Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er reglerne for en fotograf?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var ude at tage billeder til bryllup i sidste weekend, de har betalt depositum, men de vil ikke betale det sidste beløb før de har billederne. Jeg vil helst ikke aflevere billederne før jeg har pengene, da jeg er blevet snydt før, hvem har ret her - hvad er reglerne for fotografer?? :zconfd

Jeg har arbejdet i 13 timer så man kan sige at jeg har leveret halvdelen af varen.
Jeg kender ikke et sted på nettet hvor man først får varen sendt og derefter betaler.
Idet jeg tidligere er blevet snydt for en betaling, vil jeg ikke "dumme" mig igen. Og derfor har jeg forklaret kunden at jeg skal have betalingen inden de får billederne, pr efterkrav eller hvis jeg køre ud og aflevere dem.

Depositummet de betalt er min sikkerhed for at de ikke lige pludselig aflyser dagen før, som jeg tidligere har været udsat for.

Det er slet slet ikke for at hænge nogen ud her at jeg sætter det hele inde, jeg vil bare så frygtelig gerne vide hvad reglerne er her og hvordan jeg skal forholde mig. Faktisk kender jeg slet ikke reglerne.

Jeg vil meget meget gerne sende pr efterkrav, men jeg ved simpelthen ikke hvordan søren jeg skal få mulighed for det, syntes godt nok det er svært at læse sig til.

Jeg ville også gerne køre ud med billederne mod betaling ved døren. Men parret er på bryllupsrejse, og har sagt jeg kan aflevere dem hos forældrene, men hvis de ikke har pengene i døren når jeg aflevere dem så er det lidt svært bare at sige "jamen så smutter jeg igen hej hej"

Hva søren skal jeg gøre. Jeg har aldrig prøvet at kunderne ikke vil betale inden man sender billederne. På min faktura står der "når sidste beløb er betalt sendes billederne" Og det var det kunden brokkede sig over og det vil de ikke være med til. De tror jeg snyder dem, men deres billeder har jo ikke nogen værdi for mig, jeg er bare så bange for at de siger ej dem kan vi ikke lide, dem vil vi ikke betale for og så beholder de dvden eller laver en kopi af billederne.

Ja, please hjælp mig her, for jeg er virkelig lostSad

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

evt send dem pr efterkrav ??

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 23:42

hehe god ide med efterkrav Yes

Stine Arnholtz:
På min faktura står der "når sidste beløb er betalt sendes billederne" Og det var det kunden brokkede sig over og det vil de ikke være med til.

Jeg vil mene du er i din gode ret hvis du har aftalt/oplyst kunden om dine betingelser før i gik i gang !?!

/allan

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:44

der er jo også den mulighed i mødes et sted, lige som til brylluppet :-)

Fra Århus
Tilmeldt 6. Mar 09
Skrevet kl. 23:44

Ja, det har jeg også skrevet i teksten at jeg gerne vil - men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man får det igang. På postdanmarks hjemmeside lyder det meget indhvilet syntes jeg. Det er måske meget let?

Eller kan man gøre det via DHL?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:46

du tager dine billeder med på posthuset i en brun konvelut og siger til ekpedienten at den skal sende pr. efterkrav, så plere de at være søde til at hjælpe og udfylde :-)

mikkel

Fra Århus
Tilmeldt 6. Mar 09
Skrevet kl. 23:47

Vi kan ikke rigtigt mødes da brudeparret bor i australien.

Men jeg har ikke fortalt hvordan den sidste betalig foregår inden jeg sender den sidste faktura efter opgaven er lavet. Det er da de modtager 2. faktura at de bliver sure. De vil have varen først inden de betaler. Men jeg har jo udført arbejdet, det er jo den eneste garenti for at jeg får pengene er ved at de indbetaler først og så sender jeg med det samme. De ligger brændt og klar til at sende.

Derfor ville jeg gerne lave det pr efterkrav, men kan simpelthen ikke hitte ud af hvordan jeg gør det

Fra Århus
Tilmeldt 6. Mar 09
Skrevet kl. 23:48

Det er kun firmaer som kan sende pr efterkrav nu og man skal vidst have opretten en giokonto eller noget i den stil - men har nogle af jer prøvet at sende pr efterkrav efter 1 januar 2009?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:50

Nej okay, vidste ikke der var nye regler...

Hmm så ved jeg ikke, måske gls kan hjælpe ( bare husk og pak cdèn godt ind :-) )

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:51
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)