Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsskadeforsikring

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg omdanner min virksomhed til APS til januar, regner jeg i hvertfald kraftigt med ;-) men i den forbindelse sidder jeg nu og laver budget, og dermed også skal have de lovpligtige forsikringer med.

I den forbindelse kan jeg så nævne at Alka samt Fair ikke ønsker mindre virksomheder, men kun større og kun få brancher. Men hos Alm. Brand fik jeg et bud på 3.700 kr for 2 medarbejdere.....det skal siges vi arbejder begge to på kontoret, med div. kontorarbejder og jeg synes egentlig det var en dyr pris.....har I nogle erfaringer og bedre bud på forsikringsselskaber...jeg mener Annette Sand snakkede om 500 kr pr stk. i branchen kontor....og hvis hvor???

Jeg kan se, man også skal betale AER, kan det passe det bliver næsten 5200 kr for 2 medarbejdere årligt?? eller har jeg misfortolket satserne..?

Men puha! der er mange overvejelser i forbindelse med omdannelsen af APS, i stående øjeblik kan jeg faktisk kun se udgifter på ca. 50.000 årligt! og det er skisme dyrt!! men håber at jeg kan få noget den anden vej...(hvis jeg finder en god revisor) :-)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:20

Jeg har min lovpligtige arbejdsskadeforsikring hos ALKA, og prisen er i en anden størrelsesorden end det, du nævner her. Måske betyder det noget, at jeg har samlet alle forsikringer et  sted. Jeg synes, du skal shoppe lidt videre, prøv evt. hos det forsikringsselskab, hvor du har dine private forsikringer og slå lidt på, at du så samlet alt et sted. Måske hjælper det.

AER: Satsen i 2009 er 2.067 kr. pr. år.

Beklager at måtte nævne det, men der er også AES, ATP, ATP-fib, erhvervsmedielicens og barsel.dk at tage hensyn til. Herudover en frivillig (men som regel fordelsagtig) sygedagpengeforsikring, så I ikke selv skal finansiere de første tre ugers sygdom men kan få dagpengerefusion fra dag 2.

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 21:21

Ja, jeg vil prøve at suse lidt videre ;-) Jeg er godt klar over der er flere udgifter end dem jeg nævnte, men på nær sundheds og sygedagpenge forsikring, så er de andre ikke helt så kostbare.

Tak for hjælpen......det var fórresten det selskab jeg har mine private forsikring i, at jeg fik den lidt mere pebre pris..

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:46

Henriette,

Du skal lige være opmærksom på at rigtig mange af de forskellige forsikringsselskaber har såkaldte "Kombineret Erhvervsforsikirng" eller "Kontor Forsikring". Det er pakkeløsninger hvor der så både er inkluderet arbejdsskadeforsikring, løsøreforsikring, diverse ansvarsforsikringer m.m. Ved disse kombinerede forsikringer kan du typisk få sådan noget som arbejdsskadeforsikring ret lavt.

Blot lige et tip herfra Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 10:01

Mange tak, jeg synes pt. det største problem er at finde et forsikringsselskab som vil have nye små kunder, mange vil kun have de store virksomheder....sørgeligt, når det er en lovpligtig forsikring.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 11:50

Hej Henriette.

Jeg tog en rundspørge rundt til alle de forsikringselskaber, jeg kunne finde og fik tilbud alle steder fra. (Jeg stødte ikke på problemet om, at de kun ville have store virksomheder)

Jeg endte med at vælge If, som havde de bedste priser. - Til gengæld er de dyrest med bilforsikring, hvor jeg valgte Fomo.

Det er en god ide at tænke over, hvad dine forsikringer skal indeholde, så de priser du sammenligner, bliver for de samme ydelser.

Mange hilsner

Miriam

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:45

Vi har IF gennem byggeriets forsikringsservice og noget hos Tryg også, generelt er vi ganske godt tilfredse.

Privat har jeg haft Alka og magen til lorteforsikringsselskab, skal man lede længe efter, for 10 år siden satte de min husstandsforsikring op med 100 %, så jeg måtte finde en anden og de har lige brilleret med at sætte ulykkesforsikringen op med 150 %, så jeg tog mig sammen og fandt en ny til den også - og til den gamle pris. Det skal siges at der aldrig har været en skade på nogen af Alka forsikringerne. Mærkelig måde at bede kunderne skride.

Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:47

Jeg har netop selv haft behov for at tegne den lovpligtige arbejdsskadeforsikring - jeg stødte på denne tråd og har lavet pristjek hos alle de nævnte selskaber. Der er dog et selskab som ikke nævnes her i tråden, nemlig Industriens Arbejdsskadeforsikring (iaf.dk), hvor jeg er endt med at blive forsikret fordi det er til en langt mere rimelig pris end de tilbud jeg har fået fra de andre selskaber (som prismæssigt bevæger sig i det leje som nævnes tidligere i tråden). Så er det nævnt.

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 17:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad os få nogle tal på bordet:

Codan Kombi Erhverv  4737 kr

If Erhverv 6700 kr

Gældende for begge er, at de dækker to ansatte - en ansat og jeg selv - og har den lovpligtige del samt ansvar.

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 22:26

Er der nogen der har nogen opdateret priser på arbejdsskade forsikringer indenfor håndværksbranchen? Vi giver ca 8.000 kr for vores medarbejder. Er der nogen der ved hvilket selskab som kan tilbyde dette billigere? Smile

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)