Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

duplicate content i linkkataloger tilladt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi skal til at find div. linkkataloger vi kan blive optaget i. I den forbindelse har jeg flere gange stødt på andre virksomheder, som skriver præcis samme tekst når de tilmelder sig kataloget. Men hvorfor det? Er det ikke potentielt farligt, da der jo i så fald bliver tale om duplicate content? Eller er der noget jeg har misforstået??

Hilsen Morten

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:58

Hej Morten
Nej der burde ikke være noget potentielt farligt i det. Du skal blot ikke begå den dumme fejl som mange gør, at bruge tekster fra dit website og copy-paste det i katalogerne. SÅ risikerer du nemlig i værste fald, at søgemaskinerne vil vise katalogsiderne frem for din egen. (sandsynligheden er måske ikke så stor, men risikoen er der)

Stort set alle "ekspertudtalelser" jeg har læst om dette emne mener, at unikke tekster er det bedste (og absolut link-teksten der som regel i kataloger er sidens titel)
I en anden debat udtaler Mikkel Demib, at de unikke beskrivelser har så lille betydning, at det er et dårligt sted at lægge sin energi. (jeg beklager hvis jeg fejlciterer, jeg gad ikke lige lede efter indlægget)
Personligt skriver jeg unikke beskrivelser, jeg genbruger dog gerne hver beskrivelse et par gange, laver nye kombinationer af beskrivelserne osv.

For katalogerne er det naturligvis duplicate content. Derfor foretrækker de uden tvivl unikt indhold, men det er nok brgrænset hvor mange der tjekker.
Det er jo kun en éne side hvor din beskrivelse er, som er duplicate content og derfor på visse søgninger måske ikke bliver vist. Sider med duplicate content bliver også vist på Google, men sansynligvis mindre end ved unikt indhold.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Unikke tekster er altid bedst, men det kan dog være et problem at lave 200 unikke tekster hvis de ikke må fylde mere en 200 tegn og skal handle om det samme produkt.

Lav eventuelt 10-15 unikke tekster så den samme tekst kun bliver brugt det mindre.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Men hvorfor det? Er det ikke potentielt farligt, da der jo i så fald bliver tale om duplicate content? Eller er der noget jeg har misforstået??

Der er flere forhold her ...

1) Hvis den tekst du skriver til katalogtilmeldingerne er en du har lavet til det formål (hvilket det sikkert er) er der ikke tale om duplicate indhold fra dit site - men i værste fald mellem de kataloger der bruger det.

2) Du kan ikke altid bruge den samme beskrivelse i alle kataloger, da der kan være forskellige retningslinier, tilladte antal tegn osv. I hvert fald vil du så ende med laveste fællesnævner og det er sjældent godt nok.

3) De største og vigtigste kataloger (typisk en meget lille håndfuld) skal du naturligvis være mere omhyggelig med end de mange mindre. Brug flest resurser der, hvor det batter mest. Hvis du vælger at tilmelde dit website til rigtig mange kataloger, så er det urealistisk - og et alt for stort arbejde, at skrive helt nye og originale beskrivelser til hvert eneste katalog. P.t. har vi f.eks. over 1.000 kataloger i vores interne database over kataloger vi har valideret på forskellige måder - at lave en unik kort beskrivelse af et website til dem alle er i praksis så godt som umuligt. Og det er totalt overkill :)

I praksis gør vi tit det, at vi laver nogle tekst-stumper - korte sætninger, der kan sættes sammen på forskellige måder og justeres lidt. På den måde kan man lave forholdsvis mange semi-unikke tekster på en let måde.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)