Jamen hvad skal vi væde |
Simon:Jamen hvad skal vi væde
? - Jeg kører da SEM kampagner på facebook for 3 mobil, casino kampagner og lign. og jov de konvertere ligesom for et halvt år siden
Hvad er SEM kampagner på facebook ?
Debat
Jamen hvad skal vi væde |
Hvad er SEM kampagner på facebook ? |
Nu ligger reklame storhedstiden på facebook os længere tilbage... Facebook har tabt markedsandel til især twitter, hvor de "ældre" er søgt over... |
|
Jeg bruger social medier sådan , jeg har tilmeldte mig omkring 1000 forskellige eller mere ,jeg laver en profil står lidt om min virksomheden , tilmelder min rss eller feed som det heder på denne profil og på de fleste af de profiler jeg har ligget denne rss eller feed som det heder , sker der noget nyt så hver gang jeg opdatere min hjemmeside på alle 1000 eller flere jeg har tilmeldt mig ,jeg synes det er den bedste måde at bruge de fleste sociale medier på Da jeg synes at skrive reklame ud med mail mv. betragter jeg som spamme , derfor synes jeg det er lettest at lave nogle interessant profiler som gør folk klikker videre til min hjemmeside, flere af mine profiler giver ret godt tilbage med kliks
|
Jeg bringer lige her en kort forklaring fra min SEO bog: SEM er en forkortelse for ”Search Engine Marketing” - eller på dansk, “markedsføring I søgemaskiner”. Facebook er ikke en søgemaskine og sælger ikke annoncer baseret på søgninger. |
|
SEM betyder Search Engine Marketing. Det eneste sociale medie jeg bruger er Amino. Årsagen er ligetil - det er her jeg finder inspiration, hjælper, og får da også en kunde herfra i ny og næ. Grunden til at jeg tror at debatten er død er i mine øjne fordi jeg vurderer det som alt for omstændigt at få kunder via sociale medier sammenlignet med Google. Årsagen er meget simpel: Google har gennem årene fået udviklet verdens mest sofistikerede "målretningsmaskine" der med en skrræmmende præsicion gør det mulig for leverandør og kunde at finde hinanden. Denne målretning kan de sociale medier slet ikke hamle op med. Jo, i visse tilfælde, nemlig når man sælger produkter, som "alle" skal have - såsom mobiltelefoner m.m. Men jeg ser ikke meget ide i at "forstyrre" almindelige brugere i deres "privatsfære" for at tilbyde dem noget, de aldrig kunne drømme om at købe. Så med risiko for at blive "slagtet" af andre så holder vi os til de ting der beviseligt fungerer og har gjort det i årevis. Og hvis der er noget jeg tror på, så er det relevans (jeg skriver om det midt på siden) og konverteringer. Venlig hilsen, Christian
|
Det er ikke min oplevelse. Det er Twitter og Facebook der driver den største del af det eksterne salg af min bog - og konverteringerne er faktisk bedre end Google. |
Shhh Mikkel!
|
deMib og Thomas, Jeg har bemærket at I nu et par gange har fremhævet eksempelvis Twitter. Jeg kan ikke lade være med at prøve at gribe de bolde, som I har smidt op i luften et par gange nu? Henrik |