Kære Martin Thorborg
|
Så er årets iværksætter-event ved at være klar til at gå i luften og vi kan fra Amino's side godt love dig, at det bliver super!
Du har nu en enestående chance for at opleve iværksætterguruen Mike Michalowicz (Forfatteren til "The Toilet Paper Entreprenuer"). Hør hans bud på hvordan du kan komme i gang med din virksomhed og hvad de mest almindelige undskyldninger er for ikke at komme i gang.
Jeg (Martin Thorborg, for det er mig der skriver til dig i dag :-) giver en hæsblæsende peptalk i, hvordan jeg tjener gode penge på at forære næsten alt væk.
Dette og meget mere foregår på Iværk&Vækst09.
Igen i år er Amino en af hovedsponsorerne. Det gør at vi kan tilbyde dig en gratis billet som ellers koster 100 kr.
Skynd dig at få din gratis billet til Iværk&Vækst - Klik her
De bedste hilsner
Nicolai, Claus, Jacob, Simon, Rasmus og Martin
Ps. Vi beklager de mange serverproblemer vi har haft de seneste uger. Problemerne opstod da vi kørte en ny og meget hurtigere server i stilling, men den opgave magtede vi så ikke. Vi har virkelig kæmpet for sagen og håber nu at den nye server kører som den skal. Undskyld!
|
|
Iværksætter-DNA af Jesper Buch (Just Eat)
|
I sidste uge var jeg til møde hos Index Ventures i London – Index Ventures er et af verdens største Venture Capital-selskaber og har investeret i selskaber som SKYPE, Betfair, Lovefilm og mange flere af de helt store succeser – De er kæmpe store og super kompetente, og guess what – Just-Eat (mit ”barn”) har lige fået tilført 92 mio. DKK fra Index Ventures til fremtidig vækst… Det er sgu da bare for fantastisk :-)
En af de tunge drenge hos Index Ventures sagde til mig ”It is very hard to find an entrepeneur with the DNA like yours, therefore we would really love to see more projects from you”. ”Entrepeneur DNA” eller på dansk ”Iværksætter-DNA” syntes jeg var så lækre ord at jeg gerne ville prøve at forstå formlen på den såkaldte (optimale) "Iværksætter-DNA”.
Hvordan skal en iværksætters DNA være for at få succes. Hvad er det der rent faktisk gør forskellen imellem succes og fiasko, eller bare middelmådig succes ift. big time exit. Hvorfor brager nogle folk frem ift. andre der f.eks. kæmper for eksistens? Hvad er hemmeligheden på den DNA der skal til ?
Jeg kan forsøge at fortælle hvad jeg gjorde/gør, og hvordan jeg tænker i mit daglige virke.
Lad os starte med 3 key terms:
1. POWER OF THE MASTERMIND 2. THE LAW OF ATTRACTION 3. THE GAME OF INCHES Disse 3 key terms lever jeg efter, disse 3 terms forsøger jeg at mestre i min hverdag – disse 3 terms, såfremt de bliver udøvet korrekt, er en (optimal) iværksætters DNA til succes hvis du spørger mig…
Læs resten - Klik her
Læs flere indlæg fra Amino/Iværk&Ivækst 09 Blog-eksperter - klik her
|
|
Holder vi egentlig lukket Grundlovsdag? (Sponsor)
|
Møder du tit den slags spørgsmål fra dine medarbejdere, og betragter du dem som en lille, men konstant, tidrøver i en travl hverdag? Så overvej at få nedfældet politikker og principper på skrift, så alle medarbejderne kan se dem. Ja - tænker du sikkert. Det tager jo tid, og tid er, hvad jeg har mindst af.
Kontakt Arnold & Ulv. Vi hjælper dig med at få ført de planer ud i livet, som kan gøre dig til en endnu bedre leder med overskud på dagsordenen, mailboksen i bund plus tilfredse og produktive medarbejdere. Med adskillige års erfaring inden for Human Resource fra IT, pharma-, finans- og telebranchen kender vi dine problematikker og løser dem i tråd med jura, markedstendenser og dine egne ønsker.
