Når jeg skal tracke min trafik på mit site via Google Analytics - så har jeg uploaded en fil der hedder "´google1fdb0e12cv232v.html" et eller andet i den stil - er det nok ? eller skal jeg indsætte en kode på alle sider - for at kunne følge trafikken helt præcist på alle siderne?
Under status på analytics siger den "sporing installeret" og en anden website jeg har siger "modtager data".
Og med hensyn til webmaster tools der har jeg indsat en html kode i forsiden - er det alt? Den siger at den er valideret
Ja, jeg var lidt for hurtig. Du skal have indsat noget javascript nederst på alle sider. Dit problem er, at der ikke kommer nogen data, går jeg ud fra :-)
Ja, jeg var lidt for hurtig. Du skal have indsat noget javascript nederst på alle sider. Dit problem er, at der ikke kommer nogen data, går jeg ud fra :-)
Se under "Standard Setup". Til din side har du en UA-xxxxxx-x kode. Det er den der skal indsættes.
Den skal indsættes under <body> her ? </body> ?
Jeg har indsat den på forsiden - skal det være på alle de sider som jeg kan komme til? Jeg kører mit site på wordpress - skal jeg gøre det via min FTP server - eller kan jeg gøre det direkte fra kontrol pernelet i Wordpress?
Ja, den skal indsættes mellem body-tags og helst lige før </body> tag.
Du burde kunne indsætte direkte fra wordpress panelet. Udseende -> Editor -> og derefter footer-filen, footer.php.
I footer.php indsætter du koden før </body> tagget. Så optræder den på alle sider. Det skulle dog undre mig meget, hvis der ikke findes et plugin der løser hele problemet til Wordpress.
Jeg har indsat den på forsiden - skal det være på alle de sider som jeg kan komme til? Jeg kører mit site på wordpress - skal jeg gøre det via min FTP server - eller kan jeg gøre det direkte fra kontrol pernelet i Wordpress?
Koden skal være installeret på alle de sider, som du gerne vil have data fra. Dvs. alle sider på sitet. I en WP-installation, kan du med fordel smide koden mned i bunden af footeren. Koden kan indsættes via kontrolpanelet under Udseende -> Editor. Her skal du så finde footer-filen (typisk footer.php) og indsætte koden lige over </body>
Alternativt kan man vælge at installere en Analytics-plugin, der klarer det for en.
Koden skal være installeret på alle de sider, som du gerne vil have data fra. Dvs. alle sider på sitet. I en WP-installation, kan du med fordel smide koden mned i bunden af footeren. Koden kan indsættes via kontrolpanelet under Udseende -> Editor. Her skal du så finde footer-filen (typisk footer.php) og indsætte koden lige over </body>
Alternativt kan man vælge at installere en Analytics-plugin, der klarer det for en
Der kan jeg se at min webmaster allerrede har indsat den.
Hvornår ved jeg så om mit analytics modtager data? Den melder jo blot "sporing installeret" !!
http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=da_DK&answer=91502&utm_id=ad <-"Venter på data Sporingskoden er blevet registreret på dit websteds startside, og Google Analytics indsamler data til dine rapporter." <- Vil det sige at mit analyctis er installeret korrekt og jeg burde modtage data omkring besøgende nu?