Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde har brudt kontrakt - hvad gør jeg?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15007
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

SørenLarsen:

Jeg gik ud fra, at personen oplyste mig selskabsoplysninger, samt adresse på et selskab, som enten var under stiftelse eller var stiftet..

Hvis der intet selskab er, så må du vel os kende "underskrivers" ID... Og dermed gøre vedkommende erstatningsansvarlig i henhold til lovgvningen...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:30

SørenLarsen:

Jeg gik ud fra, at personen oplyste mig selskabsoplysninger, samt adresse på et selskab, som enten var under stiftelse eller var stiftet..

Hvis der intet selskab er, så må du vel os kende "underskrivers" ID... Og dermed gøre vedkommende erstatningsansvarlig i henhold til lovgvningen...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:38

Det er mig der er kunden !!!

Og jeg syntes lige så godt vi kan få det hele på bordet her. Uanset om det er til min fordel eller ej.

Jeg har været i gang med at starte virksomhed, og i opstarts fasen kontaktede jeg inmobile for at høre om udvikling af mit produkt. På dette tidspunkt var virksomheden under stiftelse og der lå derfor intet vat eller reg nummer. Vi lavede dog en kontrakt alligevel mellem selskabet som da var under stiftelse og inmobile.

Der skete desværre det at firmaets investorkreds trak sig ud af projektet da situationen lige pludselig blev ændret dramatisk. Jeg har derfor oplyst inmobile om at investor kredsen var væk og og at jeg evt ville finde pengene et andet sted, men at projektet pt var sat på pause indtil der kom den nødvendige kapital der kunne gøre produktet til virkelighed.

Resultatet var en mail med trussel om advokat og denne amino tråd.

Det er rigtigt at der ligger en kontrakt om udvikling af et produkt, men ifølge inmobile er der ikke blevet påbegyndt noget arbejde, og det er hele tiden via mail blevet oplyst fra søren at arbejde ikke ville begynde før betaling fandt sted.

Jeg mener på baggrund af disse ting at der ikke kan dokumenteres en udgift i forbindelse med den aftale der er lavet, og mener der må ligge en eller andet fortrydelsesret i dansk lov der giver mig muligheden for at sige stop og lave en annullering inden arbejdet er startet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:54

Ravn:

SørenLarsen:

Hej Ravn,

Eftersom selskabet ikke var stiftet, da kontrakten blev underskrevet, så blev de første 2 rater sendt med moms.

Hej

Nu er jeg ikke med længere, har i lavet en kontrakt med et Ltd. som ikke er stiftet ? eller hvem er det i har lavet kontrakten med ?

Har i modtaget betaling nogle af de aftalete rater eller ej?

Mvh

Ravn

Det står nu tydligt nok. De har lavet en kontrakt med et LTD, som er under "stiftelse", dog er det aldrig stiftet. De har ingen betaling modtaget, som det fremgår af flere indlæg...

Hvem de har lavet kontrakten med, har trådstarter dog ik svaret på, men man må formode at de kender vedkommendes ID...

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:05

skyldig:

...

Det er rigtigt at der ligger en kontrakt om udvikling af et produkt, men ifølge inmobile er der ikke blevet påbegyndt noget arbejde, og det er hele tiden via mail blevet oplyst fra søren at arbejde ikke ville begynde før betaling fandt sted.

Jeg mener på baggrund af disse ting at der ikke kan dokumenteres en udgift i forbindelse med den aftale der er lavet, og mener der må ligge en eller andet fortrydelsesret i dansk lov der giver mig muligheden for at sige stop og lave en annullering inden arbejdet er startet.

Hvis det var tilfældet - skulle det nok være skrevet med ind i kontrakten. Hvorfor så ellers indgå en kontrakt? - Spørgsmålet er jo så om InMobile ville have gået med til kontrakten hvis du havde sagt at du ville have en mulighed for stadigt at springe fra, såfremt din investorgruppe også sprang fra. 

-Karsten

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:06
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

SørenLarsen:

Uden på nogen måde at skulle holde med nogen i sagen, så vil det nok være smartest for jer, at glemme sagen og komme videre. Så har i lært af disse fejltagelser og laver dem ik i fremtiden.

Modparten er et "LTD selskab", og jeg kan nemt gennemskue en løsning fra hans/deres side, som blot påføre jer ydeligere udgifter, men ingen kompensation for det udførte arbejde...

Smid aldrig gode penge, efter dårlige penge! Og det ender det sikkert med i denne sag...

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 15:07
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Henrik :

Gad vide om det ikke handler om at projektet skulle finansieres først, igennem reklameindtægter?

http://www.amino.dk/forums/t/65997.aspx?PageIndex=1

Nej men tak for dit link det er vi flere der sætter pris på. (idiot)

Virksomheden er gået fra at have 700.000,- på papiret til at have minus. Som nævnt i det indlæg du linker til var reklamen på ingen måde en del af budgettet.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 15:12

Hvis du træder ind i debatten som anonym, må du da vel forvente at folk slår de tråde op hvor du har deltaget med samme bruger.

Klogt træk.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:30

skyldig:

Nej men tak for dit link det er vi flere der sætter pris på. (idiot)

Det er vel ik forbudt at holde en anstændig tone?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)