Har du små eller store spørgsmål, som trænger til svar, så mød os på Iværk&Ivækst, hvor du kan finde os på stand 921. Få sparring, tag en uformel snak med Mette eller Betina om ledelse eller dine problematikker – eller kom blot for at hilse på og få lidt godt til ganen.
Vi glæder os til at se dig. Bliver du utålmodig, er du velkommen til at ringe på 6116 4400 eller læse om os - Klik her
|
|
Kredit: Udsættelse af skat og moms i 2. halvår 2009 - Anette Sand
|
Jeg har tidligere skrevet, at fristerne for A-skat, AM-bidrag og moms måtte ændres for at undgå problemer med "store, stygge 1. september", hvor nogle virksomheder skulle afregne 2 måneders skat og bidrag og moms for op til et helt år.
Nu har SKAT så meddelt, at fristerne udskydes. Denne gang med en aftrapningsordning for A-skat og bidrag: Måned for måned bliver udsættelsen kortet 5-6 dage ned, og det er da heldigt for os, at de fleste bruger lønsystemer til administration af denne slags indbetalinger, for indberetningen til eIndkomst er ikke ændret, kun indbetalingen. (Så god arbejdslyst til Multidata og de andre lønsystemer.....)
A-skat og bidrag bliver sværest at få betalt i oktober for de små og mellemstore virksomheder, hvor der skal betales for august måned den 5. oktober og for september måned den 28. oktober. Så for de virksomheder, hvor lønninger udgør en væsentlig del af omkostningerne, er pinen udsat fra 1. september (den gamle kreditpakke) til 28. oktober (den nye kreditpakke). Vi må da håbe, det hjælper nogen!
For momsen er det både indberetningen og indbetalingen, der er forlænget. Men ikke for de, som afregner halvårligt.
Jeg har kopieret fristerne fra SKATs pressemeddelelse:
Læs mere - Klik her
|
|
Vil du lære at sælge mere? Nu i Aarhus! (Sponsor)
|
Amino Sales Camp har allerede hjulpet 20 iværksættere til at skabe et større salg.
I starten af september starter vi op med hold i både Aarhus og København. Der er i alt 5 pladser tilbage.
Hør mere om hvordan du kan sætte gang i dit salg - Klik her
|
|
Fra middelklasse fattigrøv i Danmark, til millionær iværksætter i Thailand - Torben Rudgaard
|
Hej - jeg hedder Torben Rudgaard, er 42 år og bor i Thailand. Jeg har valgt at fortælle min historie om hvordan jeg ændrede mit liv fra middelklasse lønslave i Danmark, til iværksætter, investor og mange millionær i Thailand, på kun 3 år. Jeg lover at fortælle alt fra de kæmpe fejl jeg har lavet, de totalt underlige situationer man kommer ud i her og løfte sløret for præcist hvordan jeg har tjent mine millioner.
Håber du vil ku li bloggen og har lyst til at følge med, jeg lover du bliver glad, vred, imponeret, forarget og dør af grin flere gange.
For 3 år siden stod jeg som 39 årig, med et job jeg hadede og gloede på min slunkne bankkonto samt en lejlighed med million gæld, og tænkte... o O "Nu har jeg knoklet røven ud af bukserne som lønslave i 22 år, er det virkeligt alt hvad jeg er værd?". - Det løb koldt ned af ryggen når jeg tænkte at jeg jo heller ikke havde sparet en skid pension op, og at jeg jo nok blev nød til at arbejde endnu hårdere til jeg var 67 år hvis jeg skulle nå at spare op til et nogenlunde liv når jeg blev pensionist... well, ellers ka man jo altid samle flasker, klippe hæk for de rige og gå på sidste-salgs-dags-jagt i Netto.
Ja ja, min kære far har altid sagt "spar op Torben, put nogle penge i aktier, få et godt fast job med lang opsigelse og en god pensions ordning". Men jeg havde intet sparet op, jeg havde lånt 100.000 kr. til at købe aktier for som jeg i øvrigt ikke anede en skid om (de er 58.000 kr værd idag, tusind tak Nordea!!!). Den gang i internettes spæde start fandtes der næsten ingen pensions ordninger i den danske IT branche og min indstilling var altid "spare op til pension? det gør vi næste år".
