Jeg startede for 4-5 år siden et site, og nu ved jeg ikke hvad skal jeg gøre for at komme videre og tjene på det. www.hltv.org, som er et site der streamer "top of the pop gaming" (computer spil på koncurrence niveau om flere 100.000 kr) og indeholder en masse features og tilbud, som alle er relateret til professionel gaming. Der er blandt andet "Oddset", genudsendelser af gamle kampe, seneste nyheder og som sagt stream af selve kampene. Denne streaming er jeg den eneste i Europa der kan tilbyde i en sådan kaliber som jeg er i stand til Jeg får sponsoreret en del præmier til mine brugere og servere og båndbrede er også helt på plads. Jeg ligger med 140.000 unikke brugere og 3.000.000 sidevisninger om måneden. Mine brugere er i snit 18,5 år. Er der nogen penge at hente i netop det jeg har at tilbyde? Hvem kunne det være noget værd for? Jeg har med egne midler banket mit site op til at være et sted i top 3 i Europa inden for netop min genre. Jeg er ikke i tvivl om, at med bare et par tusind kroner om måneden, at jeg kunne sætte min nærmeste konkurrenter, da jeg som sagt leverer den unikke streaming. Jeg mangler råd, ideer og vejledning. Jeg kan kode og designe alt, så du behøver ikke være sky. |
~140.000 unikke brugere - hvad så nu?
eks 10000 visninger for x antal kroner. Måske reklame når man venter på at se kampen eller en lille reklame mens kampen er igang... så betale for at få det fjernet... måske 10Kr i måneden for at få nogle extra funktioner som bruger... Hvis bare 10000 af de bruger gider få det er det 100k "lige i lommen" om måneden. Synes personligt det faktisk er en fed side du har fået op at stå... |
Du siger reklame. Men til hvem? Hvordan skal jeg få fat i nogen der vil betale? Eller rettere sagt. HVOR? Jeg har haft Google Ads, men jeg er banned for click fraud, hvilket i sig selv var dybt underligt. Jeg var slet ikke hjemme i den periode, men Google er ikke til at hugge eller stikke i selv om jeg har mailet flybilletter og andet bevis på at jeg ikke snyder. Ellers ærgeligt for de gang rigtig godt. |
Ellers findes der mange danske tradedoubler, banner.dk, danban o.s.v Men tror måske du skal have fat i mobilselskaber som er efter de unge o.s.v... måske geek ting. |
Jeg kunne forestille mig at der kunne være gode penge at hente. |
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Med det besøgstal skulle der helt sikkert være muligheder for at tjene nogle gode penge. Desværre kan jeg ikke åbne dit site lige nu, så jeg kan ikke give nogle konkrete råd. Sur røv at du er blevet banned fra AdSense - måske Mikkel DeMib herinde fra har et godt råd omkring det. Hvis det er AdSense vejen du helst vil gå, så synes jeg at du skal prøve Overtures (Yahoo/MSN(lidt endnu)) (http://publisher.yahoo.com/) pendant til AdSense. MSN er på vej ud af Overture og i stedet ved at lave deres egen AdCenter (adcenter.msn.com) - jeg ved ikke om de har en AdSense pendant endnu (mindes noget med en beta for udvalgte sites). /Claus |
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
Umiddelbart vil jeg mene, at din målgruppe ikke er den mest attraktive for annoncører. De er lidt for unge (stor andel, som ikke er myndige) og også ret spredte geografisk, hvilket gør det svært at ramme dem med relevante annoncer. Bl.a.derfor kunne du rigtig godt bruge Adsense, de finder næsten altid noget, som kan bruges, synes jeg. Jeg har ingen erfaring med Yahoos publisher progam, men det er også en god idé at undersøge. Udsender du et nyhedsbrev? Her kan du i hvert fald bringe reklamer fra diverse affiliatebureauer, men det kræver nok et stort antal tilmeldte, da reklamerne skal tilpasses brugernes nationalitet for at få en ordentlig effekt... |
og med "pro gaming udstyr" til over 1500kr per mand. De går sq op i det, shopper alt gear og pc over nettet. Jeg har overvejet det med affiliate, men det virker for usikkert. Det er jo selvfølgelig typisk, at når jeg endelig finder denne oase, så sprænger min server i luften. Jeg krydser fingre for sidste backup :D |
Det kan naturligvis være usikkert om det giver en fornuftig indtægt, men hele ideen er jo at du ikke har nogen økonomisk risiko. Hvis du går videre med ideen så vil jeg anbefale dig at tale med de mulige samarbejdspartnere om at DE leverer salgsmaterialet. Det kan være nyheds emails, andre salgsbreve, bannere osv. En vigtig ting er dog at spørge dem om statistikken på materialet. Det er SUPER VIGTIGT at de selv har testet salgsmaterialet først inden de giver det til dig. For hvis det er testet så ved de også at/om det virker. |
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum