Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har trustpilot fået storhedsvanvid?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan komme med flere tilfælde på hvordan der svindles åbenlyst med Trustpilot, det vil jeg ikke gøre her, men vil du se kan jeg på PM vise dig hvad jeg mener ...!

/allan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:39

BZR:

Det går hurtig galt når man, som du, konsekvent insisterer på at male et billede af Trustpilot som en samvittighedsløs pengegrisk virksomhed.

Jamen så prøv at kig på siden... Hvor mange af brugerne har ik lavet ret mange indlæg? Det er faktisk hovedparten...

Når du så holder det op mod, at nethandlen eksplodere, og sætter rekord kvartal efter kvartal, så er der jo noget som går galt et eller andet sted.
Enten så gider folk ik anmelde på Trustpilot, eller os så er hovedparten af anmeldelser kun placeret af nogle, som blev direkte opfordret efterfølgende eller havde en dårlig oplevelse...
Og i min verden er det de sidste 2...

Så negativ overfor Trustpilot er jeg ik, men de giver bare ik et retvisende billed af en virksomhed... For de 999 glade kunder, som bare ik gider spilde tiden på en anmeldelse, læser du jo ik om...

BZR:

Trustpilot lukker ikke munden på de utilfredse kunder, hvis man som den anmeldte virksomhed indgår et partnerskab. Trustpilot giver partnervirksomheden mulighed for at svare på den klage, virksomheden har fået. Det er to forskellige ting og det er beskæmmende du ikke kan kende forskel.

Trustpilot giver mod et månedligt beløb mulighed for at besvare en evt negativ omtale... Betaler du ik, så må du affinde dig med, at folk kan skrive direkte falske ting uden at du kan gøre noget desværre...

BZR:

Trustpilot tjener på at agere mediator mellem utilfreds kunde og tilfreds kunde. Du får i praksis én ekstra chance for at forbedre kundens oplevelse eller i det mindste forbedre virksomhedens image udadtil. For der er mange som læser med.

For 299,- om mdr, kunne de få utilfredse kunder alle få et gavekort, og så havde de 5 min efter glemt den dårlige oplevelse, og i stedet kvitteret med extra omtale af god service...
Hvorfor skal sagen ik løses mellem de implecerede parter? Hvor er det lige, at Trustpilot på nogen måde løser en sag?
Hvis kunden skriver det ene, og virksomheden det modsatte, hvem har så ret?

Lad mig skrive et sjovt eksempel, som blev fjernet efter en del omtale. En kunde skriver, at XXX har sendt en kasse med kun en vare (ifølge kunden var der bestilt 4), og det var et forkert produkt... Kunden har selv forsøgt, at afpresse virksomheden, som blankt har afvist det hele med henvisning til PostDanmarks tracking. Der står vægten af pakken, og alene ud fra denne, kan det konstateres at kundens historie er opspind. Kunden ændre efterfølgende version efter at XXX har oplyst dette. Alligevel poster kunden en dårlig anmeldelse, og skriver firmaet snyder fordi bla bla bla bla...
Det tog XXX over 4 mdr, at få slettet en anmeldelse, som var opspind, hvilket det kunne bevises efter 5 sek på PDs website.

Er det bruger vurdering? Er det en service? Er det løsning af en konflikt? Eller er det blot afpresning og udhængning?
Ovennævnte historie er den groveste jeg har kendskab til, men jeg kender flere rigtig spøjse... Og jo flere man snakker med, des flere sjove historier får man...

BZR:

Fullrate som eksempel. Fullrate er en af de virksomheder som deltager rigtig aktivt på Trustpilot. De får måske 5-6-7 anmeldelser fra utilfredse kunder hver uge. Jeg har selv lige tegnet et bredbåndsabonnement hos Trustpilot, og før jeg gjorde det checkede jeg virksomhedens ry på Trustpilot. Jovist, deres image er ikke rosenrødt. Men jeg fik hurtigt øjnene op for, at i 75% af de utilfredse kunders tilfælde, findes der en anden forklaring end den, kunden præsenterer. Med andre ord fik Fullrate rettet op på 75% af anmeldelser fra de utilfredse kunder, eller vendt situationen på anden vis, så den faldt ud til Fullrates fordel. Det har absolut intet med at være i lommen på nogen at gøre. Derfor forstår jeg simpelthen ikke, hvorfor du og andre insisterer på at skævvride debatten, ved at male et billede af Trustpilot, som langt fra er troværdigt.