Læs mere - Klik her
|
|
Hvad vi siger er ikke det samme som vi gør!
|
Som iværksætter og selvstændig har det vist sig, at det ikke nødvendigvis er en fordel at have en høj IQ – altså at være lynende intelligent. At være intelligent betyder ofte, at man også ser mange begrænsninger, og det er det sidste du har brug for som selvstændig. Derimod er det vigtigt, at du er det man kalder social og følelsesmæssig intelligent (EQ). Det betyder, at du er i stand til at forstå andre menneskers udfordringer, og i stand til at vise dem hvordan du selv har det og hvilke udfordringer du står med. I forhold til din familie, dine kolleger, dine kunder og øvrige interessenter, er dette super vigtigt at kunne.
Har du udfordringer på dette område, eller vil du bare gerne lærer mere om emnet, så er her en konference, som kan være yderst relevant for dig.
Sammen med SpeakersClub inviterer vi dig til at deltager på en konference om emnet, den 15. September på Falkoner i København. Dagen byder bl.a. på en workshop med amerikaneren, Adele B. Lynn, der er en af verdens førende eksperter indenfor emnet emotionel intelligens. Desuden er der foredrag med sociologen, Nicolai Moltke-Leth og EQ eksperten, Sebastian Nybo, der netop har været på ”samtale-ferie” hos selveste Dalai Lama.
Du kan se hele programmet og læse mere om foredragsholderne - Klik her
Normalprisen for konferencen er kr. 1.795 + moms.
Som Amino Plus bruger betaler du kun kr.1.295 + moms. For at få rabatten skal du tilmelde dig ved at klikke her
Bliv Amino Plus bruger - Klik her
Er du alm. Amino bruger er der også rabat, og din pris er på kr. 1.595 + moms. For at få rabatten skal du tilmelde dig via ved at klikke her
Ved tilmelding via disse Amino link, får du automatisk rabatten på den faktura, som du efterfølgende modtager på e-mail.
|
|
Få en mail når dine interesser bliver diskuteret på Amino
|
Hver måned bliver der skrevet godt 20.000 indlæg på Amino og det kan være svært at følge med i dem alle. Derfor går du helt sikkert glip af megen værdifuld viden. Derfor har vi nu lavet et ny værktøj (Amino Alert) hvor du kan få en e-mail hver gang et ord eller en vending bliver diskuteret på Amino.
Du kan helt gratis overvåge 3 ord/vendinger og få en rapport hver morgen. Det gør du ved at logge ind på Amino og klikke på "Ret Profil" oppe i højre hjørne. Der vælger du "Amino Alert" og så er det bare om at indtaste de ord/vendinger du vil overvåge.
Har du brug for flere ord/vendinger og vil du have dem mailet sekunder efter de er lagt ind på Amino, så køb et Amino Plus abonnement - Klik her
|
|
Lønadministrzzzzzzz (Sponsor)
|
Slip for tidskrævende lønadministration.
Det koster kun 137 kr. om måneden pr. månedslønnet medarbejder, og vi klarer det hele for dig. Du skal hverken installere eller indtaste noget selv.
Læs mere om lønadministration - Klik her
|
|
Hvad kan en business angel gøre for dig? - Morten Orye Schiff
|
Du har udtænkt en unik forretningsidé. Ambitionerne er store. Men du har nogle spørgsmål og kunne egentlig godt bruge noget sparring omkring udviklingen af virksomheden. Du mangler måske også pengene, der skal gøre idéen til virkelighed? I mit andet indlæg her på bloggen opsummerede jeg de 6 vigtigste kilder til finansiering af din iværksættervirksomhed. Det kommer nok ikke bag på nogen, at jeg sværger til samarbejdet mellem iværksættere og business angels. Det er dette samarbejde, som jeg bruger mine vågne timer på, og som jeg vil fortælle dig om nu.
Det unikke samspil mellem en iværksætter og en business angel i iværksættervirksomhedens tidligste faser kan skabe stor værdi for alle involverede parter. Ikke bare økonomisk værdi, men i høj grad også værdi på den menneskelige konto. Tilfredsstillelse, udfordring og anerkendelse. Det er utroligt sjovt og givende at samarbejde med mennesker, der også får et kick ud af at være med til noget stort. Krøllede hoveder, særegne begavelser og skægge temperamenter, der matcher ens egen profil i et omfang, som du ikke finder magen til i andre sammenhænge. Pointen er selve processen og fællesskabet mellem iværksætteren og business angel’en.
