Hej Jeg har en webshop med designer børne - og dametøj og har i et par måneder lagt et fast budget på goggle med 900 kr. Det er en jungle når man ingen ting ved om søgemaskiner og det tager flere dage at sætte sig ordentligt ind i tingene. Du vælger et fast beløb pr. klik eller et fast månedligt. Dine words skal vælges med omhu og bruger du uautoriserede i forhold til din side skal du betale mere. Det er utrygt for mig at bruge google, da det ikke er muligt at få personlig hjælp, du bliver hele tiden ledt rundt, men det er uden tvivl guld, hvis man har tjek på det. Det er der selvfølgelig også nogle der lever af.. altså lever af at have tjek på, heldigvis Stine |
Hej Brian,
jeg kan bekræfte hvad de fleste i denne tråd allerede har sagt: Brug meget tid på at finde søgefraser i stedet for søgeord - "billigt webdesign" er altså bedre end "webdesign".
jeg kan bekræfte hvad de fleste i denne tråd allerede har sagt: Brug meget tid på at finde søgefraser i stedet for søgeord - "billigt webdesign" er altså bedre end "webdesign".
Og en anden detalje, som vist også er nævnt i denne tråd: Sæt din max. CPC højere end du egentlig bryder dig om - i starten. Det giver en chance for at dine annoncer bliver populære (at der er mange der klikker på dem) og populære annoncer bliver "belønnet" af Google. Belønningen består i, at din annonce får en høj placering på siden selv om du gradvist nedsætter din CPC. Placeringen er altså ikke kun et spørgsmål om CPC, men også et spørgsmål om hvor "populær" din annonce er.
Et sidste tip: Giv det MINDST 2 måneder inden du afgør, om AdWords er det rigtige for dig. Og hold godt øje med din kampagne og indfør nye søgefraser, juster på din CPC, opret nye annoncevarianter og check hvad der virker bedst. Det ER et stort arbejde at køre en effektiv AdWords kampagne, men i de fleste tilfælde lønner det sig i sidste ende.