Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når folk stjæler billeder...

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:
Jeg kan klikke lige så tosset jeg vil...og jeg bliver stadig nægtet adgang ???

Jeg kan i Fire fox der virker denne amatør funktion nemlig ikke Smile

I øvrigt kan du i IE trykke esc ned så virker det, en anden mulighed er at bruge screenshot hvor du tager et billede at din skærm.

/allan

Vil lige tilføje den løsning med vandmærke samt copyright advokat er den eneste vej Wink

Fra Skive
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:09

Kære Helle,

Det er ikke i orden at andre bruger jeres billeder uden tilladelse, og jeg må anbefale, at du tager kontakt til en anden advokat end den, der siger at det ikke kan betale sig at lave et juridisk træk.

Nu har du forsøgt at optage en dialog med vedkommende og da det ikke virker, er næste skridt at din advokat sender dem en anmodning om at fjerne billederne fra deres markedsføringsmateriale, betale for brugen og erstatning for krænkelse af din ophavsret. Der vedlægges dokumentation for din ophavsret samt screenshots af hjemmesiden, hvor krænkelsen påvises.

Det har som regel god effekt at lade advokaten give dem et rap over nallerne og der bør være gode chancer for at sagen ender med et forlig. Det er ikke sikkert at du får hele dit krav hjem, men du får sat foden ned.

I fald, du vælger at lade sagen dø hen ved at give op, bliver de sikkert ved med at snylte på dine billeder.

En anden forebyggende ting, du kan gøre, er at få en synlig juridisk disclaimer til at være en del af din hjemmeside. Du kan her bl.a. gøre opmærksom på at dine billeder er beskytte af Copyright og enhver krænkelse vil blive retsforfulgt.

Jeg synes bestemt at en sådan sag bør følges til dørs...

Mange hilsner,

Rikke Boe

P.S. Mirijam Frank har gang i en lignende sag, så måske hun kan hjælpe med at prissætte dine billeder?

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 16:35

Hej Helle :-),

Sur historie, men den kan løses på en sjov måde :-)... I Mikkel Demibs bog (http://seo.demib.dk/), står der en guide til hvordan du kan sende konkurrenterne hen på andre sider end din egen, eller at de tror at din side er nede.. dermed kan de ikke stjæle dine billeder :-).. Nemt ik? :)

(IP Redirect er keywordet) :-)

God weekend,

Mange hilsner,

Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40

Hej Helle

Jeg har selv implementeret følgende koder på min hjemmeside...det skal gøres på alle sider. I IE virker det.

<BODY background="xxx.jpg"  ondragstart="return false" onselectstart="return false">

Og så et javascript;

<script language=JavaScript>
<!--

var message="Function Disabled! Copyrigth KR Tryk 2008";

function clickIE4(){
if (event.button==2){
alert(message);
return false;
}
}

function clickNS4(e){
if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){
if (e.which==2||e.which==3){
alert(message);
return false;
}
}
}

if (document.layers){
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
document.onmousedown=clickNS4;
}
else if (document.all&&!document.getElementById){
document.onmousedown=clickIE4;
}

document.oncontextmenu=new Function("alert(message);return false")

// -->

</script>

/Kenneth

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:16

Er der så en advokat her på amino der vil tage sådan en sag som »no cure no pay« ?

Kan se at de også har kopieret vores beskrivelse af varerne... og kan også genkende billeder fra andre konkurrenter.... så de tager garanteret ikke et eneste billede selv...

I øvrigt - jeg kan jo ikke blokere hendes ip adresse når jeg ikke kender den....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33

Kenneth:

Hej Helle

Jeg har selv implementeret følgende koder på min hjemmeside...det skal gøres på alle sider. I IE virker det.

...kode...

Den er altså lige så sårbar som den kode hun har nu :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3349
Skrevet kl. 18:42

Kenneth:

Hej Helle

<BODY background="xxx.jpg"  ondragstart="return false" onselectstart="return false">

Og så et javascript;

<script language=JavaScript>
<!--

var message="Function Disabled! Copyrigth KR Tryk 2008";

function clickIE4(){
if (event.button==2){
alert(message);
return false;
}
}

function clickNS4(e){
if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){
if (e.which==2||e.which==3){
alert(message);
return false;
}
}
}

if (document.layers){
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
document.onmousedown=clickNS4;
}
else if (document.all&&!document.getElementById){
document.onmousedown=clickIE4;
}

document.oncontextmenu=new Function("alert(message);return false")

// -->

</script>

/Kenneth

Den virker garanteret i de fleste browsere, men det er en meget ringe beskyttelse - for man kan bare vise kildekoden og finde stien til billederne der - så siderne er lige akkurat beskyttet ligeså godt som Pia's.

Billeder på varekort skal vandmærkes for at være beskyttede mod kopiering - og jeg tror de færreste gider sidde og klippe i et billede hver gang - desuden kan der også implementeres usynlige vandmærker til at få skovlen under tyveknægte.

Alt det med advokater kan nemt blive spild af tid, for man skal vel kunne sandsynliggøre hvor stor omsætning der er blevet "stjålet" p.g.a. det stjålne billede - og det kan sikkert blive svært. Så gør livet surt for billed-tyveknægte - that's it i think :)

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 18:48

Helle - houseofkids.dk:

øv øv øv... jeg skal simpelthen lige af med det:

Jeg er så p..... træt af når andre netbutikker sidder og feder den og stjæler vores billeder. Vi arbejder mange timer her i højsæsonen for at tage billeder af vores varer - og så sidder der nogen derude og driver forretning på vores materiale. Denne gang er det endda en som også er aktiv ind i mellem her på amino. Jeg har henvendt mig på telefon og mail flere gange og bedt dem om at fjerne dem - og der sker intet.... grrrr....

Det værste er at det ikke kan betale sig at gå lovens vej... det eneste jeg så kan gøre er at sende en faktura - men mon de vil betale den når de ikke engang besvarer mails og smider røret på når man ringer.

sgu da også hvor er det irriterende....Lightning

Mange hilsener Helle

Hej Helle...

Hvis du ved hvem det er - og du med sikkerhed kan bevise at det er dine billeder.
Så sender du dem en regning pr. billede  alt efter motiv og arbejde bag billedet.

Betaler de ikke regningen, sender du dem 3 rykkere og derefter kan der sagtens kører en sag

- de har jo ikke betalt deres regning for en ydelse som du har leveret.
Så selvom du modvillig har leveret ydelsen til dem - så koster det altså stadig at få den ydelse!

Du har prøvet at tale fornuftigt med dem og de bruger din copyright - det skal de betale for.
Du kan godt kræve 4/1 af salgprisen ved copyright-brud.

Hvis du er 100% sikker i din sag - så drop advokaten og fremfør sagen selv, det er meget normal at gøre idag, især med en princip sag som denne.

Hvis det stadig ikke hjælper, så ligger vi gerne en menu, ligesom vi har på www.123design.dk på din hjemmeside.
Så stjæler de dem ihvertfald ikke bare sådan lige.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12

Hej Jørgen Olsen

Giver dig ret.

Men så kan amatørene holdes væk, lad dem arbejde for det.

Jeg har tit stødt på citater fra min ellers ringe hjemmeside, på andre konkurranters sider, og det er efter hånden stoppet. Lige så at jeg ikke længere bliver citeret på forskellige våben sider.

/Kenneth

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 20:52

Forkert,

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)