Lad os holde os til din Fullrate historie. Fullrate får jo ik rettet op på historien, men blot fortalt deres version... Så er det op til læseren, at vurdere hvem de stoler på... Og over 50% af mine venner læser aldrig ret mange anmeldelser, men kigger på scoren. Så hvis scoren er negativ, så kan firmaet forklare alt det de vil, men mine venner vil aldrig læse det... Og jeg tvivler på, at det blot er mine venner, der gør sådan!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:40

BZR:

DesignYOU:

BZR:
Alt det her misforståede Trustpilot tuderi er virkelig belastende.

Det vil jeg ikke kalde det, der er jo en grund til Amino ikke tillader at hænge andre ud på den mådeWink

/allan

Det er da ikke et spørgsmål om at hænge andre ud. Hvis jeg har haft en rigtig dårlig oplevelse, så vil jeg selvfølgelig dele den med andre så de kan undgå at gå i samme fælde. Desuden er det grotesk at visse virksomheder går i spåner, så snart deres rosenrøde forestilling af den service de yder krakelerer. Der vil altid være sure kunder, men tricket er at fokusere mindre på dem, og mere på de 999 andre tilfredse kunder. Og de 999 kommende tilfredse kunder. Det andet er simpelthen spild af tid.

truspilot er et stort legetøj jeg ser gentagende eksempler på det er familie og venner der giver gode stemmer , derved går jeg mest efter de steder med mange gode anmeldelser jeg tjekker dem lige vidste der er navne sammenhæng eller eller profiler der er udfyldt med kun navn handler jeg et andet sted vidst de har mange negative stemmer er det tit konkurrentens der har givet et x antal så er der en god grund at handle dette sted , for profiler skal jo ikke opfyldes med cpr nummer navn adressen ikke engang skjult som herpå amino.dk

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:47

Mikael christiansen:

truspilot er et stort legetøj jeg ser gentagende eksempler på det er familie og venner der giver gode stemmer , derved går jeg mest efter de steder med mange gode anmeldelser jeg tjekker dem lige vidste der er navne sammenhæng eller eller profiler der er udfyldt med kun navn handler jeg et andet sted vidst de har mange negative stemmer er det tit konkurrentens der har givet et x antal så er der en god grund at handle dette sted , for profiler skal jo ikke opfyldes med cpr nummer navn adressen ikke engang skjult som herpå amino.dk

Enig ;D

Har lige tjekket en god vens rating derinde, og ud af lidt over 100 anmeldelser, så stammer 70-80 fra familie, venner og venners venner... Han har kun glade smilys og over 100 stk, men de fleste af dem er ik kunder desværre...

Og tvivler på, at det kun er gældende for hans side... Der er sikkert rigtig mange af disse...

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 01:49

BZR:
Skideflot du hænger den utilfredse kunde ud ved navn og virksomhed
Jeg har kun forsøgt at gøre det samme som han har gjort mod mig. Desværre er hans forretning ikke en webshop så effekten vil formentlig ikke være mærkbar.

BZR:
Fejlen var din, uanset om du sender aben videre til Canon eller ej
Hvilken fejl ? Jeg kunne bare ikke levere den ønskede vare fordi den på tidspunktet ikke kunne skaffes, er det en fejl ?

BZR:
Med flere tusinde handler er det underligt, at ikke én eneste kunde har ønsket at dele sin gode oplevelse med alle via Trustpilot.
Er det underligt, det synes jeg nu ikke. Techmaster har jo ikke været oprettet og jeg har ikke opfordret kunderne til at anmelde firmaet.

Mht. Vordingborg historien som vi alle sammen har hørt til udødelighed, så er jeg da fuldstændig enig i at det er rigtig skidt for dem. Men den sure kunde der har hængt dem i offentlig gabestok kunne et hvilket som helst andet firma ligeså let være rendt ind i, og i princippet er det nøjagtig det samme der sker på trustpilot.

Plat at du plastrer dit indlæg til med udtryk som "piver" og "tuderi". Det er OK at du er uenig men latterligt at debatten skal trækkes ned på børnehave niveau, med den slags udgydelser.

