Hej Vi skal til at find div. linkkataloger vi kan blive optaget i. I den forbindelse har jeg flere gange stødt på andre virksomheder, som skriver præcis samme tekst når de tilmelder sig kataloget. Men hvorfor det? Er det ikke potentielt farligt, da der jo i så fald bliver tale om duplicate content? Eller er der noget jeg har misforstået?? Hilsen Morten |
Hej Morten
Nej der burde ikke være noget potentielt farligt i det. Du skal blot ikke begå den dumme fejl som mange gør, at bruge tekster fra dit website og copy-paste det i katalogerne. SÅ risikerer du nemlig i værste fald, at søgemaskinerne vil vise katalogsiderne frem for din egen. (sandsynligheden er måske ikke så stor, men risikoen er der)
Stort set alle "ekspertudtalelser" jeg har læst om dette emne mener, at unikke tekster er det bedste (og absolut link-teksten der som regel i kataloger er sidens titel)
I en anden debat udtaler Mikkel Demib, at de unikke beskrivelser har så lille betydning, at det er et dårligt sted at lægge sin energi. (jeg beklager hvis jeg fejlciterer, jeg gad ikke lige lede efter indlægget)
Personligt skriver jeg unikke beskrivelser, jeg genbruger dog gerne hver beskrivelse et par gange, laver nye kombinationer af beskrivelserne osv.
For katalogerne er det naturligvis duplicate content. Derfor foretrækker de uden tvivl unikt indhold, men det er nok brgrænset hvor mange der tjekker.
Det er jo kun en éne side hvor din beskrivelse er, som er duplicate content og derfor på visse søgninger måske ikke bliver vist. Sider med duplicate content bliver også vist på Google, men sansynligvis mindre end ved unikt indhold.