skulle det vel fungere - men jeg har INGEN erfaringer
med det.

Prøv at checke på http://www.mediamac.dk/ måske kan de give dig et kvalificeret svar.

Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 18:59
Jeg fandt lige nogle tests, hvor man bla. sammenligner Photoshop på en mac i henholdsvis  OSX og i XP - og umiddelbart ser det ud til, at det skulle køre dobbelt så hurtigt med XP/Bootcamp:

"NON-UB APPS LANGUISH
The applications that do NOT run "native" (yet) on the Intel Macs (Photoshop CS2 and Halo) get blown away by the native Windows version. If you own an Intel Mac, your Mac edition of Photoshop CS2 will run very sluggishly. After seeing our test results, you're going to be tempted to obtain a Windows edition to run while you are waiting for Adobe to finish their Universal Binary version of the Mac edition."

Det er cirka nederst på siden du finder Photoshop-testen

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:38
Det lyder da meget fedt :) ..

Så hvis jeg bare bruger min MAC sammen med Bootcamp (Koster det forresten penge?), og Photoshop CS2 til WinXP..

Så skulle det bare køre ?..

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 17:34
Bootcamp er gratis og kan downloades på appels hjemmeside. Og, ja, det burde umiddelbart virke, hvis du altså kan finde ud af at installere det :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)