Læs mere - Klik her
|
|
REGNSKAB, MOMS, BILAG, TAL - lyder det kedeligt? (Sponsor)
|
Sådan behøver det slet ikke at være. Vi kender reglerne, så du får så meget som muligt ud af dine hårdt tjente penge. Det betaler sig!
Vores kunder har valgt at bruge Revisionsselskabet Boe Frederiksen, da en professionel revisor, sparer dem for mange penge og frigiver tid til det, de er bedst til - at drive virksomhed.
Hos Revisionsselskabet Boe Frederiksen vil du opleve et tæt og engageret samarbejde. Uanset om virksomheden er lille, stor, igangværende eller iværksætter.
REVISIONSFIRMAET BOE FREDERIKSEN APS YDER ASSISTANCE I FORBINDELSE MED:
• bogføring af virksomhedens bilag • udførelse af lønregnskabet og angivelser heraf • udarbejdelse af kvartals- og halvårsregnskaber • udarbejdelse af årsregnskab • assistance i forbindelse med selvangivelse • udarbejdelse af budgetter til banken • assistance i forbindelse med skattesager • udarbejdelse af personligt regnskab • udarbejdelse af selvangivelse • bogføring af momsregnskabet • lønregnskab • assistance i forbindelse med skatte- og afgiftsklagesager indenfor det administrative klagesystem
KONTAKT OS
Vi tager gerne en uforpligtende snak med dig om dine behov. Vi udarbejder et gratis forslag til, hvilken løsning, der passer præcist til din virksomheds behov for bistand til bogføringen og revision.
Kontakt os i dag - Klik her Eller på tlf. +45 38336448
|
|
Want Success? Do As Little As Possible! - Mike Michalowicz (The Toilet Paper Entrepreneur)
|
It’s about time I answer a reoccurring question. People ask it in various ways but it boils down to: How can Obsidian be so stupid as to only partner with a very select group of people? Isn’t it dumb to only focus on entrepreneurs between 18 and 26, are early stage, don’t need immediate funding and are located in the northeast US? Clearly Obsidian is missing out on millions of extraordinary opportunities. Obsidian just doesn’t get it.
Not only do I receive emails like this daily, but some people also post these comments on our blog. One typical example was posted by Scott Rush on June 10th.
[After learning of Obsidian] I was very excited and immediately came to your site. Unfortunately, when I read the age restrictions, I was very disappointed. I’m older than 26, does that make my idea any less great or marketable? Why do you have a restriction like that? It seems very discriminatory.
Let me start by saying: Your entrepreneurial success is NOT determined by your age. Arguably the younger you start, the more time you have to learn, expand and grow. But if Colonel Harland Sanders can start the KFC franchise at age 65, you can do the same. Your marketability and your success are not determined by your age.
Your products and/or service are NOT less marketable the day you turn 27. Actually, many very successful entrepreneurs started their companies only after working in the “real world” for 5 to 10 years.
Your entrepreneurial success is NOT determined by where you live. If you are in the great state of New Jersey, or in the great state of Texas, or the great state of South Dakota… it doesn’t matter. Your success is up to you and your ability to market it. Of course, if you are in the great state of Confusion, that’s another issue all together.
You entrepreneurial success is NOT determined by how much funding you get. In fact, the less funding you have the more likely you are to be successful. Since with less money, you must have more ingenuity. The more ingenious you are the more success you will have.
Læs mere - Klik her
|
|
Det med småt
|
* Amino Nyhedsbrev er et gratis iværksætter nyhedsbrev med 12.310 abonnenter, udgivet af Amino ApS. * Citat: Ja, tak. Husk at citere "Amino" som kilde. * Følg Ivæksætter-debatten Amino her. * Tak til eBrev for sponsorat af nyhedsbrevs-service. * Tilmelding og afmelding foretages nemt og smertefrit her. * Udgiver: Amino Aps © 2009
|
|
|