Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ønskes til forståelse af NM/MLM

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Tak for de mange kvalitets spørgsmål, som jeg vil besvare nedenfor.

Rigtig mange distributører gør det for at tjene nogle tusinde ekstra hver måned, og fordi de er begejstrede for produkterne (og ikke føler at de skal sælge, men blot anbefaler).

Hvad angår 5% på første niveau er det IKKE et krav med en GSV på 1000 - men blot 100 PSV for at opnå 5% på første niveau.

Seperate aftaler for hvert LAND er ikke nødvendigt, dog skal man have en aftale for andre markeder, men det får man uden problemer, det er blot et spørgsmål om at udfylde en blanket (har man sin egen Nu Skin hjemmeside, som man får gratis ved køb af f.eks. et galvanic starter Kit) - har man det automatisk til alle lande og markeder - og kompensationsplanen er den samme - d.v.s. om du har dine kunder/distributører i DK, Rusland, Thailand eller Canada giver det  samme afregning.

Jeg opfordrer også altid til at man skal læse aftalen igennem, og en af grundene til at der er en del nedskrevne regler, er for at sikre at folk "opfører" sig ordentligt, og at nogle etiske spilleregler overholdes.

Ifølge Politikker og Procedurer står: " Du kan bestille produkter til videresalg hos Nu Skin lokalt i henhold til de gældende betingelser for distributører og i andre lande, hvor du er autoriseret til at drive forretning i henhold til de lokale regler."

Dette betyder AT du kan bestille varer i Tyskland, til detailsalg til en kunde i Tyskland, og du kan bestille varer i Danmark til en detailkunde i Danmark, du SKAL ikke men KAN. Dette giver dig muligheden for at bestille varer i Tyskland, som firmaet kan sende (ikke til dig i DK) - men til en kunde i Tyskland. Derved slipper du for at skulle sende varer rundt, og sender over grænserne o.s.v.

Lidt ærgerligt er det at man kun kan tjene til og med niveau 6 som jeg forstår.

Ja det kan du synes, men for at alle kan få en ordentlig afregning (også dem som ikke får bygget længere ned) - synes  jeg det er fint med 6. niveau, og så en god afregning på 5-25%. Der er så til gengæld ingen begrænsning for hvor bred en organisation du ønsker, hvilket gør at der ikke er nogen "limit" på din indtjening, så om du vil have 1000 kr. i måneden eller en million, det er op til egne evner og energi.

Ja alle Nu Skins produkter er selvfølgelig godkendt i Danmark, der kan være enkelte produkter som findes specifikt på nogle markeder som ikke findes på det danske, et eksempel er en serie til blegning af huden, som markedesføres f.eks. i Thailand og andre Asiatiske lande men ikke i DK. '

Håber det var brugbare svar, ellers så hører jeg gerne fra dig.

Med venlig hilsen

Lillian Pabst

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:25

Hej Lillian og Søren

Jeg følger naturligvis jeres kvalitative indlæg og vil blot lige tilføje, f.s.a. kosmetik,

Det er langt fra alle, og her snakker vi også om de helt store, der opfylder reglerne i

kosmetikbekendtgørelsen, og jeg vil råde alle til at checke det INDEN man påbegynder.

Det er ikke uden omkostninger hvis man markedsfører et produkt og det ikke overholder lovgivningen. Nu kan kosmetikbranchen dog tage den lidt med ro, og man ser at den tager den meget med rom f.s.a. korrekt mærkning og forbudte ingredienser. Det er således, at Miljøministeriet langt fra er ligeså effektivt som Fødevarestyrelsen, og derfor går der en rum tid før der bliver ryddet op, om nogensinde.

Det er ærgeligt men sandt, at man nok skal se mange af årsagerne til nutidens allergier skyldes brug af kosmetiske produkter som har og stadig gør for størstedelens vedkommende, parabener og andre miljø- & sundhedsskadelige stoffer.

Men gør jeg selv en tjeneste, dem af jer der sælger kosmetiske produkter, og i princippet er jer der markedsfører dem, at læse kosmetikbekendtgørelsen, der kan være uoverskuelige konsekvenser forbundet med at sælge produkter som ikke er i orden.

Og det er uanset om folk kan lide at bruge dem eller ej :-)

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 08:54

Til MLMNewbie

Vi kan ikke være mere enige..... Derudover er der rigtig mange som ikke er klar over hvilken indvirkning de mange fyldstoffer i industrien - mineralske olier, petrolatum, parafiner o.lign har på huden hvad angår velbefindende, affaldsstoffer, udtørring og ældning.

Men det  kan være meget svært for forbrugerne at læse og forstå indholdsfortegnelser på produkterne - og det er min oplevelse at mange føler sig i vildrede om hvad de skal vælge.

Samtidig er det en branche hvor der er mange penge "på spil" - hvilket gør at der er mange modstridende interesser, som kan være svære at gennemskue.

Det er fint at reklamere med at man holder sig fra farvestoffer, parfumer og parabener - men der er mange andre fyldstoffer, som heller ikke gør noget godt for huden. 

Mange har sikkert prøvet at blive "gift" med en læbepomade - det føles godt når man smører læberne, men 10 min. efter er de igen udtørret - og man smører igen, igen og igen.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)