..ja, for det er nemlig superfedt at være bagklog, en egenskab alle elsker ![]() Kunne jo være han endte i den samme situation hvis kan købte en ny PC? Der er 2 sider af en sag - du vælger bare kun at kigge på den ene. Jeg er skam max afslappet.Hvis du læste tråden igennem kunne du se at jeg selv argumenterer for PC. Gider bare ikke se ensidige argumenter som ikke holder, fordi din holdning er at Apple er noget bras (iøvrigt ok holdning - kvalitet er subjektivt). Tror ordet bondefangeri var det der fik mig op af stolen. |
Apple sammen med PC..
|
|
|
|
|
Ja, nogle mennesker vælger en mac pga. designet. Ligesom nogle folk vælger biler, pga. deres design. What''s the point? Hvis jeg stod overfor at købe en vintage Mustang, kunne du da også tude mine ører fulde af, at jeg hellere skulle invistere mine penge i en Toyota Swift, der er driftsikker og kører længere på literen. I''m just not that kind of person, baby! :-) Men jeg har nu aldrig oplevet folk der, som du skriver - har skiftet fra PC til mac og "senere har fortrudt deres køb". Aldrig, faktisk. Lige i iMac''snes tilfælde, kan man sige, at de er svære at modde, senere hen. Men selv har jeg en dual G5 powermac... og jeg har aldrig og vil aldrig fortyde mit skift - ligeledes har jeg en nu næsten 3 år gammel Powerbook, der virker upåklageligt. Vis mig lige en PC laptop, som er 3 år gammel, som stadig er brugbar og hvor skærmen ikke er løs, eller diverse løsdele er faldet af. (og det var ikke en opfordring til, at alle der muligvis har en 3 år gammel PC, som de stadig bruger på jævnlig basis, skal skrive og fortælle mig at jeg tager fejl), jeg prøver bare at belyse at Macs er meget mere end design. Jeg har selv en pc endnu, (som selvfølgelig har en Cinema Display skærm, fordi.. heh, well.. de _er_ bare pæne).. og jeg bruger den til én eneste ting.. at eksportere flashfiler ud som tga-sekvenser. That''s it. Andet mangler jeg ikke, siden mit mac-skift... og det er Macromedia/Adobe''s skyld. Ikke Apples. |
|
|
|
Det handler om at vælger man en mac, så man bundet til deres design. Og for at alle er med, det er der intet galt i, man skal bare være opmærksom på det. Så hvis man på et tidspunkt ikke syntes om designet og gerne vil have noget andet, så er der ingen muligheder for det, andet end at bruge kassen på at skifte til pc endnu engang, og altså skifte software som i er inde på. Vælger man pcen så der uanet muligheder, hvad det designmessige angår. Det var det, ganske kort. Selvom emnet jo er en del større, men har på fornemmelsen man bliver nød til at gøre det ultra kort for at få alle med, ellers er det religionskrig i nogens øjne ![]() |
|
Sandt, der er ikke så mange valgmuligheder, når man køber en Mac, mht. designet. Men du skriver: "Så hvis man på et tidspunkt ikke syntes om designet og gerne vil have noget andet, så er der ingen muligheder for det, andet end at bruge kassen på at skifte til pc endnu engang, og altså skifte software som i er inde på". Der er da præcis de samme restriktioner, hvis man køber en PC man synes er pæn - og et år senere, ikke synes at den er pæn alligevel. ... og hvadenten man har valgt mac eller pc og senere vil have et andet look .. så kan man sguda bare flytte sit hardware over i en anden indpakning, hvis man ellers er indehaver af en skruetrækker og en lille smule teknologisk indsigt. Jeg forstår godt, hvad du siger.. jeg synes bare at det er en åndsvag diskussion. Sådan er det jo med alt man køber. "Jaja, du kan godt købe de her tallerkner, som du synes er pæne og holdbare fra den Kongelige Porcelænsfabrik.. men i IKEA har du et langt større udvalg af designs.. ja, ingen er måske så pæne som lige disse her.. men du har større udvalg". |
|
Du skifter ikke bare en mac hvis du bliver træt af den, for der er kun mac muligheden. Hvis du har en pc, ja så skifter du bare, da som jeg sagde før så er der hundrede måske tusinder af forskellige producenter af kabinetter feks. Du kan selvfølgleig bare skifte din hardware i din gamle imac til den nye som er på market, men det også den eneste mulighed du har. Tallerken skifter du jo bare ud hvis du er træt af den. |
|
jo, jeg forstår godt hvad du skriver. Men hvis jeg får en designhjerneblødning og pludselig ikke bryder mig og min PowerMacs kabinet.. så kan jeg da sagtens købe et PC kabinet og sætte min macs hardware derind i. Så nej, jeg har ikke kun Apples design at vælge i mellem. Over and Out. |
|
Her er et lidt humoristisk syn på sagen, som efterhånden er en gammel gag: http://www.overclockers.com/tips1133/ En fyr bygger en helt ny powermac om til en PC "fordi han hellere ville have haft en Dell". Han var nødt til at sætte en disclaimer på, om at det var en joke, fordi han fik så meget hade-mail! :-) |
Bliv gratis medlem