Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navneskilte i glas

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gik med tanken om at lave navneskilte i glas.

Har ikke helt tænkt tanken færdig, men noget med plader på  f.eks. 12x28cm hvor jeg f.eks. sætter sandblæst folie på bagsiden og foliebogstaver på forsiden.

Men er der nogen der aner om dette er holdbart, hvor tykt glasset bør være og om dette glas er til at købe for penge?

Glasset skal jo skæres ud i de korrekte størrelser og og kanterne skal slibes og hvordan mht monteringen?

Kan man få det med forborede huller?

Er der nogen der har noget viden på området?

Synes bare det kunne være et sjovt produkt at få ind i 'folden'

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:35

Hej Rene

Jeg tror akrylplader vil være noget nemmere at arbejde med, men naturligvis ikke helt så eksklusive som glas.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 13:48

Det tror jeg du har ret i, men bliver de ikke meget nemt ridset?

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 14:08

Kig på polykarbonat-plader. De bearbejdes som pleksiglas men er væsentlig mere holdbare og kun en lille smule dyrere.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 23:17

Jo,Acryl og polykarbonat bliver nemt ridset.

Tilmeldt 3. Jun 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rene

Jeg er lige akkurat ved at springe ud som selvstændig med glaskunst, så jeg har et fint kendskab til glas.

Det du efterspørger kan sagtens laves, men da det skal håndlaves vil prisen være derefter.

Det er muligt at sandblæse glas på bagsiden og behandle det så det ikke ændrer sig. Det er ikke specielt tidskrævende.

Man kan manuelt bore huller i glas. Det vil typisk koste 10 kr. pr. boret hul. Her kan det enkelte gange ske at glasset knækker.

Glas kan sagten holde til at hænge udenfor og jeg vil tro at du kan bruge fra 5mm og opefter. Du kan f.x. købe glasset hos Pilkinton til omkring 150 kr. pr. m2.

Det er ikke noget større problem at skære og slibe glasset.

Ved montering er det vigtigt at benytte gummidutter til adskillelse.

Hilsner fra

Christina

Fra København
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 23:31

Mit bud er, at du minimum skal bruge 4 mm. glas.

Det er hverken svært eller særlig dyrt i anskaffelse af værktøj, at bore huller i glas. Du vil kunne få det hele i god kvalitet til under 5000 kr., så vil da anbefale, at du selv gør arbejdet. 

/Mads Dinesen
madsdinesen.dk

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:41

Rene G:

...noget med plader på  f.eks. 12x28cm hvor jeg f.eks. sætter sandblæst folie på bagsiden og foliebogstaver på forsiden.

Men er der nogen der aner om dette er holdbart, hvor tykt glasset bør være og om dette glas er til at købe for penge?

Kan man få det med forborede huller?

Vi kan sagtens levere glasset i på udskårne mål, slebet og evt. med borede huller efter dine specifikationer. Du kan eventuelt overveje OptiWhite-glas hvis navneskiltene skal være baggrundsbelyst.

Hvis det er til indendørs montering (f.eks. til kontorgange) er 3 mm nok, til udendørs vil jeg anbefale 5 mm eller mere.

Du er velkommen til at give mig et kald på 87 26 00 46 hvis jeg skal finde en god pris til dig.

Fra København N.
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Fra  Alex technology Skrevet kl. 23:11

Du kan gravere i glas med en laser. - Meget hurtigt og resultatet ser rigtig prof ud.

http://www.synrad.com/Applications/video_clips.htm

Har lavet noget lign. det du snakker om, havde dog en ramme omkring glasset, og en håndfuld LED's der lyste ind i glasset fra alle 4 sider... fed effekt når teksten lyser op.

Mvh

Alex

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 07:44

Alex Lisbjerg:

Du kan gravere i glas med en laser. - Meget hurtigt og resultatet ser rigtig prof ud.

http://www.synrad.com/Applications/video_clips.htm

Har lavet noget lign. det du snakker om, havde dog en ramme omkring glasset, og en håndfuld LED's der lyste ind i glasset fra alle 4 sider... fed effekt når teksten lyser op.

Mvh

Alex

Jamen det er jo lige sådan noget jeg efterspørger. Ved du noget som helst om disse maskiner, priser mm?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)