Jeg hverken piver eller tuder, og jeg har ikke misforstået noget, men jeg er utilfreds med at Trustpilot stiller en hjemmeside til rådighed for at nogle kan hænge andre ud, med det ene formål at skade ens virksomhed. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:05

Techmaster:

BZR:
Skideflot du hænger den utilfredse kunde ud ved navn og virksomhed
Jeg har kun forsøgt at gøre det samme som han har gjort mod mig. Desværre er hans forretning ikke en webshop så effekten vil formentlig ikke være mærkbar.

BZR:
Fejlen var din, uanset om du sender aben videre til Canon eller ej
Hvilken fejl ? Jeg kunne bare ikke levere den ønskede vare fordi den på tidspunktet ikke kunne skaffes, er det en fejl ?

BZR:
Med flere tusinde handler er det underligt, at ikke én eneste kunde har ønsket at dele sin gode oplevelse med alle via Trustpilot.
Er det underligt, det synes jeg nu ikke. Techmaster har jo ikke været oprettet og jeg har ikke opfordret kunderne til at anmelde firmaet.

Mht. Vordingborg historien som vi alle sammen har hørt til udødelighed, så er jeg da fuldstændig enig i at det er rigtig skidt for dem. Men den sure kunde der har hængt dem i offentlig gabestok kunne et hvilket som helst andet firma ligeså let være rendt ind i, og i princippet er det nøjagtig det samme der sker på trustpilot.

Plat at du plastrer dit indlæg til med udtryk som "piver" og "tuderi". Det er OK at du er uenig men latterligt at debatten skal trækkes ned på børnehave niveau, med den slags udgydelser.

Jeg hverken piver eller tuder, og jeg har ikke misforstået noget, men jeg er utilfreds med at Trustpilot stiller en hjemmeside til rådighed for at nogle kan hænge andre ud, med det ene formål at skade ens virksomhed. 

Enig det er ærligt at de får lov at hænge andre folk og ud oveni nu kræver de nu betaling .

Hvad med truspilot.dk tog sig samme og krævet alle profiler skulle have i det mindste cpr nummer i profil navn og adresses i det mindste skjulte ligesom herpå amino.dk , derved ville der være færre fiktive profiler da alle profiler skulle cpr valid og godkendes før de kunne afgive stemmer , det koster selvfølgelige penge at lave dette system, med det er jo virksomheder de stiller til offentlige skue eller virksomheder fupper med mange gode anmeldelser .

Selvfølgelige skulle der ved anmeldelse skrives et faktura nummer og bevis for man har købt en vare pågældende sted ellers kan du bare skrive en dårlige eller god anmeldelse uden at have handlet pågældende sted

Lige nu synes jeg ikke truspilot.dk tager sit ansvar seriøsitet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:11

Mikael christiansen:

Hvad med truspilot.dk tog sig samme og krævet alle profiler skulle have i det mindste cpr nummer i profil navn og adresses i det mindste skjulte ligesom herpå amino.dk , derved ville der være færre fiktive profiler da alle profiler skulle cpr valid og godkendes før de kunne afgive stemmer , det koster selvfølgelige penge at lave dette system, med det er jo virksomheder de stiller til offentlige skue eller virksomheder fupper med mange gode anmeldelser .

Mon ik antallet af profiler, så ville falde... Det har Trustpilot da ingen interesse i, og da slet ik i forhold til forbrugerne. For så ville de for alvor tabe ansigt, hvis det viser sig, at der har været mange fiktive anmeldelser...

Mikael christiansen:

Selvfølgelige skulle der ved anmeldelse skrives et faktura nummer og bevis for man har købt en vare pågældende sted ellers kan du bare skrive en dårlige eller god anmeldelse uden at have handlet pågældende sted

Enig men den service gælder os kun firmaer, som spytter penge i kassen... Betaler man månedligt, så bliver man beskyttet mod falske anmeldelser... Betaler man ik, så kan folk anmelde, som de evt ønsker, os selvom de aldrig har handlet i shoppen...

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 08:24

Er det ikke muligt for firmaerne at melde sig ud af Trustpilot og få slettet sin profil?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 08:48

Ninaf:

Er det ikke muligt for firmaerne at melde sig ud af Trustpilot og få slettet sin profil?

Du kan godt slette din profil, og afmelde dit medlemsskab, men det sletter ikke anmeldelser af din butik.

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 08:54

gweb:

Ninaf:

Du kan godt slette din profil, og afmelde dit medlemsskab, men det sletter ikke anmeldelser af din butik.

Så selv om man ikke er medlem og ikke har en profil, kan man altså godt få dårlige anmeldelser?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)