Jeg har opfundet en unik webservice, som gør det muligt lynhurtigt at huske sine mange adgangskoder, vel at mærke på en 100% sikker måde. Jeg har allerede præsenteret produktet for store virksomheder i Danmark, som har været yderst positive. Med denne service sparer virksomhederne interne ressourcer til support og de gør deres kunder glade, fordi de slipper for alt bøvlet med at skulle huske adgangskoder. Og da man ikke længere skal besvære sin hjerne med at huske adgangskoder kan man tilmed vælge noget, der er stærkere end ” |
Hej Oleno,
Det lyder spændende
. Du skal blot lige være opmærksom på at du ikke er den første og eneste som har lavet sådan en tjeneste
Der er rigtig rigtig mange mere skumle lysky af slagsen, som netop tilbyder at registrere alle dine sites, bankkontonumre, brugernavne og adgangskoder - og så kan du selv gætte dig til hvor gode de er til at "passe på" dem...
Det bliver ihvertfald en af dine største udfordringer - at nedbryde de fordomme som ovenstående tjenester har skabt blandt brugere.
Det næste bliver at få sikkerhedsgodkendt dit produkt, hvilket absolut ikke er lige til.
Generelt set, så er det ihvertfald et godt tidspunkt du lancerer dit produkt på. Der er virkelig efterspørgelse på "Identity Management"-løsninger. Den pt. stærkeste og sikreste løsning på markedet er EAlladin''s eToken. eToken sættes i USB-porten som en normal USB-dongle og kan indeholde diverse certifikater og passwords - i et krypteret format vel og mærke. Når man så f.eks. går ind på sin webbank''s hjemmeside, så genkender softwaren loginbilledet og sørger for at loade certifikatet op fra eToken ligesom eToken sørger for at levere dit password direkte til loginbilledet. Det virker også ved Single Sign On -løsninger og f.eks. ved validering i forbindelse med VPN, logins m.m.
Man kan slet ikke læse af ovenstående at jeg bruger en eToken løsning... ![]()
/Jesper